Att sukta efter plusset som ung
Jag kan förstå att du som ung går efter en barnlängtan.
Och jag förstår att du inte kommer lyssna på något annat, men läs iaf det här.
När man är ung (15-20) så förstår man inte hur långt och hur innehållsrikt livet kommer bli. Du ska precis börja bygga en trygg grund där utbildning och utveckling är första steget.
Utbilda dig, skaffa dig arbetslivserfarenhet, njut av vuxenlivet som ung vuxen utan en massa ansvar. Ansvaret kommer tids nog, men hoppa inte över den viktiga biten.
Utveckling, det kommer hända massor med dig under hela livet. Men just nu behöver du din vuxna utveckling. Den tar tid och erfarenhet. Man tror man vet mycket som ung, men jag lovar dig. Om 20 år kommer du le när du tänker tillbaka till den här tiden.
Barn kommer, men låt dig själv vara vuxen en stund först. Det är det bästa rådet jag kan ge dig. Din fästman ska ju ingenstans och inte du heller. Väx tillsammans, utforska världen och era egna personligheter. Skaffa er en trygg inkomst, och stabil ekonomisk och känslomässig grund för barnet.
Ert barn vill inte ha två förebilder utan kunskap och erfarenhet, ett barn vill ha föräldrar som vet vad livet innebär.
Ha ett härligt liv :)