Ni gör mig så jävla äcklad!
Fortfarande kvar här på FL och börjar alla svar med "så du menar..." ? Där ser man.
Många verkar leta efter argument, så att det inte ska lysa igenom att det är känslor och moral som styr. Det blir halvdant liksom.
Fortfarande kvar här på FL och börjar alla svar med "så du menar..." ? Där ser man.
Varför frågar du inte om du inte förstår? Som jag förklarat för dig i minst två trådar tidigare så:
1) Så du menar... - är att lägga ord i mun/pådyvla folk åsikter
Medan:
2) Menar du att... - är att fråga.
Sedan undrar jag apropå det sista, vad är det för fel med att använda sina känslor när man resonerar? Det går utmärkt att göra avvägda val ändå, ibland får man resonera mot sina egna känslor och ibland med dom, att kalla sådant för "känsloargument" och kicka bort det som nonsens är ett uselt sätt att diskutera.
Det är inte ett reellt val om alternativet är svält.
Männen är äckel. De hade kunnat skänka pengarna eller anställa kvinnan som städerska eller liknande.
Nej, jag ser hellre att männen skänker dem en slant så att de kan överleva, alternativt erbjuder dem något jobb.
Ja faktiskt. Inte i Sverige. Här säljer kvinnor sig av andra skäl och därför har vi också mindre prostitution är exempelvis Indien.
Jag skänker pengar till olika hjälporganisationer. Jag har aldrig besökt Thailand, Indien eller andra länder med mycket fattiga prostituerade kvinnor så jag kan inte ge dem pengar direkt i handen, men mannen som fysiskt står mitt emot dem kan ge dem pengar istället för att använd deras kroppar. Det är inte för att hjälpa dem ekonomiskt som torskarna köper deras kroppar. Om du tror det är du mer än lovligt naiv. Det är BARA sin egen tillfälliga njutning de fokuserar på - på samma sätt som torskarna som köper traffickingoffer gör. De bryr sig inte öht.
Fast det är ju männen som går fram till kvinnorna eller hur, för att utnyttja dem. Om de hade gjort det för att de tycker att kvinnorna behöver pengar kan de bara ge det till dem.
Tro mig, kvinnor gör mycket mer för att hjälpa dessa än vad män gör!
Ja så är det. Hade du missat den lilla detaljen?
Ja. Det vanliga scenariot är att kvinnan blivit "skyldig" pengar. Dvs hon luras till stan för jobb och ska sedan betala av resa, pass, bostad osv genom att ha sex med 8-10 män per dag. Hade hon inte blivit lurad och såld hade hon troligen levt fattigt men sluppit sälja sex. Hon hade sluppit föda barn som sedan tvingas in i sexhandeln.
Ja prostitution är dåligt.