Inlägg från: Anonym (Eh!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eh!)

    Ni gör mig så jävla äcklad!

    Wowbagger2000 skrev 2018-09-28 09:14:59 följande:
    Gått på vad?

    Har aldrig köpt sex, (varför utgår du ifrån det?) så det är inte så troligt att jag träffat tjejen ifråga.
    Varför försvarar du prostitution om du vet att de som prostituerar sig inte vill göra det och mår dåligt av det?
  • Anonym (Eh!)
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-28 09:16:16 följande:
    Men varför påstås det då att de som köper tror det, om du nu skriver att de inte bryr sig?
    De som köper tillgång till kvinnor som helt uppenbart är traffickingoffer vet om det men bryr sig inte. De som köper till gång till kvinnor som helt uppenbart har ett självskadebeteende vet det när de plockar upp tjejerna utanför behandlingshemmet. De män som köper tillgång till andra kvinnors underliv inbillar sig antingen att de gör det frivilligt eller skiter i det.
  • Anonym (Eh!)
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-28 09:28:43 följande:
    Men varför gör man inte en intervju med en kvinna som inte har den bakgrunden, utan helt andra orsaker som gör att hon väljer att sälja sex.

    Eller en intervju med män som är så ensamma att de betalar en prostituerad enbart för att få någon att prata med en timme?

    De finns också, men SVT är intresserade av att ge en nyanserad bild av ämnet, med olika infallsvinklar, utan bestämmer en agenda, och kör sen på den helt enkelspårigt.

    Varför gör man inte ett program som analyserar varför vissa väljer att köpa sexuella tjänster?
    Som sagt, dessa är så många fler.

    Majoriteten av de som köper sex är INTE ensamma män som bara vill prata en timme. Majoriteten är vanliga män, ofta sambos eller gifta, ofta familjefäder.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (ee+??) skrev 2018-09-28 19:45:32 följande:
    Finns helt vanliga tjejer som säljer sex. Exempelvis studenter som hellre gör det på sommaren än att jobba i vården.
    Nej, det finns det inte.

    Vanliga tjejer som mår bra säljer sig inte för att få extrapengar. Att ha sex med någon man inte är kåt på är så oerhört obehagligt för en kvinna (kanske för en man också, men jag tror att alla män är lite småkåta på alla kvinnor) att det inte är värt det om man mår bra.

    Däremot är det en väldigt vanlig lögn som torkar går på eftersom det får dem att känna sig mer exklusiva och den prostituerade som något mindre prostituerad.
  • Anonym (Eh!)
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-28 19:30:30 följande:
    Väldigt konstig frågeställning, om hon redan har bra lön och ett jobb, varför skulle hon då ha ett jobb till?

    Över 40 lär det dessutom vara rätt svårt att sälja sex dessutom, då konkuransen ifrån yngre förmågor lär vara rätt stor...

    Du ställer en fråga som du vet är i princip omöjöig att hitta ett exempel på..rätt oseriöst faktiskt. Varför skrev du inte 25 istället, och en städarlön på 18000....

    Men jag såg en dokumentär en gång om en bordell i USA, där de flesta tjejerna var unga studenter. De åkte till en annan delstat för att vara anonyma, jobbade på bordellen över sommaren och använde pengarna för bekosta sina studier.

    Hade de gjort det om de haft samma möjlighet till studielån som i Sverige? Troligen inte.

    Är de tvingade att sälja sex? Nej, det väljer det för att det är ett snabbt sätt att dra in stora summor pengar. De hade kunnat ta ett vanligt jobb och sparat i några år, men valde en annan lösning.
    De hade inte gjort det om de inte haft bakgrund av sexuella övergrepp.

    Svara på Voyagers fråga, men du kan byta ut det mot en 28-åring.

    Det är inte så att kvinnor lever fullständiga vanliga liv, går i skolan utan problem, jobbar några år på ett lågbetalt jobb och sedan bestämmer sig för att sälja sig istället. Det är unga tjejer dom mår dåligt som dras in i branschen och sedan är kvar när de är 28.
  • Anonym (Eh!)
    klyban skrev 2018-09-28 10:52:13 följande:

    Vi har sagt till dig detta innan att vi vill ha bort och tvång och kriminella nätverk.
    Varför låtsas du om att detta inte redan har sagts?
    Undrar då detta är en vanlig diskussionsteknik du kör, där du bara glömmer av valda delar som inte passar din agenda.


