• Lsaep07

IVF vägskäl

smurfen 11 skrev 2018-06-27 20:42:06 följande:

Låter som du fått många omogna ägg en del gånger, har du varit överstimulerad? Då kan de inte befruktas. Sen det spermietestet de gör i Sverige visar tyvärr inte hela sanningen, här ser de liksom inte hur de ser ut, bara antal och att de rör sig. Så är det nåt med omogna ägg eller spermierna förutom låg kvalitet som du nämner, du menar mindre antal eller? Eller miljön i livmodern? Finns en del grejer som kan sätta käppar i hjulet .

All heder till er att ni orkat så många IVF. Jag hade nog kollapsat för länge sen. Det måste ju kosta en del också, låter som nåt radikalt måste hända för att det ska ta sig.

Vi har också gått på carlanderska, men nu gör vi vår första äd i dagarna. Fick få ägg, inga befruktade när vi gjorde på egna celler.

Lycka till:)

Vart gör ni ÄD någonstans? Hur mycket kostar det att göra ÄD? Har ni gjort ultraljud här hemma?
  • Lsaep07
    smurfen 11 skrev 2018-06-27 21:48:46 följande:

Vi gör i Lettland. De kan ta emot direkt, inga köer. Själva kostnaden är 64000, sen tillkommer resan, boende mediciner ul. Jag har gjort två ul hemma.

Hur mycket kostar medicinerna?

Hur hittade du läkare som kunde göra UL här i Sverige?
  • Lsaep07
    Jag är bara jag skrev 2018-06-27 22:27:05 följande:

Nej, donatorerna är anonyma. Få länder har så man kan få veta vem de är. Vi gjorde 7 IVF-försök i Sverige som bara blev 2 ET. Vi har inte gjort PGD, fanns inga skäl till det. Och nej, vi vet inte alls vilket kön barnet har för det kvittar.  Första är en pojke.

Fick ni välja donator? Vad fick ni veta om donatorn?

Vilken klinik valde ni i Tjeckien? Hade de PGD om ni hade velat veta mer om genetiken?
  • Lsaep07
    Ellen11 skrev 2018-06-27 22:34:36 följande:

Ja man hoppas kvaliteten är bra men man vet ju inte riktigt.

Det lutar nog åt att vi gör ägg eller spermiedonation. Ska ha möte med läkare nästa vecka, så bestämmer väl då.

När ni gör i Lettland och bekostar mediciner själva, kan man få ersättning från försäkringskassan för de sen? Har för mig jag hört något om det?

Hoppas verkligen det går bra för er.

Vi fick prata med chefsläkaren i Göteborg och nu erbjuder de oss att göra ett nytt försök hos dem med calcium ioniphore trots att det lät helt annorlunda igår.

Så nu blir det nog ett sista försök i Göteborg innan vi går vidare på något annat sätt.

Hur går det för er? Har ni funderat mer hur ni skall gå vidare?
  • Lsaep07
    Ellen11 skrev 2018-06-28 21:27:20 följande:

Okej, hur kommer det sig att de tänkt om? Blir det i augusti då eller när tänker ni?

Vi ska ha möte nästa vecka men inte bestämt oss helt men lutar åt donation och i så fall av spermier. Ska se lite vad de säger.

Jag ska även på konsultation om akupunktur nästa vecka och se vad det kan ge.

Vet inte, vi pratade med två olika läkare och de hade väl olika åsikter känns det som. Jag har precis haft bortfallsblödning så jag börjar på cd 20 efter nästa mens så det blir i början av augusti.

Kan ni göra spermiedonation i Göteborg?

Berätta gärna hur det går med aukupunkturen.
  • Lsaep07
    Ellen11 skrev 2018-07-11 16:15:33 följande:

Tack för infon. Vi har skickat till bägge nu och väntar svar. Jag har inte gjort alla prover som de behöver så måste fixa der också.

Hur har det gått för dej?

Vad är det för prover? Kan du ta proverna här i Sverige?

Blir det spermiedonation?
  • Lsaep07
    Grodan7 skrev 2018-07-11 16:30:50 följande:

Trianglen kan nog just nu dröja lite längre tid innan ni får svar för jag vet att dom stänger ner lite av verksamheten några veckor nu så att läkarna får semester. Men när det kör igång igen efter semesterperioden och resten av året så är tillgängligheten väldigt bra där. Har ni läst om deras flexibla 3-packs lösning vid IVF/ICSI.

Jo det har gått bra hittills. Är gravid i vecka 14 efter IVF :)

Grattis till graviditeten!

Har ni gjort ivf med egna celler eller någon form av donation? Har ni gjort ivf i Sverige tidigare?
  • Lsaep07
    Ellen11 skrev 2018-07-13 22:45:45 följande:

Det är AMH och AFC. De vill även kolla värdet för LH.

Det är stängt i sommar på de privata gynekologmottagningarna där vi bor så får ev vänta nu tills de öppnar om jag inte hittar något annat ställe.

Det lutar åt det men vill höra vad de säger från klinikerna först, om de har några andra tankar.

Så segt med all väntan nu bara. Sverige slutar att fungera på sommaren.

Har de inte tagit de proverna på Carlanderska eller behöver de nya?

Ja, det är bra att se vad någon annan läkare säger.

Ja, väntan är verkligen dryg!

Jag har börjat spraya synarela nu och ägguttag förväntas bli så fort de öppnar efter semestern igen.
  • Lsaep07
    Ellen11 skrev 2018-07-21 10:30:09 följande:

Tack, låter bra! Ska kolla upp det ??

Hur går det för er? Är det bara väntan nu under sommaren eller har ni fått kontakt med klinikerna?
  • Lsaep07
    Ellen11 skrev 2018-07-29 11:19:02 följande:

Just nu är det mest väntan. Tagit kontakt med två kliniker men de vill ha lite provsvar på prover vi inte tagit än. Eftersom ett av proven innebär ett ultraljud har jag det inbokat om ca två veckor. Försöker att inte tänka så mycket på det och intalar mej själv att en vecka mer eller mindre spelar ju egentligen ingen roll.

Har du fått någon tid eller blir der först bokat när de öppnar?

Väntan är så dryg och även om en vecka inte spelar någon roll så är det ändå stressande. Hela ens värld upptas av detta så det är svårt att inte tänka på det.

Jag sprayar synarela sedan ett par veckor tillbaka och börjar med gonal-f den 4/8. Preliminärt ägguttag är den 12/8.

Vad blir nästa steg när de danska klinikerna får proverna?

Tänker på er och hoppas verkligen att det går vägen nu.

[quote=78921358][quote-nick]Ellen11 skrev 2018-07-29 11:19:02 följande:[/quote-nick]Just nu är det mest väntan. Tagit kontakt med två kliniker men de vill ha lite provsvar på prover vi inte tagit än. Eftersom ett av proven innebär ett ultraljud har jag det inbokat om ca två veckor. Försöker att inte tänka så mycket på det och intalar mej själv att en vecka mer eller mindre spelar ju egentligen ingen roll.
Svar på tråden IVF vägskäl