• oanonym

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (Samma lika) skrev 2018-09-29 21:29:17 följande:

Äckel som köper och äckel som säljer, kaka söker maka säger jag...

Är det pengarna som gör det äckligt? Eller anser du att sex är äckligt?
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-10-01 08:49:12 följande:

OK så du har inget emot att massor med kvinnor säljer sig för att de har självskadebeteende eller för att de är fattiga. Schysst.

Så länge män är beredda att betala stora summor för att få tillgång till ovilliga kvinnors underliv så kommer kriminella nätverk att finnas kvar för att få del av kakan. Dessutom finns alltid män som vill göra knepiga saker som inte skulle vara tillåtna på "godkända" bordeller  Kommer de att sluta med detta menar du, om det blir lagligt att köpa tillgång till andras underliv att onanera i?

Att sälja sig för att man är fattig är ingen ursäkt.

Det är ju fortfarande ett fritt val.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-10-01 08:40:55 följande:

Nej, det finns det inte.

Vanliga tjejer som mår bra säljer sig inte för att få extrapengar. Att ha sex med någon man inte är kåt på är så oerhört obehagligt för en kvinna (kanske för en man också, men jag tror att alla män är lite småkåta på alla kvinnor) att det inte är värt det om man mår bra.

Däremot är det en väldigt vanlig lögn som torkar går på eftersom det får dem att känna sig mer exklusiva och den prostituerade som något mindre prostituerad.

Hur vet du ALLT om ALLA kvinnor?

Det är anmärkningsvärt vilken info du sitter på. Imponerande, faktiskt.
  • oanonym

Många säljer sex som en engångsgrej. Sexannonser ökar dramatiskt vid Black Friday, t.ex.

Detta tyder på att helt vanliga tjejer säljer sex helt frivilligt. Om det vore av en annan anledning så skulle det vara året runt.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6474417

I England är det många studenter som säljer sex för att ha råd med studentavgifterna. Främst män/pojkar gör detta.

allastudier.se/tips-o-fakta/2685-betalar-studierna-med-alla-medel/

• oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-10-11 08:54:56 följande:

Du menar att man ska välja att svälta och låta sina barn svälta. Hade du kunnat göra det valet?

DU menar alltså att prostutition är räddningen?
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-10-11 09:04:27 följande:

För heterosexuella funkar det så att kvinnor endast tänder på några få män medan män tänder på i stort sett alla kvinnor,  åtminstone till viss del. Det fungerar även så att kvinnor som inte är kåta får smärta och obehag om någon kommer in i dem eftersom deras kroppar inte är förberedda/upphetsade. På samma sätt är det ju väldigt svårt för en man utan erektion att penetrera en kvinna. Skillnaden är kanske att om han mot förmodan skulle komma in så gör det inte ont.

Jag antar att homosexuella killar liksom heterosexuella män är lite småkåta på de flesta - i ditt fall män - och då lider inte homosexuella prostituerade på samma sätt som kvinnor som prostituerar sig.

De heterosexuella marockanska gatupojkar som prostituerar sig i Stockholm, Göteborg och andra städer för att överleva, lär lida väldigt mycket.

Hur vet du att de inte skulle överleva annars?

Och varför vill du förbjuda prostutition, och därmed döda tusentals människor? (om det är som du säger, att de inte skulle överleva)

Jag säger detta för tusende gången; det är inte prostutition som är huvudproblemet.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-10-11 09:05:58 följande:

Varför tror du att det bara blir engångsgrejor?

Är det heterosexuella män/pojkar som säljer sex i England? Skulle inte tro det.

De verkar vilja ha snabba pengar för att köpa prylar, enligt artikeln.

Eller klara av studieavgifterna. Det är alltså långt ifrån tvång i dessa fall.
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-11 15:54:07 följande:

Eftersom exempelvis nigerianska maffian med tvång och hot transporterat kring 20 000 kvinnor till Europa precis som diverse kriminella grupperingar i Rumänien, Bulgarien och Albanien gör så visar detta tydligt att majoriteten av de prostituerade inte gör detta frivilligt utan enbart för att de lever under hot om att de själva ska dödas, deras barn eller andra släktingar ska dödas.

Mmm, läste lite om detta. Att bli hotad är en sak, men det jag inte förstår är att det fortfarande finns de som tror att det är resturangjobb eller frisörsjobb som väntar.

Jag kanske är naiv, men har det verkligen inte spridit sig att man inte ska tacka ja till dess erbjudanden? Då menar jag inte de som blir hotad, såklart.
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-11 19:17:12 följande:

De som kontaktar och erbjuder en framtid i Europa är vältaliga trevliga kvinnor som inger förtroende hos de fattiga unga kvinnorna dessutom i Nigeria genomgår kvinnorna en ritual med voodoo vilket är otroligt effektivt som hållhake.