    OK så du har inget emot att massor med kvinnor säljer sig för att de har självskadebeteende eller för att de är fattiga. Schysst.

    Så länge män är beredda att betala stora summor för att få tillgång till ovilliga kvinnors underliv så kommer kriminella nätverk att finnas kvar för att få del av kakan. Dessutom finns alltid män som vill göra knepiga saker som inte skulle vara tillåtna på "godkända" bordeller  Kommer de att sluta med detta menar du, om det blir lagligt att köpa tillgång till andras underliv att onanera i?
  • Anonym (Eh!)
    klyban skrev 2018-09-28 10:46:28 följande:
    Voyager skrev 2018-09-28 00:38:56 följande:
    För er som missade inslaget i Go'kväll med Gabriella Kärnekull Wolfe som startade uppropet #intedinhora, för kvinnor, transpersoner och barn med erfarenhet av prostitution (eller har tillgång till digitala verktyg), här är länken och intervjun:

    www.svtplay.se/video/19119151/gokvall/go-kval...

    Kanske är du själv en man som "köpte" henne eller trodde det var "frivilligt" eller gått på myten om "den lyckliga horan". (Det är ju relativt färska händelser.)

    -------------------------------------------------- ---
    - Nu ska jag prata med Gabriella Kärnekull Wolfe som startade uppropet #inteDinHora under #metoo-tiden. Nu har Gabriella fått pris som året changemaker av Raoul Wallenberg Academy och Ashoka. Hon har fått det här priset för sitt stora engagemang och sin förmåga att få med andra i kampen mot sexuella övergrepp och prostitution. Och nu har jag alltså Gabriella här hos oss. Välkommen hit. Väldigt trevligt att ha dig här.

    - Trevligt att vara här.

    - Kan inte du berätta lite utförligare vad #inteDinHora är för nånting?

    - Ja, vi startade som ett upprop under #metoo i samband med att alla de här andra grupperna i samhället kom ut och släppte sina upprop och sedan dess har vi utvecklats till en organisation, så idag så är vi inte så mycket av ett upprop utan vi är ute och föreläser vi träffar politiker, vi har bl.a. träffat Annika Strandhäll och Åsa Regner. Ja, och sedan så har vi ju ett nätverk av personer med erfarenhet av prostitution och sexhandeln och vi träffas och har olika medlemsaktiviteter och träffar och pratar.

    - Du vad var det som gjorde att du kände att det fanns ett behov av den har gruppen?

    - Alltså, under #metoo så var det som att alla bröt tystnaden om de övergrepp och trakasserier som de hade varit med om och jag kände att det här en grupp som har mycket att berätta och som behöver åtgärder från samhället och behöver bli lyssnade på men fortfarande är väldigt tysta. Så det var väl det jag kände att det här är ett tomrum som behöver fyllas.

    - Vad hoppas du nu då på att ni ska kunna uppnå? Vart skulle du önska att ni når liksom?

    - Alltså det stora målet är ju att ingen ska behöva utnyttjas i sexhandeln och utsättas för övergrepp till följd av de förutsättningar man har fått i livet. Alltså vi kan se bland vara medlemmar att de allra flesta har blivit utsatta för sexuella övergrepp under uppväxten. Man har levt i ekonomisk utsatthet på olika sätt, haft psykiska sjukdomar så vi vill förebygga det och vi vill också göra, vi vill sätta in åtgärder som gör att det är lättare att ta sig ur prostitutionen och att man får upprättelse för de övergrepp man är med om.

    - De som nu efterfrågar era föreläsningar då t.ex. vilka är det, bara som exempel?

    - Nu har vi fått en del förfrågningar från skolor. Så det är väldigt roligt att få prata med ungdomar om de här frågorna. Vi har också pratat för kvinnojourer och tjejjourer. Vi har varit på universitet och högskolor för socionomstudenter t.ex. Så det är lite olika grupper.

