Inlägg från: Anonym (Karolina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Karolina)

Att sukta efter plusset som ung

Det var samma för oss. 

Vi hade känt varandra i hela livet och sedan blivit ett par i tonåren. Vi visste båda att vi ville något ovanligt i livet och att vi båda var vettiga och hade rätt värderingar för att det skulle funka. Men omvärlden skulle inte förstå. 
    Vi började försöka få barn väldigt tidigt. Vi sa det inte till någon. Det tog nästan två år innan vi lyckades. Jag tror att min kropp inte var redo att bli gravid innan eftersom att jag var så ung. 

Men till slut gick det och vi trodde att det inte var sant. Vi förstod att speciellt hans familj skulle vara väldigt anti så vi låtsades att det inte var planerat, men att vi skulle behålla. Sedan har våra ovanliga drömmar rullat på och vi har fått det liv vi önskat.

Lycka till!

• Anonym (Karolina)
    Anonym (Katastrof) skrev 2018-06-26 08:17:57 följande:

Ts föräldrar måste vara sååå stolta där de sitter sin husvagn och röker. Stolta att de snett får sällskap av sin dotter i husvagnsparken, med ungen på armen och bidragspappren i handen. Stolta att de uppfostrade ännu en unge som inte begriper att barn inte ska ha barn, just av tidigare nämnda anledningar. Man är inte redo för det, hur gärna man än vill tro att man är annorlunda än alla andra fjortisar.

Samhället behöver INTE fler unga mammor. Så om detta inte bara är en trolltråd för att provocera ( I mean, en 15-åring som skiter i preventivmedel för hon tycket det är lämpligt att bli gravid?! Idioti ), så borde ts ta och tänka efter ordentligt innan hon fortsätter försöka bli gravid. Herregud. Vad är det för fel på dagens ungdomar.

Jag känner inte en endaste ung mamma som bor i husvagn. Eller motsvarande verklighet då. 

Unga människor skulle vara mycket mer mogna om det bara ställdes krav på dem. Hade unga människor varit så dumma i huvudet hade mänskligheten gått under under alla de år som man betraktades som vuxen innan man var 40(nej, men 25 eller 18 då).
Svar på tråden Att sukta efter plusset som ung