Ni gör mig så jävla äcklad!
Äckel som köper och äckel som säljer, kaka söker maka säger jag...
Äckel som köper och äckel som säljer, kaka söker maka säger jag...
OK så du har inget emot att massor med kvinnor säljer sig för att de har självskadebeteende eller för att de är fattiga. Schysst.
Så länge män är beredda att betala stora summor för att få tillgång till ovilliga kvinnors underliv så kommer kriminella nätverk att finnas kvar för att få del av kakan. Dessutom finns alltid män som vill göra knepiga saker som inte skulle vara tillåtna på "godkända" bordeller Kommer de att sluta med detta menar du, om det blir lagligt att köpa tillgång till andras underliv att onanera i?
Nej, det finns det inte.
Vanliga tjejer som mår bra säljer sig inte för att få extrapengar. Att ha sex med någon man inte är kåt på är så oerhört obehagligt för en kvinna (kanske för en man också, men jag tror att alla män är lite småkåta på alla kvinnor) att det inte är värt det om man mår bra.
Däremot är det en väldigt vanlig lögn som torkar går på eftersom det får dem att känna sig mer exklusiva och den prostituerade som något mindre prostituerad.
Många säljer sex som en engångsgrej. Sexannonser ökar dramatiskt vid Black Friday, t.ex.
Detta tyder på att helt vanliga tjejer säljer sex helt frivilligt. Om det vore av en annan anledning så skulle det vara året runt.
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6474417
I England är det många studenter som säljer sex för att ha råd med studentavgifterna. Främst män/pojkar gör detta.
allastudier.se/tips-o-fakta/2685-betalar-studierna-med-alla-medel/
Du menar att man ska välja att svälta och låta sina barn svälta. Hade du kunnat göra det valet?
För heterosexuella funkar det så att kvinnor endast tänder på några få män medan män tänder på i stort sett alla kvinnor, åtminstone till viss del. Det fungerar även så att kvinnor som inte är kåta får smärta och obehag om någon kommer in i dem eftersom deras kroppar inte är förberedda/upphetsade. På samma sätt är det ju väldigt svårt för en man utan erektion att penetrera en kvinna. Skillnaden är kanske att om han mot förmodan skulle komma in så gör det inte ont.
Jag antar att homosexuella killar liksom heterosexuella män är lite småkåta på de flesta - i ditt fall män - och då lider inte homosexuella prostituerade på samma sätt som kvinnor som prostituerar sig.
De heterosexuella marockanska gatupojkar som prostituerar sig i Stockholm, Göteborg och andra städer för att överleva, lär lida väldigt mycket.
Varför tror du att det bara blir engångsgrejor?
Är det heterosexuella män/pojkar som säljer sex i England? Skulle inte tro det.
Eftersom exempelvis nigerianska maffian med tvång och hot transporterat kring 20 000 kvinnor till Europa precis som diverse kriminella grupperingar i Rumänien, Bulgarien och Albanien gör så visar detta tydligt att majoriteten av de prostituerade inte gör detta frivilligt utan enbart för att de lever under hot om att de själva ska dödas, deras barn eller andra släktingar ska dödas.
De som kontaktar och erbjuder en framtid i Europa är vältaliga trevliga kvinnor som inger förtroende hos de fattiga unga kvinnorna dessutom i Nigeria genomgår kvinnorna en ritual med voodoo vilket är otroligt effektivt som hållhake.
?Nej du kallar inte min dotter hora? blev upprop för män
www.svt.se/nyheter/inrikes/magnus-larsson-nej-du-kallar-inte-min-dotter-hora
Varför inte - om dottern frivilligt väljer att prostituera sig, vilket verkar vara ett populärt tema för många förespråkare för sexhandel här?
Detta är en intressant artikel, med intervjuer med prostituerade i Amsterdam.
feministisktperspektiv.se/2016/01/08/laglig-prostitution-och-laglit-bordell-i-praktiken/
De tjänar bra, men gillar inte sitt jobb. Dock verkar ingen vara tvingad, och inget tyder på att de blivit utsatta för övergrepp. De anser att de (mer eller mindre) måste jobba som prostituerade för pengarnas skull.
Ikväll var ytterligare ett av många tragiska exempel på en tjej som alltför många män och kanske t.o.m. även polisen trodde gjorde det "frivilligt".
www.svtplay.se/video/19903770/fraga-doktorn/fraga-doktorn-sasong-22-hur-paverkar-dieter-var-halsa
Jag förstår ju att ni som förordar "mångfald" på det sexuella området tycker jag är inskränkt eller "utan empati" (var nu det skulle komma ifrån) och säger: "Varför inte? Det måste väl vara varje kvinnas eget val att sälja sin kropp?"
Jag kan bara konstatera att okunskapen är stor om vad som präglar den övervägande majoriteten av alla sexköp.
"Jo, men mörkertalet är stort", kanske någon invänder invänder. Hur vet du det? Vistas du själv i ständigt mörker?
Här har ni väl en passande nyhet för denna tråd:
Finländare köade till landets första bordell med sexdockor
www.svt.se/nyheter/utrikes/finlandare-koade-till-landets-forsta-bordell-med-sexdockor
Det är ungefär lika mycket ömsesidig sex som att gå till en prostituerad, som jag ser det, efter att ha tagit del av prostituerades egna erfarenheter (och även deras "skämt" till varandra om vilka myter och missuppfattningar deras kunder bär på).
Vilket paradis för torskälskare som klyban, oanonym, torsken själv m.fl.
Jag kan förstå om det finns (lättlurade lågutbildade) män som har ett önsketänkande om att jämställda, fria kvinnor utan tidigare historia av sexuella övergrepp, drogmissbruk, ekonomisk utsatthet, självskadebeteende frivilligt skulle utföra sexuella tjänster åt dem mot en liten ersättning men hittills har jag inte här sett ett enda autentiskt exempel på det som går att faktagranska. (Den vetenskapliga litteraturen är dock fylld med motsatsen.) Är det sådant som kallas "bekräftelsebias" ? vems i så fall?
Anser ni att Orgasmic Meditation (OM, så som OneTaste arrangerar den, med skyhöga avgifter) är (en eventuellt förtäckt form av) prostitution?
Ja, det är delvis det jag undrar men beror ju på om man anser det vara prostitution eller inte. Vad talar för/emot det så som metoden tillämpas?
- Jag jobbar i kassan på McDonalds. Det är alltid nån' som ska komma: "Hur mycket kostar du då??
Tycker ni som är för prostitution att det som beskrivs i reportaget är ok?
www.svt.se/nyheter/inrikes/gymnasielever-om-metoo-nastan-alla-tjejer-i-klassen-berattade-att-de-varit-utsatta
Är det mitt motstånd mot dessa former av kränkningar vissa tycker är en ensidig syn på sex?
Fattar ni vad dagens dom betyder?
- Öh... jag trodde det var frivilligt...
Perfekt! Sexrobotar tar ingen skada och är ju till skillnad från människor tänkta att användas som onanihjälpmedel.