    - Du är 20 år nu och det var när du var i 15-årsåldern som du själv hamnade i prostitution. Hur såg ditt liv ut då, just då?

    - När jag var 15 så gick jag inte till skolan. Jag var väldigt deprimerad, jag hade inte så många vänner och jag hade blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp tidigare livet och hade blivit fortsatt utsatt för övergrepp online, alltså, jag hade utsatts för grooming under en längre tid. Och sen så träffade jag en man på nätet som var väldigt snäll och som lyssnade på mig och som jag kunde prata med om mina problem, och vi träffades och ja, det var väl egentligen så jag hamnade där.

    - Du har sagt nånstans att män som köper sex ofta är väldigt manipulativa. Vad menar du med det?

    - Ja, eller framförallt de men som köper sex av ungdomar skulle jag säga. Det är liksom, det är inte en sån köp- och säljrelation utan dom är snälla. I början så om dom frågar hur man mår, de lyssnar, det är ju väldigt utsatta barn som hamnar i prostitution och de här männen vet det. Och de frågar, de lyssnar och sen så blir det liksom värre och värre med tiden. Och den här första mannen som jag träffade blev våldsam efter en tid, alltså ja.

    - Men hur alltså, hur utvecklades det till prostitution så att säga att du fick betalt?

    - Under den här tiden som jag utsattes för grooming, innan jag fyllde 15 så fick jag ofta frågan av män som ville träffa mig och som erbjöd mig pengar för det. Och det, jag fortsatte ju att fråga de frågorna, även efter det att jag hade träffat den här mannen men då hade jag träffat nån från Internet vilket i sig är ett ganska stort steg. Det känns lite läskigt liksom. Men då hade jag träffat honom och jag fortsatte få de här frågorna och jag såg inte riktigt nån mening i att säga nej.

    - Men du, om man tittar på Kunskapscentret Barnafrid så kan man läsa att det finns undersökningar som visar 23 procent av tillfrågade skolelever har blivit utsatta för sexuella kontaktförsök före 15 års ålder på nätet av vuxna. Vad tänker du om om det?

    - Jag blir inte så förvånad över de siffrorna ska jag säga, utan när man pratar med vänner nu liksom, så märker man ju också att det är väldigt vanligt, det är väldigt många som har fått kontaktförsök från väldigt tidig ålder. Sen är det ju inte alla de barnen som hamnar i prostitution. Men jag tänker att den komponenten tillsammans med andra faktorer så som tidigare övergrepp, är att man har det svårt i skolan kan göra att man hamnar i prostitution.

    - Men de män du träffade, det var framför allt via nätet ni fick kontakt då? Men du vilken hjälp fick du under den här tiden och visste någon om det här, visste nån om vad som pågick?

    - När jag var 15 redan innan jag hamnade i prostitution så gick jag på BUP och jag fick en del hjälp från socialtjänsten och till slut så berättade jag för min psykolog på BUP om vad som hände. Och då fick jag, jag fick en del hjälp från BUP, jag fick en del hjälp från mina föräldrar som borde ha mer koll på mig och till slut så fick även hjälp från socialtjänsten och då fick jag en kontaktpersonsinsats, som är en vuxen som följer med en, och vanligtvis så har man den insatsen runt, om en 3-4 timmar i veckan men jag fick den insatsen på 35 timmar i veckan. Så det var nån följde med mig till skolan och följde med mig hem igen tills mina föräldrar kom hem igen.

    - Var det bra hjälp eller känner du nu att du hade behövt något annat i den situationen?

    - Jag tyckte att det var väldigt bra hjälp. Många barn och ungdomar blir ivägskickade på behandlingshem till exempel och får liksom, blir upprotade ur hela sin vardag, och det tror inte jag är speciellt hjälpsamt egentligen. Och jag fick ju det här skyddet men utan att behöva byta skola eller utan att behöva skickas iväg från min familj. Så det tycker jag var väldigt bra. Sen hade jag önskat att jag hade fått den hjälpen tidigare, redan första gången socialtjänsten fick reda på att jag befann mig här situationen men när jag väl fick hjälpen så tycker jag att den var väldigt bra.
    - Men vad tycker du att jag ska göra om man misstänker att en ung pojke eller flicka ja, har hamnat i prostitution, hur ska man hjälpa liksom?

