• Äldre 20 Jun 21:39
    25520 visningar
    72 svar
    72
    25520

    Skuggholmarna, vad är det?

    Hej alla,

    Jag är helt ny här och kanske är detta totalt off topic, men har försökt få reda på vad det här är för något och får inte riktigt fram någon info någonstans. Tänkte att ni kanske vet, tycker man alltid brukar få svar här på både det ena och det andra. 

    Under våren har jag flera gånger när jag varit ute i vår stuga i Stockholms skärgård rattat in ett väldigt märkligt radioprogram som verkar heta "Skuggholmarnas radiopsykolog". Blev väldigt intresserad efter ett par gånger eftersom psykologen alltid ger väldigt skruvade svar och råd på alla brev hon får in. Började kolla runt med både SR och andra radiokanaler om de visste något om det, men ingen visste någonting.

    För några veckor sedan lyckades jag fixa teknik för att kunna spela in det och har lyckats få in nästan tre hela avsnitt, har lagt upp dem här:











    SEN började det riktigt sjuka. Folk har kontaktat mig för att de fått brev hem från någonting som kallas för Skuggholmarnas Vårdcentral, med undergångsinformation under namnet "Tips för din mentala hemberedskap", med tips om vad man ska göra för att förbereda sig på kriget. Men inga vanliga tips! Fick en bild skickad till mig som jag lagt upp på min blogg om ni vill läsa: www.jukkasfaren.se/hem/vad-%C3%A4r-skuggholmarna

    Och när man googlar finns det INGENTING som heter Skuggholmarna!

    Min fråga är: vad är detta? Vem har gjort det? Har någon av er hört det? Har ni fått brev hem? Vad vet ni om detta?

    Är tacksam för all info eller tips som ni kan ge!

    /Jukka

     

  • Svar på tråden Skuggholmarna, vad är det?
  • Anonym (B)
    Äldre 21 Jun 16:05
    #1
    +1

    Skriv på Flashback istället, större räckvidd och finns riktade forum där som jag tror kan fånga den målgrupp som du söker (såna som gillar att gräva).

    Länka hit när du skapat en tråd där så kan vi få följa, låter intressant! :)

  • Äldre 21 Jun 20:07
    #2
    +1

    Puttar då detta lät spännande.

  • Anonym (Wh)
    Äldre 22 Jun 23:06
    #3

    Wow vad läskigt! På vilken frekvens ligger kanalen? Har aldrig hört om detta i Svergie, men har hört om några sånna här kanaler i USA. Du måste fortsätta ladda upp på youtube! Jag älskar att lyssna på sånt här!

  • Äldre 22 Jun 23:24
    #4
    +1

    Kontakta Jack Werner på SR som bl.a. gör Creepypodden. Tror att han skulle vara intresserad. Finns också en grupp på FB som heter Creepypodden - Eftersnack, de kanske kan hjälpa till att undersöka saken närmare m.facebook.com/profile.php&ref=content_filter

    Lyssnade på ett avsnitt och det låter som radioteater av något slag, ganska välgjort iaf.

  • Anonym (Mesig­)
    Äldre 22 Jun 23:41
    #5

    För nån som är mesig men nyfiken o inte vågar lyssna själv, kan någon berätta lite vad programmen har för innehåll?

  • Anonym (Mesig­)
    Äldre 23 Jun 00:13
    #6

    Förresten TS kolla på Insta där finns ett infoblad till från samma avsändare fotograferat.

  • Anonym (Line)
    Äldre 23 Jun 00:22
    #7
    +1

    Jag har hört flera som fått bladen hemskickade, en tjej tyckte det var riktigt obehagligt när hon hittade det i lådan.

    Som tidigare skribent sa, kontakta Jack Werner. han skulle nog kunna vara intresserad och kanske hjälpa till att gräva lite i det.

    Någon på Facebook sa att de börjat lyssna på radioprogrammet av en slump och då började några fler ratta in det. Men mer info än så verkar inte direkt finnas..

  • Äldre 23 Jun 01:22
    #8

    War of the worlds all over again.....


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Äldre 23 Jun 09:15
    #9
    +1
    Anonym (Mesig) skrev 2018-06-22 23:41:08 följande:

    För nån som är mesig men nyfiken o inte vågar lyssna själv, kan någon berätta lite vad programmen har för innehåll?


    Innehållet från det avsnittet jag lyssnade på var inte så läskigt även om det innehöll ett dödsfall. Det är mer som en lokalradio från ett litet ösamhälle men en skruvad psykolog som talar.

    Däremot verkar informationsbladet mer läskigt, då har producenten tagit det hela ett steg längre från att vara radioteater.

    Ser med spänning fram emot hur det hela utvecklar sig.
  • Anonym (B)
    Äldre 23 Jun 11:46
    #10

    Men är det inte att vem som helst kan skapa (kapa) en radiostation och börja sända? Tänker på det som hände när en isis-låt spelades på mix megapol i Malmö för att rekrytera till isis. Visst inte samma men jag minns att det stod att just vem som helst som har en pirstsändare egentligen kan börja sända ut. Är det inte vad som skett här då?

    "Kan ni göra något för att förhindra detta i framtiden? ? Det är väldigt svårt. Om man har en piratsändare så har man möjlighet att gå in och ta över en frekvens. Vi har polisanmält det och rapporterat in det till Post- och telestyrelsen, säger Jakob Gravestam".

    24malmo.se/extra-se-isis-otacka-varvningskupp-i-malmo

Svar på tråden Skuggholmarna, vad är det?