Orkar snart ej längre
Vad är det hon vill då? Och varför rymmer hon? Trivs hon i skolan? Har hon vänner? Svårt när inte barnets egna vilja finns med. När man är 15 (och yngre också) är man så pass stor så man måste börja ta ansvar för sig själv och sina val.
Mina bästa tips.. Min äldsta har varit lite strulig också. Men jag har väntat ut vad det är han vill och sedan försökt stöda honom i det. Jag har minskat på konflikter och försökt att lyssna. I väder och vind har jag hämtat och skjutsat så att han ska förstå att jag alltid finns där. Jag har sett till att relationen har fungerat till min pojkes pappa.. även så har vi många gemensamma beslut. Jag har försökt allt för att få honom att känna sig älskad och alltid, även när han gjort mindre bra saker. Kramat honom och sagt att jag älskar honom. Så fort han gjort minsta lilla bra har jag överröst honom med beröm. Han har lite krasslig hälsa och jag har gjort allt i min makt för att få hans mående bättre.
Det är lättare om du får henne att förstå att ni står på samma sida. Hon verkar inte må så bra nu just. Hennes välmående kommer före prestation i skolan. När hon mår bättre kommer skolan och övrigt gå bättre sks du se! Lycka till!