    - Alltså, jag tycker ju att man ska börja med att prata med barnet och berätta om ens oro och fråga om den oron stämmer. Och då får man ju prata på barnets språk, alltså man kan ju inte säga, fråga ett ungt barn så här: Har du erfarenhet av prostitution, för precis alla kommer säga nej utan då får man fråga: Men har du gjort någonting sexuellt och fått någon ersättning för det som pengar eller alkohol till exempel, och får man ett ja på den frågan så tycker jag att man i samråd med barnet ska kontakta socialtjänsten.

    - Du har varit och berört det redan lite grand men kan man säga att vissa barn löper större risk att hamna i prostitution än andra?

    - Ja, till viss del. Alltså det finns ju vissa faktorer som ökar risken för att man hamnar i prostitution, så som tidigare sexuella övergrepp, ekonomisk utsatthet, att man har det svårt i skolan, att man har ett svagt socialt skyddsnät runtomkring sig. Men sen är det ju vilka barn som helst som kan hamna i den situationen. Alltså alla barn kan ju bli utsatta för övergrepp vilket i sin tur gör att man hamnar i prostitution, alla bara kan bli utsatta för kontaktförsök på Internet vilket gör att man hamnar i prostitution. Så det här är en fråga man måste prata om med alla barn.

    - Men hur mår du idag? Nu har det gått ett par år kan man säga efter att du kom ut ur det här.

    - Ja, alltså jag mår ju mycket bättre än vad jag gjorde när jag var 15, mycket bättre mig än vad jag gjorde för ett par år sen också. Men sen är det inte så att man tar sig ur här och har alla de här övergreppen i bakgrunden och bara mår bra direkt, utan jag går ju hos en psykolog och vissa dagar är tyngre än andra liksom, men jag ser mer av en framtid idag än vad jag gjorde då.
    - Vad skulle du säga är den, om du skulle plocka ut någon åtgärd som är den allra viktigaste för att liksom förebygga att unga människor hamnar i det här läget?

    - Oj.

    - Knepig fråga kanske.

    - Ja, verkligen. Det här är ju ett sånt där tio åtgärdsförslag eller nåt. Men någonting som alla kan göra det är ju att prata med barn och ungdomar i sin omgivning om sexuella övergrepp och om sexuella handlingar mot ersättning, att lyfta den här frågan i skolan. Lärare har ju, stöter ju på hur många barn som helst, att man i elevhälsan har kryssformulär där man inte bara frågar om nedstämdhet eller sömnsvårigheter utan även sexuella övergrepp och sexuella handlingar mot ersättning. Det tror jag man kan göra, fråga mer och lyft frågan.
    - Vad brukar du få för reaktioner när du berättar om dina erfarenheter?
    - Alltså jag har ju vart ute ganska mycket i media och jag har fått väldigt bra reaktioner, skulle jag säga. Alltså jag har haft många barndomsvänner och gamla lärare, och åklagare som hört av sig av sig och sagt att jag gör ett väldigt viktigt arbete. Så det tycker jag är jättefint. Och sen så får man ju också en del hat för det finns ju mycket stigma kring den här frågan och många säger att man ska bara lära sig självrespekt och att man får skylla sig själv. Men det allra mesta har varit väldigt fint faktiskt.

    - Vilka skulle du säga är de vanligaste fördomarna mot prostituerade eller mot dem som hamnar i det läget?

    - Ja, en vanlig fördom är ju fördomen om den lyckliga horan, alltså att man säljer sex för att man tycker så himla mycket om att ha sex. Men om man tycker så himla mycket om att ha sex så har man ju det utan att få nån ersättning för det. Det föreligger ju alltid ett maktförhållande där, alltså man kan inte köpa en annan människas samtycke, då är det inte samtyckt, så det skulle jag säga är den absolut vanligaste fördomen.

