Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (anneli) skrev 2018-06-29 14:52:38 följande:
    Ursäkta att jag lägger mig i men man kallar prostitution för "världens äldsta yrke". Liksom vi kan förfasa oss hur vi vill här på FL men kvinnor säljer sig över hela världen och kommer fortsätta göra det så länge vi homo sapiens travar omkring här. Det är illa när fattiga kvinnor säljer sig MEN samtidigt.........är väl inte bättre om de har en gubbe som tycker han har rätt till hennes kropp. Det finns många nyanser av saker och ting. TÄNK så många kvinnor genom historien som skapat sig framgång, lyx och pengar för att de "sitter" på en guldgruva.
    Så länge manliga homo sapiens travar runt, ja. 

Brasklapp: inte alla män.
  • Anonym (Nej)
    klyban skrev 2018-06-29 18:06:05 följande:

Du har ett problem, men gör inget för förbättra för dessa kvinnor och anledningen till du vägrar är för du tror beskylla män skulle ändra nått.
    Vill man ha kvar nuvarande förbud, så är man för att göra det sämre för dessa kvinnor och det säger mig att man anser det är helt okey och offra dessa kvinnor.
    Och då uppstår frågan varför man ens vill göra nått från början, man skapar sin egen paradox som man aldrig klarar sig att ta sig ur.

Varför vill man inte göra det bättre för dessa kvinnor, för jobbet är stort och kräver mycket arbete?
    Eller för ens morals tycker det är okey?
    Inbilla sig prostitution ska försvinna, så är man väldigt naiv.
    Så hur ska ni ha det, är det för kvinnorna eller inte?
    Skulle heller respektera att man säger man vill dessa kvinnor illa, då det åtminstone sammanfaller med det man infört.

Det är såhär; jag tror inte det är speciellt gott om kvinnor som skulle må bra på de statliga bordeller det pratas om i tråden heller. Jag kan inte för mitt liv se att andra än ett fåtal kvinnor (och män) gillar att hora i längden. Det är mitt problem. Det är ok att kalla mig naiv, jag vill gärna tro på en framtid där alla blir mer jämlika, att gapet mellan män och kvinnor, fattiga och rika minskar. Under tiden vore det ju toppen att folk slutar köpa sex för så länge det finns efterfrågan kommer det finnas trafficking, inte sant?

Sedan vad jag gör åt det eller inte, det vet ju faktiskt inte du något om? Kanske driver jag hem för ex-horor i Indien, kanske heter jag Bjarne och åker och köper sex av småflickor i Thailand 4 ggr/år.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (anneli) skrev 2018-06-30 11:39:59 följande:
    Ja eftersom de "sitter på en guldgruva". Kvinnor (alltså nu menar jag unga kvinnor) har ju en maktposition eftersom de kan sexstrejka eller bjuda till i relationen. Ett urgammalt trick att få sin vilja igenom. Självklart finns det ett pris som ingen kvinna kan motstå. Varför svärmade annars så många unga vackra kvinnor kring Hefner (rip). Money talks.
    Alla unga kvinnor som inte var intresserade av Hefner, hur tänkte du att de skulle synas? För varje kvinna som glatt kröp upp i hans knä för pengar kanske det fanns 100 som fnös åt tanken.

Även om pengar drar till sig folk finns det gott om människor som tackar nej till saker de inte vill, de låter sig inte köpas. Du kommer dock aldrig se dem på vimmelbilder så du vet inte om att de finns.
  • Anonym (Nej)
    oanonym skrev 2018-06-30 17:27:03 följande:
    Ok, har aldrig testat det.

Vi har nog olika syn på onani, helt enkelt.
    Jag tror att du egentligen förstår mycket väl vad personen syftar på. Det är svårt att verka smart sedan när man spelat dum
  • Anonym (Nej)

Instagram @simonhaggstrom

Läs och fundera, väldigt intressant och utbildande konto.

• Anonym (Nej)
    oanonym skrev 2018-07-01 00:57:16 följande:

Det stod väldigt mycket där, var det något speciellt du tänkte på?

( instagram är inte riktigt min grej)

Blev det för jobbigt med genomtänkt och faktabaserad text? Ta du och läs alltsammans, allt du skrivit i tråden kommer nog behandlas. Orkar du läsa allt skräp som skrivs i de här trådarna på FL (och dessutom skriva en massa själv) kan du gott ge detta lika mycket tid.
  • Anonym (Nej)
    oanonym skrev 2018-07-01 01:20:13 följande:
    Varför skulle det vara jobbigt med fakta?

Och jag tycker inte du bara skriver skräp. Jag anser inte att jag skriver skräp själv heller.

Däremot så tror jag du sitter och tuggar fradga och inte riktigt läser vad jag skriver.

Det låter på dig som du tror att jag är för prostutition? Eller att jag försvarar tvång?

Då killen på instagram arbetat mot sexhandel och andra sexbrott så tvivlar jag att han tar upp så mycket om det jag skrvit i tråden. Dessa saker är jag självklart emot och inget jag försvarar. Jag har inte heller skrivit så mycket om detta.
    Jag tycker han tar upp mycket av det du skriver gällande val, tvång, vad som är vad. Vilka "val" de har osv. Just det du skriver som jag inte förstår varför du "försvarar".

Jag har inte skrivit att jag tror du är för prostitution bara att du lägger ner en massa tid på att inte vara helt emot det vilket du borde vara. Och nej, ingen fradga här, däremot blir jag som alltid trött när man presenterar fakta/berättelser från verkligheten/doktorsavhandlingar/forskning och folk "inte orkar läsa". 
  • Anonym (Nej)
    oanonym skrev 2018-07-01 10:24:50 följande:
    Det jag skriver om tvång är att jag är emot tvång.

Det jag skriver om val är att de flesta har ett val. Har man inte ett val, utan är tvungen att välja prostitution, ja då är det ju något annat som är problemet. Prostutitionen blir bara en dålig lösning på ett annat problem. Och enligt de som säger att det inte finns något annat val så har ju prostutition löst dessa kvinnors problem. Låter hårt, men det blir ju kontentan av det de säger. Utan prostutition hade dessa kvinnor dött. Eftersom prostutition finns, så väljer dessa kvinnor det.

Så återigen, problemet är egentligen inte prostutition, problemet är situationen dessa kvinnor befinner sig i.
    Han tar upp det där, ja. Om "valet", "alternativen" osv.

Och sedan tar han upp det där med äldsta yrket, ett jobb som alla andra osv (inget du skrivit om) på ett bra sätt.
  • Anonym (Nej)
    oanonym skrev 2018-07-01 10:34:45 följande:
    Ja jag tror inte han kommer med något jag inte hört förut, eller räknat ut själv.

Även han förstår nog att det är de bakomliggande problemen som är den stora boven.

Däremot ska ju alltid brott försöka stoppas och motarbetas.
    Ge honom ett försök vet jag. Utgå inte från att du inte kommer lära dig något nytt.
  • Anonym (Nej)
    oanonym skrev 2018-07-01 10:52:26 följande:
    Har skummat igenom, lite igår och idag. Det mesta handlar om trafficking, sex med minderåriga och annat olagligt. Allt detta vet jag redan min åsikt om.
    Ok, eftersom flera av de saker du upprepade ggr ligger på om här behandlas i hans texter så utgår jag från att du egentligen inte är intresserad? Good to know.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!