Anonym (G) skrev 2018-06-28 08:50:15 följande:
Är det ytterst ovanligt att en kvinna kör eget och tjänar pengar på att sitta på Tinder och ta betalt för träffar?
Med tanke på feminism och kvinnors rättigheter att vara självförsörjande och utan man så är det ju golden för de som trivs med sex att leva på det.
Oroar du dig för hallickar för prostituerade borde du oroa dig mest för de som tigger pengar, där går vinsten statistikmässigt minst till tiggaren.
Alla vill inte prostituera sig, jag t.ex tänder inte på ligg + jag har svårt för män överhuvudtaget som flirtar / attraheras av mig, men jag vet många kvinnor som älskar att dejta ligga och prova olika män men det som gör att nästan ingen kvinna vågar ta betalt, är pga tabun och skammen att vara prostituerad inte att de inte vill ha betalt. Det vore ju Skitsmart business om det räknades som ett bra arbete som samhället accepterade och inte skrek glåpord och överdrivna slutsatser om och dömer ut pga brist på egen erfarenhet och kunskap om ämnet och kvinnor hade tjänat bra massa på småtimmarna här och var eller varför inte helgpris/ veckopris för de singelmän som behöver dejta någon och komma in på marknaden för att bygga upp sitt självförtroende som är oskulder.
Du måste vakna upp kvinnor är inte ett offer i dagens samhälle har vi en bas, vi har rättigheter och möjligheter mer än någonsin förut. Har du pratat med de som väljer att vara prostituerade på Tinder? Hört vad de tycker? Om de tycker de är "utsatta* och har en hallick som snor deras pengar? Du lever ju i en Hollywoodvärld i USA, jag pratar om Skandinavien. Vill du verkligen veta hur det fungerar, prova jobba som prostituerad skaffa en profil på Tinder. De som börjar chatta med dig är de du själv avgöra vilka du vill träffas med och då säger du att du är eskort och ser om mannen i fråga är överens om villkoren.
Ps Det är fler kvinnor somr utsatta av sin egen partner än av en främling via prostitution.
Nu är det ju fakta att majoriteten av de prostituerade i Skandinavien, Tyskland och Nederländerna är från de fattigaste regionerna i de fattigaste länderna och det visar på att det inte är pga. intresse av att ligga med främlingar de säljer för då skulle de inte söka sig till bordeller där de betalar kring 200 Euro per dag för sitt mottagningsrum. De som älskar att prova sex med olika män hamnar inte på bordell där de tvingas prova mängder av män för att ens täcka dygnshyran för rummet.
De som tror att det finns något seriöst och kontroll över frivillighet hos säljare på de stora bordellerna bör begripa att det är intäkterna som är av intresse och inte om den Nigerianska kvinnan är där för att hon vill ha sex med 10 okända män per dag eller om hon är utsatt för voodoo.