    - Nu har du börjat läsa till jurist. Är det, hoppas du på att ha nytta av det i liksom det här arbetet du redan håller på med?

    - Absolut. Alltså man får ju väldigt mycket kunskap om samhället när man pluggar juridik och jobbar med juridik. Så jag tror verkligen att jag kan använda mig av det.

    - Tack så hemskt mycket för att du kom hit och berättade.

    - Tack för att jag fick vara här.

    Vi vet redan att det finns dessa personer inom branschen.
    Men en fråga vi alla ställer oss, vart är den övergripande bilden av branschen.
    Vart är rösterna som inte håller med osv...osv...
    Såna här inslag gör det bara värre för kvinnor, då folket tror man gör rätt.
    Men sanningen är att utvecklingen är precis den omvända.


     


    När ska du berätta att det är bara ditt sätt och se på sex som gäller, och varför du har hybris och tror på detta själv.


    För det fåtal kvinnor som VERKLIGEN gillar att sälja tillgång till sina underliv är det ju inga problem att byta yrke om man inte gillar omständigheterna. Jag är väldigt bra på mitt jobb och jag gillar det, men om förutsättningarna skulle ändras byter jag yrke.

    De som sitter fast i prostitutionsträsket av inre eller yttre tvång har betydligt svårare att sluta och det är dessa vi måste hjälpa. Det är på grund av alla dessa som det inte är olagligt att sälja sex.
  • Anonym (Eh!)
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-30 18:46:43 följande:
    Ja, det är nog inte alla som ändrar attityd bars för killen hoppar in i en Ferrari, dock är det intressant ändån hur en del kvinnor kan tvärvända när pengarna kommer på bordet...
    Ytterst få kvinnor har sex med killen i Ferrarin om de inte är kåta på honom. En del kvinnor kan kanske bli kåta på honom för att han har en Ferrari dock.

    Det finns garanterat ett fåtal kvinnor som tänder på grejen att sälja sig, men de är ytterst få. De andra har alltså sex utan att vara kåta och det ÄR plågsamt för kvinnor.
  • Anonym (Eh!)
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-30 20:33:34 följande:
    Tror det är godhetsknarkande... Man vill visa hur god man är genom att förbjuda prostitution, för det är omoraliskt, dvs det är tanken som räknas.

    Att det sen försämrar för de ofrivilligt orostituerade, det är helt ointressant, det är oprincipen som är viktig.

    Samma tankemönster går igen i mycket annat i samhället idag. Logiskt resonemang och konsekvensanalys får stå tillbaka när känslorna ska bestämma och beslut fattas efter vad som är intressant för dagen.
    Givetvis måste samhället göra en massiv insats för alla de som säljer sina underliv ofrivilligt!!! Det borde man gjort samma dag som lagen kom.

    Sexköpslagen har lika lite eller lika mycket med moral att göra som alla andra lagar.
  • Anonym (Eh!)
    klyban skrev 2018-10-01 11:16:04 följande:

    Det är inte många som gillar sina jobb heller, du försöker göra nåt till en sanning och att bara din sanning ska få existera.
    Ledsen vi har sett detta sedan länge, och man kan inte göra mycket med din lag då det är en fiaskolag.
    Och vill man kvinnorna väl, så är väl knappast vända ryggen till dom den rätta åtgärden.


     


    Du förstår din moral är skadlig för andra människor?


    Att ha sex mot sin vilja är för fasen inget man kan jämföra med att inte gilla att gå till kontoret eller var man nu jobbar!

    Jag antar då att du, om du behövde pengar och inte fick nåt jobb, inte haft nåt emot att sälja dig till homosexuella män. Om du blir arbetslös efter 50 finns inte mycket jobb att få.
  • Anonym (Eh!)
    oanonym skrev 2018-10-01 12:09:47 följande:
    Att sälja sig för att man är fattig är ingen ursäkt.

