• oanonym

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (Nej) skrev 2018-06-28 17:17:58 följande:

Fortfarande kvar här på FL och börjar alla svar med "så du menar..." ? Där ser man.

Ja, folk kan ju inte få ur sig vad de menar. De bara påstår saker som leder till fler frågor.

Många verkar leta efter argument, så att det inte ska lysa igenom att det är känslor och moral som styr. Det blir halvdant liksom.
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-06-28 17:30:41 följande:

Varför frågar du inte om du inte förstår? Som jag förklarat för dig i minst två trådar tidigare så:

1) Så du menar... - är att lägga ord i mun/pådyvla folk åsikter 

Medan:

2) Menar du att... - är att fråga.

Sedan undrar jag apropå det sista, vad är det för fel med att använda sina känslor när man resonerar? Det går utmärkt att göra avvägda val ändå, ibland får man resonera mot sina egna känslor och ibland med dom, att kalla sådant för "känsloargument" och kicka bort det som nonsens är ett uselt sätt att diskutera.

Jag frågar ju? Mest hela tiden, faktsikt.

Så du menar?är också en fråga. Att du inte gillar frågeställningen är en annan sak. Jag kan försöka tänka på detta.

Folk får gärna ha känsloargument. Problemet uppstår när dessa görs allmängiltiga.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-29 07:48:03 följande:

Det är inte ett reellt val om alternativet är svält.

Så om inte prostutition fanns så skulle många kvinnor svälta ihjäl?
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-29 08:05:12 följande:

Männen är äckel. De hade kunnat skänka pengarna eller anställa kvinnan som städerska eller liknande.

Även många kvinnor kan göra det. Är det bara män som inte hjälper fattiga?

Hur många prostituerade har du hjälpt i år?
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-29 09:00:20 följande:

Nej, jag ser hellre att männen skänker dem en slant så att de kan överleva, alternativt erbjuder dem något jobb.

Det borde i så fall alla göra, inte bara män.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-29 09:01:32 följande:

Ja faktiskt. Inte i Sverige. Här säljer kvinnor sig av andra skäl och därför har vi också mindre prostitution är exempelvis Indien.

Ja, som sagt. Problemet är egentligen inte prostutition. Det är bara en dålig lösning på problemet.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-29 09:05:09 följande:

Jag skänker pengar till olika hjälporganisationer. Jag har aldrig besökt Thailand, Indien eller andra länder med mycket fattiga prostituerade kvinnor så jag kan inte ge dem pengar direkt i handen, men mannen som fysiskt står mitt emot dem kan ge dem pengar istället för att använd deras kroppar. Det är inte för att hjälpa dem ekonomiskt som torskarna köper deras kroppar. Om du tror det är du mer än lovligt naiv. Det är BARA sin egen tillfälliga njutning de fokuserar på - på samma sätt som torskarna som köper traffickingoffer gör. De bryr sig inte öht.

Även många män skänker pengar. Jag har aldrig påstått att män går till horor för att de vill hjälpa till ekonomiskt.

Och det är inte förbjudet att tänka på sin egna njutning, även om det finns de som tycker det är äckligt.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-29 09:07:56 följande:

Fast det är ju männen som går fram till kvinnorna eller hur, för att utnyttja dem. Om de hade gjort det för att de tycker att kvinnorna behöver pengar kan de bara ge det till dem.

Tro mig, kvinnor gör mycket mer för att hjälpa dessa än vad män gör!

Jag tror inte dessa män går till kvinnorna för att ge pengar. De går dit för att ha sex.

Om kvinnor gör MYCKET mer för att hjälpa, så kanske du kan ge källa på det?
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-06-29 09:33:51 följande:

Ja så är det. Hade du missat den lilla detaljen? 

Nej, tvärtom. Jag har flera ggr skrivit att fattigdom är problemt, och prostitution används som lösning.

Enligt ditt resonemang så räddar prostutition många liv.
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-06-29 09:44:05 följande:

Ja. Det vanliga scenariot är att kvinnan blivit "skyldig" pengar. Dvs hon luras till stan för jobb och ska sedan betala av resa, pass, bostad osv genom att ha sex med 8-10 män per dag. Hade hon inte blivit lurad och såld hade hon troligen levt fattigt men sluppit sälja sex. Hon hade sluppit föda barn som sedan tvingas in i sexhandeln.

Ja prostitution är dåligt. 

Detta låter som trafficking?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!