• thenextboy

Snälla, hjälp mig välja matta!?

Jag har köpt en ljusgrå soffa. Jag har beige gardiner. Jag har vita tapeter och brun parkett.

Men vad ska man ha för färg på mattan????

• Svar på tråden Snälla, hjälp mig välja matta!?
  • thenextboy
    Fillibom skrev 2018-06-24 18:12:50 följande:

Tycker också att det är värt att lägga lite extra på just en lite tjockare kvalitets vardagsrumsmatta, ger hela rummet en liten känsla av lyx.

Om du är prismedveten:

Om du vill vara väldigt neutral så skulle denna vara snygg:

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70322115/

Den här skulle också vara snygg till din "lugna omgivning" om du vågar lite mera:

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00372359/

Jag har den här och jag älskar den (har grå väggar, beige soffa, vita gardiner och parkettgolv):

www.matt-tema.se/farg/multi/tiffany-multi-80x150

Förlåt men jag tyckte Tiffany mattan var jätte ful :P

Ikea mattan är fin men 200x250 är inte det för stort ?
  • Fillibom
    Jag har inga barn (eller husdjur) men skulle aldrig köpa vare sig vit soffa eller vit matta. Om inte annat så skall du väl bjuda hem lite folk någon gång? Vin, öl, mm är som gjort för att förstöra en matta.

Angående storleken, få hem din soffa först och sedan mät Finns olika standardstorlekar. Om du inte har fått hem din soffa ännu, vänta tills den kommer så du ser vilken färgnyans den har i verkligheten när den kommit på plats.
  • thenextboy
    OlgaElvira skrev 2018-06-24 18:13:55 följande:

spontant känner jag att du behöver lite färg i ditt rum. En stor matra och några kuddar i soffan så tror jag att det räcker bra. Den här kanske, bra pris också, viktigt att du inte väljer en liten matta. Valby ruta, den största storleken m2.ikea.com/se/sv/p/valby-ruta-matta-kort-lugg-flerfaergad-10328634/

Oavsett inredningsstil passar dessa mattor.

Tänker du på prydnadskuddar? Och vad ska man välja för dessa då?
  • Fillibom

Köp hellre en lite för stor matta än en liten om du är osäker. En liten matta blir jätteful.

• thenextboy
    Fillibom skrev 2018-06-24 18:17:34 följande:
    Jag har inga barn (eller husdjur) men skulle aldrig köpa vare sig vit soffa eller vit matta. Om inte annat så skall du väl bjuda hem lite folk någon gång? Vin, öl, mm är som gjort för att förstöra en matta.

Angående storleken, få hem din soffa först och sedan mät Finns olika standardstorlekar. Om du inte har fått hem din soffa ännu, vänta tills den kommer så du ser vilken färgnyans den har i verkligheten när den kommit på plats.
    Jag har en kanin. Men hon får inte vistas i vardagsrummet. Räcker med att hon kissar i hela köket. Ha ha

Soffan är på väg borde komma denna veckan nu, men jag vill redan nu beställa matta så allt kommer på samma gång så jag slipper vänta.
  • Fillibom

Tycker absolut du skall vänta med att köpa matta tills soffan kommer!! Tänk om soffan när den kommer är mer beige än grå? Etc

• thenextboy
    Fillibom skrev 2018-06-24 18:23:40 följande:

Tycker absolut du skall vänta med att köpa matta tills soffan kommer!! Tänk om soffan när den kommer är mer beige än grå? Etc

Jag vet vad det är för soffa. Min morfar har exakt likadan
  • thenextboy
    Fillibom skrev 2018-06-24 18:23:40 följande:

Jag vet vad det är för soffa. Min morfar har exakt likadan
    Fillibom skrev 2018-06-24 18:22:24 följande:

Den här skulle också vara häftig tror jag hemma hos dig (de har webbshopp upptäckte jag precis)

www.matt-tema.se/farg/beige/cameron-natur

Den var jätte fin men har ingen lust att ge så mycket pengar för en matta. Max 1000:-
Svar på tråden Snälla, hjälp mig välja matta!?