    Det är ju fortfarande ett fritt val.
    Du menar att man ska välja att svälta och låta sina barn svälta. Hade du kunnat göra det valet?
  • Anonym (Eh!)
    Wowbagger2000 skrev 2018-10-01 17:44:14 följande:
    Det är en moraliserande lag, där man gör saker olagligt även om det inte finns något offer. Frivillig prostitution alltså. Fast det finns ju inte enligt dig, så jag förstår varför du har svårt att ta till dig min ståndpunkt
    Men 90% av all prostitution, minst, är ofrivillig. Alltså finns massor med offer. Jag har aldrig sagt att frivillig prostitution inte finns bara att det är ytterst få som VERKLIGEN vill låta män använda deras underliv på det sättet.

    Eftersom alla andra lider fruktansvärt av prostitutionen är det de vi måste fokusera på. De som verkligen vill lider ju inte så mycket av att behöva söka sig till något annat yrke eller hur?


  • Anonym (Eh!)
    Anonym (en kille) skrev 2018-10-01 18:27:23 följande:
    Lustig nog så började jag också sälja sex när jag studerade i England.
    För heterosexuella funkar det så att kvinnor endast tänder på några få män medan män tänder på i stort sett alla kvinnor,  åtminstone till viss del. Det fungerar även så att kvinnor som inte är kåta får smärta och obehag om någon kommer in i dem eftersom deras kroppar inte är förberedda/upphetsade. På samma sätt är det ju väldigt svårt för en man utan erektion att penetrera en kvinna. Skillnaden är kanske att om han mot förmodan skulle komma in så gör det inte ont.

    Jag antar att homosexuella killar liksom heterosexuella män är lite småkåta på de flesta - i ditt fall män - och då lider inte homosexuella prostituerade på samma sätt som kvinnor som prostituerar sig.

    De heterosexuella marockanska gatupojkar som prostituerar sig i Stockholm, Göteborg och andra städer för att överleva, lär lida väldigt mycket.
  • Anonym (Eh!)
    oanonym skrev 2018-10-01 12:21:18 följande:

    Många säljer sex som en engångsgrej. Sexannonser ökar dramatiskt vid Black Friday, t.ex.

    Detta tyder på att helt vanliga tjejer säljer sex helt frivilligt. Om det vore av en annan anledning så skulle det vara året runt.

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6474417

    I England är det många studenter som säljer sex för att ha råd med studentavgifterna. Främst män/pojkar gör detta.

    allastudier.se/tips-o-fakta/2685-betalar-studierna-med-alla-medel/


    Varför tror du att det bara blir engångsgrejor?
    Är det heterosexuella män/pojkar som säljer sex i England? Skulle inte tro det.
  • Anonym (Eh!)
    Voyager skrev 2019-01-09 02:03:35 följande:

    Här har ni (ut)lösningen för er 16 procent män som kan tänka er köpa sex (enligt Novus senaste undersökning) - men dock utan att skada någon annan människa än er själva (och de indirekta konsekvenser för andra människor som sådana vanor kan ha).

    The sex robots are here

    Sex robots are so hot right now. Robot brothels are popping up around the world, and the sex robot ?Harmony? even has her own Tinder profile. (She reportedly matched with dozens of men within hours.) In Turned On, computer scientist Kate Devlin tackles the transition of sex-tech from novelty to just another feature of our technologically enabled environment.


    Turned On: Science, Sex and Robots Kate Devlin Bloomsbury, 2018. 288 pp.
    science.sciencemag.org/content/362/6421/1365
    Perfekt! Sexrobotar tar ingen skada och är ju till skillnad från människor tänkta att användas som onanihjälpmedel.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (anonym) skrev 2019-01-09 17:00:07 följande:

    Perfekt lösning för snälla singelmän som ratas på varenda arena för dejting dessutom öppnar det en ny marknad för servicetekniker som kan serva dessa dockor när de hakar upp sig kanske tom. ha ett serviceteam som rycker ut till bostäder och sköter denna service dygnet runt. Andra företag kan starta och hyra ut dockor till de som inte har råd att äga en egen. Ett antal kan gå samman och gemensamt köpa sig en docka som de turas om att använda


    Förhoppningsvis kommer det också finnas robotar till alla kvinnor som ratas.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!