Ja, jag läste om detta. Det stora problemet är fattigdom och utbildning.
  • oanonym
    Voyager skrev 2018-10-13 00:50:18 följande:

?Nej du kallar inte min dotter hora? blev upprop för män

www.svt.se/nyheter/inrikes/magnus-larsson-nej-du-kallar-inte-min-dotter-hora

Varför inte - om dottern frivilligt väljer att prostituera sig, vilket verkar vara ett populärt tema för många förespråkare för sexhandel här?

Det står inget i artikeln om att dessa döttrar är prostituead. Så förklara trådtelevansen, tack.

Och vem har skrivit att det är populärt för kvinnor att prostituera sig? Ge exempel, tack.

Jag tror artikeln handlar om att det är fel att kalla kvinnor för hora som ett slags skällsord, och att det inte har med prostitution att göra öht. Men motbevisa mig gärna.
  • oanonym
    Voyager skrev 2018-11-05 20:56:08 följande:

Ikväll var ytterligare ett av många tragiska exempel på en tjej som alltför många män och kanske t.o.m. även polisen trodde gjorde det "frivilligt".

www.svtplay.se/video/19903770/fraga-doktorn/fraga-doktorn-sasong-22-hur-paverkar-dieter-var-halsa

Jag förstår ju att ni som förordar "mångfald" på det sexuella området tycker jag är inskränkt eller "utan empati" (var nu det skulle komma ifrån) och säger: "Varför inte? Det måste väl vara varje kvinnas eget val att sälja sin kropp?"

Jag kan bara konstatera att okunskapen är stor om vad som präglar den övervägande majoriteten av alla sexköp.

"Jo, men mörkertalet är stort", kanske någon invänder invänder. Hur vet du det? Vistas du själv i ständigt mörker?

Vem diskuterar du med???

Och borde de i så fall inte själva få komma med åsikter, så slipper du sitta och gissa?
  • oanonym
    Voyager skrev 2018-11-17 13:57:31 följande:

Här har ni väl en passande nyhet för denna tråd:

Finländare köade till landets första bordell med sexdockor

www.svt.se/nyheter/utrikes/finlandare-koade-till-landets-forsta-bordell-med-sexdockor

Det är ungefär lika mycket ömsesidig sex som att gå till en prostituerad, som jag ser det, efter att ha tagit del av prostituerades egna erfarenheter (och även deras "skämt" till varandra om vilka myter och missuppfattningar deras kunder bär på).

Vilket paradis för torskälskare som klyban, oanonym, torsken själv m.fl.

Jag kan förstå om det finns (lättlurade lågutbildade) män som har ett önsketänkande om att jämställda, fria kvinnor utan tidigare historia av sexuella övergrepp, drogmissbruk, ekonomisk utsatthet, självskadebeteende frivilligt skulle utföra sexuella tjänster åt dem mot en liten ersättning men hittills har jag inte här sett ett enda autentiskt exempel på det som går att faktagranska. (Den vetenskapliga litteraturen är dock fylld med motsatsen.) Är det sådant som kallas "bekräftelsebias" ? vems i så fall?

Vem är det som inte vill ha sex i länken, dockan eller torsken?

Och varför påstår du saker om mig som du inte har en aning om? Jag har väldigt sällan sagt något om torskar öht. Jag har koncentrerat mig på de prostituerade i denna tråd.

Kom gärna med exempel på när jag är torskälskare, tack!
  • oanonym
    Voyager skrev 2018-11-25 16:08:45 följande:

Anser ni att Orgasmic Meditation (OM, så som OneTaste arrangerar den, med skyhöga avgifter) är (en eventuellt förtäckt form av) prostitution?

I så fall ökar ju andelen ?kvinnliga torskar?...
  • oanonym
    Voyager skrev 2018-11-25 16:29:26 följande:

Ja, det är delvis det jag undrar men beror ju på om man anser det vara prostitution eller inte. Vad talar för/emot det så som metoden tillämpas?

Det hade antagligen kritiserats mer ifall män var målgruppen. Men det är bara en spekulation.

Då hade det nog ansetts vara prostutition.
  • oanonym
    Voyager skrev 2018-11-29 20:20:33 följande:

- Jag jobbar i kassan på McDonalds. Det är alltid nån' som ska komma: "Hur mycket kostar du då??

Tycker ni som är för prostitution att det som beskrivs i reportaget är ok?

www.svt.se/nyheter/inrikes/gymnasielever-om-metoo-nastan-alla-tjejer-i-klassen-berattade-att-de-varit-utsatta

Är det mitt motstånd mot dessa former av kränkningar vissa tycker är en ensidig syn på sex?

Vad har detta ens med saken att göra???

Kan du ge exempel på någon i tråden som är för sexuella trakasserier och våldtäkt, tack?
  • oanonym
    Voyager skrev 2018-12-03 22:41:17 följande:

Fattar ni vad dagens dom betyder?

- Öh... jag trodde det var frivilligt...

Vad pratar du om?

Och har det med tråden att gör?
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2019-01-09 08:11:48 följande:

Perfekt! Sexrobotar tar ingen skada och är ju till skillnad från människor tänkta att användas som onanihjälpmedel.

Ja, vi får se om detta löser problemet med trafficking. Jag är dock tveksam till det.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!