• Anonym (Villblisnittad)

    Kejsarsnittssmärta vs annan op smärta

    Jag kommer vilja bli snittad pågrund utav min förlossningsrädsla. Har läst en del om snitt och har läst både solskens, och tråkiga historier med snitt och smärtan därefter. Jag själv har gjort två riktigt stora operationer i bröstkorgen tidigare. Så stor att jag fått ligga på IVA 2-3 dagar och sedan 10 dagar på vanlig avdelning. Och är därmed väldigt införstådd med operationskomplikationer och allt efter mned smärtbortfall etc.  


    Ni som gjort någon annan typ av operation och sedan kejsarsnitt hur tyckte ni smärtan tiden efter snittet var jämfört med er tidigare operation?

  • Svar på tråden Kejsarsnittssmärta vs annan op smärta
  • Anonym (fjäll)

    Går inte riktigt att jämföra då smärtlindring efter snitt är helt annat. Jag ska ju vara vaken, alert , kunna ta hand om barnet och amma efter ett snitt och kan därmed inte få samma smärtlindring och vila som vid annan operation, tex morfin. Så den skillnaden är störst och märks mest.

  • Anonym (Villblisnittad)
    Anonym (fjäll) skrev 2018-06-23 13:24:03 följande:

    Går inte riktigt att jämföra då smärtlindring efter snitt är helt annat. Jag ska ju vara vaken, alert , kunna ta hand om barnet och amma efter ett snitt och kan därmed inte få samma smärtlindring och vila som vid annan operation, tex morfin. Så den skillnaden är störst och märks mest.


    Fast får man verkligen annan smärtlindring? När jag har googlat runt så har jag läst om morfinpumpar tillochmed efter snitt. Sen är väl frågan om man vill ha det. Men jag tänker att har man en stöttande partner så bör ju inte morfin vara ett sådär jätte stort problem iaf första veckan.
Svar på tråden Kejsarsnittssmärta vs annan op smärta