Inlägg från: Anonym (Jag var 17.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag var 17.)

Att sukta efter plusset som ung

Jag kan förstå hur ts tänker och känner till 100%. Jag var 17 år när ja blev gravid , det var dock inte planerat men jag valde att behålla. Jag hade varit tillsammans med min DÅ VARANDE sambo i 2 år (han var 22) och jag kände precis som dig det är klart att jag fixar det , att jag var mogen och jag hade viljan. När jag var 18 fick jag mitt första barn . Jag hade då fast jobb stabil inkomst och allt annat . Första barnet fick kolik och hade det dom första 6 månaderna, jag var helt slut som människa. Till råga på allt fick jag reda på att jag var gravid igen när jag var i v.16 (TROTS P-STAV). Så vid 19 års ålder var jag helt plötsligt 2 barns mamma . Jag och sambon gick isär straxt efter 2an kom . Idag är jag 27år och har 3 barn ( minsta 6mån) och jag brukar fundera tillbaka en hel del på åren som varit. För det första det spelar ingen roll hur mogen man tror att man är då,man är inte det! Och jag älskar mina barn över allt annat men om jag hade vetat hur det skulle se ut innan så hade jag defenitivt väntat några år till ! Så jag rekommenderar dig verkligen att lägga din längtan på is i nått/några år. Ut o res, spara pengar,köp ett hus/lägenhet. Se till att PLUGGA KLART FÖRST. Du vet aldrig hur din graviditet blir så det är betydligt bättre att ha allt klart först. ( Jag var själv sjukskriven från v.8- förlossningen med sista barnet) och det hade jag defenitivt inte räknat med. Och se till att du kan stå på egna ben till 110% ,det är inte säkert att du o din sambo kommer leva lyckliga resten av livet osv osv. Eftersom att jag antar att du är runt 16-19år så kan man som dig inte klara sig själv utan soc eller liknande och om det är så så ska man DEFENITIVT INTE skaffa barn (Du får gärna rätta mig om jag har fel)

Jag hoppas inte du tar illa upp utan förhoppningsvis kanske tar till dig lite

Svar på tråden Att sukta efter plusset som ung