• Cansu

Kan ni räta ut era armar helt när de hänger ner?

Jag har upptäckt att jag inte kan räta ut armarna helt när jag har de hängande. De liksom böjer sig framåt i armvecken. Jag kan hjälpa till och trycka till lite så blir de lite rakare men ändå inte helt raka som många andra har. 
    Jag har aldrig sökt för detta då det inte gör ont men undrar om ni har armar som inte blir helt raka i det läget? 

Annars kan jag ha de helt raka, uppåt, framåt eller utåt åt sidorna. Det är bara när jag har de hängande neråt som jag inte kan ha de längs sidorna ner mot låren dvs. Om jag har armarna klistrade längs överkroppen så kommer mina händer hamna inåt mot höften. 

Har någon av er liknande lite böjda armar? 

• Svar på tråden Kan ni räta ut era armar helt när de hänger ner?
  • Anonym (Klara)

Har din arm alltid varor på detta vis?

• Meriall

Alltså mina är böjda så att om jag har den rakt ner så är den vinklad utåt från armbågen. Menar du det eller är den böjd i armveckets riktning?

• cosinus

Förstår nog inte riktigt hur du menar.

Jag kan f ö aldrig räta ut armarna helt.

Ligger jag på rygg och har armarna rakt ut så är det ett antal cm mellan det jag ligger på och händerna. Inget problem så länge jag inte råkar somna så för det gör ont som f-n i armbågarna då när jag vaknar.

• Cansu
    Meriall skrev 2018-06-26 22:34:43 följande:

Alltså mina är böjda så att om jag har den rakt ner så är den vinklad utåt från armbågen. Menar du det eller är den böjd i armveckets riktning?

Ja alltså om jag ar armarna hängande längs sidorna så är liksom underarmen lite böjd inåt mot kroppen. Ja alltså armvecket är lite böjt. Jag kan inte riktigt räta ut hela armbågen. Förstår du då?
  • Cansu
    cosinus skrev 2018-06-26 22:46:49 följande:

Förstår nog inte riktigt hur du menar.

Jag kan f ö aldrig räta ut armarna helt.

Ligger jag på rygg och har armarna rakt ut så är det ett antal cm mellan det jag ligger på och händerna. Inget problem så länge jag inte råkar somna så för det gör ont som f-n i armbågarna då när jag vaknar.

Om jag står och hänger med armarna rakt ner, och sträcker de neråt så långt jag kan och så rakt jag kan så blir det ändå som att underarmen är lite vinklad inåt mot kroppen. Armen blir inte som ett rakt streck utan mer som att jag är på väg att göra en bicepsövning. Förstår du då? 
  • Cansu
    Anonym (Klara) skrev 2018-06-26 22:30:38 följande:

Har din arm alltid varor på detta vis?

Jag har aldrig någonstin tänkt på det ärligt talat. Det var en bekant som noterade det nu ikväll och vi jämförde att hennes var helt rak medan min inte alls var det. MIn armbåge är lite mer spetsig då så att säga. 
  • Fjäril kär

Låter helt normalt.

Skelettet/kroppen är ju individuellt utformad. På samma sätt som man är kobent, hjulbent eller går med fötterna vridna inåt.

• Cansu
    Fjäril kär skrev 2018-06-26 23:18:54 följande:

Låter helt normalt.

Skelettet/kroppen är ju individuellt utformad. På samma sätt som man är kobent, hjulbent eller går med fötterna vridna inåt.

Det kanske är så, jag förstöker dock hitta info om böjda armar men det finns ingenstans. Jag kan ju heller inte "tänja" ut underarmen så att den hamnar rakt under överarmen när de hänger ner. Det tar liksom stopp så det verkar vara skelettet som tar stopp antar jag.
    Ja kanske alla inte har spikraka armar?
  • Anonym (G)

En liten böjd vilkel på armbågen har vi väl alla? Mina vinklad lätt inåt när jag slappnar av i armarna och jag måste ta i och anstränga mig för att få armarna spikraka. Det är ju ingen naturlig position! Men jag minns när jag började gymma sist efter en tids uppehåll och överansträngde biceps så de drog ihop sig även i avslappnat läge.. DÄR kan vi snacka om böjda armar!

• Cansu
    Anonym (G) skrev 2018-06-26 23:31:08 följande:

En liten böjd vilkel på armbågen har vi väl alla? Mina vinklad lätt inåt när jag slappnar av i armarna och jag måste ta i och anstränga mig för att få armarna spikraka. Det är ju ingen naturlig position! Men jag minns när jag började gymma sist efter en tids uppehåll och överansträngde biceps så de drog ihop sig även i avslappnat läge.. DÄR kan vi snacka om böjda armar!

Jo fast mina fortsätter vara vinklade i samma form inåt hur mycket jag ån tar i för att göra de spikraka. I avslappnat har ju som du säger alla lite vinklat inåt men kan ju oftast sträcka ut armbågen helt sen.

Undrar om det kam Bero på gårdagens träningspass att det ser ut så här? Kanske jag har lite så men att det är synligare nu? Alternativt korta biceps?
  • Anonym (Lax)

Stretcha armarna varje dag mot en vägg i minst 60 sekunder vardera. Jätteskönt! Och dina armmuskler blir längre så att du kan räta ut dem.

• Anonym (G)
    Cansu skrev 2018-06-27 00:14:38 följande:

Jo fast mina fortsätter vara vinklade i samma form inåt hur mycket jag ån tar i för att göra de spikraka. I avslappnat har ju som du säger alla lite vinklat inåt men kan ju oftast sträcka ut armbågen helt sen.

Undrar om det kam Bero på gårdagens träningspass att det ser ut så här? Kanske jag har lite så men att det är synligare nu? Alternativt korta biceps?

Kan vara det som gör det! Gör som Lax skriver och börja stretcha biceps efter varje pass. Kanske tillochmed göra det till en daglig vana att stretcha lite varje morgon om du vill förändra det! :)
  • Cansu
    Anonym (Lax) skrev 2018-06-27 00:17:57 följande:

Stretcha armarna varje dag mot en vägg i minst 60 sekunder vardera. Jätteskönt! Och dina armmuskler blir längre så att du kan räta ut dem.

Jag ska prova det och se om det funkar!
  • Cansu
    Anonym (G) skrev 2018-06-27 01:01:35 följande:

Kan vara det som gör det! Gör som Lax skriver och börja stretcha biceps efter varje pass. Kanske tillochmed göra det till en daglig vana att stretcha lite varje morgon om du vill förändra det! :)

Ja precis det är ett bra tips! Känns dock som det verkligen tar emot mem det kanske kan vara musklerna.
  • Anonym (Hm)
    Fjäril kär skrev 2018-06-26 23:18:54 följande:
    Låter helt normalt.

Håller med
  • Anonym (Lax)
    Cansu skrev 2018-06-27 11:53:46 följande:

Jag ska prova det och se om det funkar!

Toppen! Armmuskler blir lätt för korta. Bra att stretcha ut dem
Svar på tråden Kan ni räta ut era armar helt när de hänger ner?