• Anonym (Less)

    Han klagar på min behåring

    När vi träffades var jag i nån anti-kroppsbehåringsfas, och underhöll allt dagligen..

    Efter hand som åren gått så orkar jag inte längre, utan fixar benen om det är inför nåt speciellt eller om jag ska gå med benen bara (vilket jag just aldrig gör förutom när jag ska sova). Jag har inte rakat mig mellan benen på väldigt länge heller. Armhålorna rakar jag dock när jag duschar oftast.

    Min man har på sistone börjat gnälla massor över det, pikar och påstår att mina ben ser ut som hans (vilket de definitivt inte gör).

    Börjar verkligen lessna på det här gnället.

    Hur har ni andra i samma sits bemötts? Accepterar er partner det eller är det missnöje?

  • Svar på tråden Han klagar på min behåring
  • MochEsmamma

    Jag är som du, maken bryr sig inte, men dottern på 10 år tycker jag går över gränsen vilket gör att jag blir ännu mindre benägen att raka benen. Könet har jag aldrig rakat och kommer aldrig göra. Skulle min man gnälla om det skulle det vara hans problem inte mitt.

  • Akira Öken
    Glinda från Oz skrev 2018-06-20 19:17:07 följande:

    Raka då om det känns bättre.


    Dock är ju inte frågan om hur TS blir av med håret, utan hur hon får sin man att fatta att hon INTE är intresserad av hans åsikt om hennes kroppsbehåring.

    TS: var tydlig mot honom att han inte har med det att göra.
  • Glinda från Oz
    Akira Öken skrev 2018-06-20 19:21:31 följande:

    Dock är ju inte frågan om hur TS blir av med håret, utan hur hon får sin man att fatta att hon INTE är intresserad av hans åsikt om hennes kroppsbehåring.

    TS: var tydlig mot honom att han inte har med det att göra.


    Det tar jättekort tid att fixa så jag förstår inte varför ts skulle låta bli, hon rakar sig ju så fort hon ska vara barnbent så det är inte som att hon är emot rakning.
  • elin1989
    Glinda från Oz skrev 2018-06-20 19:28:07 följande:

    Det tar jättekort tid att fixa så jag förstår inte varför ts skulle låta bli, hon rakar sig ju så fort hon ska vara barnbent så det är inte som att hon är emot rakning.


    Men hon vill ju inte raka benen? Om håret ska hållas borta hela tiden så måste man ju raka ofta också
  • Iowhannah
    Glinda från Oz skrev 2018-06-20 19:28:07 följande:

    Det tar jättekort tid att fixa så jag förstår inte varför ts skulle låta bli, hon rakar sig ju så fort hon ska vara barnbent så det är inte som att hon är emot rakning.


    Men vafan, om TS inte VILL ta bort hår jämt och ständigt så ska hon inte behöva det! Och hon ska definitivt inte behöva ha en snubbe som kommer med såna kommentarer och pikar! Hon skriver dessutom att hon sällan visar benen, vilket innebär att hon sällan rakar dem.

    Det är alltså bara TS snubbe som ser hennes hår, och han ska acceptera henne som hon är.
  • Anonym (Ge och ta)

    Fast lite får man ju ge och ta i en relation. Jag personligen skulle ju inte vilja vara hårig om jag visste att min partner föredrog rakat. Då känner man sig väl bara osexig och oattraktiv?

    Sen tycker jag ju inte att du ska behöva raka dig jämt, men nån gång ibland är väl ingen katastrof? Eller trimma son kompromiss.

  • Iowhannah
    Anonym (Ge och ta) skrev 2018-06-20 19:52:15 följande:

    Fast lite får man ju ge och ta i en relation. Jag personligen skulle ju inte vilja vara hårig om jag visste att min partner föredrog rakat. Då känner man sig väl bara osexig och oattraktiv?

    Sen tycker jag ju inte att du ska behöva raka dig jämt, men nån gång ibland är väl ingen katastrof? Eller trimma son kompromiss.


    Visst ska man kompromissa om mycket i ett förhållande men i det här fallet så verkar inte ens det duga. Dessutom, om TS inte vill ta bort hår så ska hon inte behöva det heller. Hennes snubbe får helt enkelt tänka om och inse att hår är naturligt och absolut inget man måste ta bort. Alternativt börja raka sig själv.
  • Anonym (Han bryr sig inte)

    Min man bryr sig inte..

    Men skulle han ta upp det så skulle jag givetvis bjuda på lite då och då. Inte så att jag ser till att jag är hår-fri jämt, men jag kan väl raka / vaxa mig någon gång per månad när jag vill göra mig lite fint för honom. (Tar man bort håret en gång /månad så håller den sig borta i några dagar ju, på så sätt får han lite iaf)

  • Anonym (meh)
    Glinda från Oz skrev 2018-06-20 19:28:07 följande:
    Det tar jättekort tid att fixa så jag förstår inte varför ts skulle låta bli, hon rakar sig ju så fort hon ska vara barnbent så det är inte som att hon är emot rakning.
    Det handlar väl inte om tiden! Hon vill inte 
Svar på tråden Han klagar på min behåring