Inlägg från: Nomanisanisland |Visa alla inlägg
  • Nomanisanisland

Min pojkvän säger att han kommer att slå mig om...

Anonym (Slåmig) skrev 2018-06-28 12:47:24 följande:

Om jag är otrogen med en mörkhyad man???

Jag kommer aldrig vara otrogen och jag tycker att otrohet är jätte fel, så misstro mig inte. Det är min pojkväns uttryck jag funderar över.

Jag får olust kring att han sade såhär, för det första är det ju helt klart rasistiskt och för det andra känns det inte bra att man får höra att i någon viss situation så skulle jag bli slagen av min pojkvän... :(

Hans tidigare partner som jag nu kallar Elin, hon hade varit otrogen mot honom. Så jag besvarade det han sa med *men du slog ju inte Elin..* han svarade: Skillnade var att jag inte älskade Elin men att jag älskar dig.

Hmm? Vet inte vad jag ville med tråden egentligen, behövde nog bara slänga ut detta för någon, helst okänd...

Svaret är väl ganska enkelt: din pojkvän har valt att vara en rasist och potentiellt våldskriminell, lämna kräket.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Slåmig) skrev 2018-06-28 12:57:47 följande:
    Ja eller hur, jag tycker de två saker han sade går väldigt mycket emot varann
    Han är ju ganska tydlig: han har valt att vara rasist och en potentiell kvinnomisshandlare, du förtjänar så mycket bättre.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Slåmig) skrev 2018-06-28 13:09:41 följande:
    Bra svar... tack. Men grejen är den att han hade drömt detta, att jag var otrogen med en mörkhyad och att han då slog mig i drömmen. Jag tyckte det var en hemsk dröm då han berättade, och i något skede sade han typ *ja men de ska du veta, är du otrogen med en mörkhyad så slår jag dig*. :(

Usch jag tycker det är så hemskt nu då jag tänker på det... Att han inte egentligen reagerade på att han slog mig i sin dröm utan mest reagerade på att han tyckte det var skönt att jag var kvar då han vaknade eftersom jag hade varit otrogen.

Han har tidigare sagt sådär som du skriver att *jag skulle aldrig slå dig* ... så visst har han haft den åsikten.
    Jo men han vet ju lika väl som du och vi andra att våra drömmar handlar om oss själva, våra egna farhågor och rädslor. 
  • Nomanisanisland
    Anonym (Slåmig) skrev 2018-06-28 14:45:57 följande:

Varje gång jag sade att det var hemskt så besvarade han det men *men alltså hallå?? Hörde du VARFÖR jag skulle göra så mot dig??*

Han drog underliga exempel om att *ifall du skulle knivhugga min mamma? Då skulle inte en bitchslap vara så farlig eller hur??*

Det selar ju ingen som helst roll varför. Han har valt att vara rasist och våldskriminell. Sådana där ska man inte beblanda sig med.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Slåmig) skrev 2018-06-29 00:43:17 följande:
    Allt det andra ok men han sade inte att han inte älskade mig, tvärtom. Kanske du läste fel?
    Den som hotar den den älskar med våld, är inte kapabel till att praktisera kärlek. Kärlek är en handling, inte tomma ord.
  • Nomanisanisland
    Anonym (al) skrev 2018-06-28 15:32:44 följande:
    Håller med, en partner som är otrogen får gärna ligga nerslagna på marken. Knulla andra, fine. Gör slut först.
    Endast vidriga våldskriminella kräk med förvridna hedersvåldstendenser tar till våld för de känner sig sexuellt kränkta. Finns inget försvar för detta fullständigt vidriga beteende.
  • Nomanisanisland
    Anonym (123) skrev 2018-06-28 15:16:10 följande:

Jag tycker man förtjänar att bli slagen om man är otrogen, oavsett hudfärger.

Det kan du ju tycka. Men det är fullständigt skitprat. Man kan inte förtjäna att bli misshandlad. Det får de vidriga våldskriminella kräken som TS lilla hobbyrasist hacka i sig.
  • Nomanisanisland
    Anonym (123) skrev 2018-06-28 15:28:17 följande:
    Vilken tur att man kan tycka att dom förtjänar det utan att göra det. Precis som jag tycker att pedofiler förtjänar ett nackskott. 

Vad tycker du otrogna förtjänar då? En tillsägning?
    Ja då är du i alla fall konsekvent i ditt förakt för människovärde och rättssäkerhet.
  • Nomanisanisland
    Anonym (123) skrev 2018-06-28 15:53:29 följande:
    Skulle inte nån som hade satte på djur innan 2014 förtjäna en smäll på käften?
    En smäll på käften löser ingenting. Du har obehagliga våldstendenser.
  • Nomanisanisland
    Anonym (E) skrev 2018-06-29 12:07:14 följande:
    En käftsmäll + några väl valda ord (eller tystnad) + ta distans. Funkar i vissa lägen när våld är det enda den andra personen respekterar eller förstår. Jag smällde till en person hårt på käften när han satt och tryckte ner en person som mådde dåligt, först smällen sen sa jag "du säger aldrig så om henne igen" och sen har han insett att han beter sig som en idiot och sen dess har han respekterat mig och den kvinnan. Väldigt effektivt.

Jag uppmanar även föräldrar med barn som blir mobbade att barnet ska slå tillbaka.

Men våld i allmänhet ska undvikas så mycket det går om det finns bättre tillvägagångssätt.
    Okej, du predikar alltså inte bara våld, utan utövar det också.
  • Nomanisanisland
    Anonym (E) skrev 2018-06-29 12:10:11 följande:
    Men man kan inte förtjäna att bli bedragen av sin partner heller. Möjligtvis om ens partner flyr livet från din våldsamhet och hittar trygghet i sängen hos en annan, det är väl enda gången jag moraliskt sätt inte misstycker.
    Fast det spelar ingen roll när du misstycker eller inte, två fel gör inte rätt, och endast små vidriga våldskriminella as löser relationsproblem genom att välja att misshandla sina partners, otrohet eller ej.
  • Nomanisanisland
    Anonym (E) skrev 2018-06-29 12:16:51 följande:
    Nja, jag tycker på sätt och vis att skrika och kalla folk dumma saker och bullshita bakom någons rygg eller andra socialt accepterade beteenden som "skvaller" eller knulla andra människor när du trolovat din kärlek till en person eller mobbning är ännu mer våld.

Om en smäll på käften gör att det våldet avslutas abbrupt så smäller jag gärna till. Alternativt att det blir olagligt att vara otrogen och mobbning, inget skrämmer folk så mycket som att sitta i fängelse.
    Bara att hoppas att någon anmäler dig så att du själv hamnar i det fängelse där våldskriminella hör hemma tills de lärt sig veta hut och uppföra sig som folk.
  • Nomanisanisland
    Nja, jag tycker på sätt och vis att skrika och kalla folk dumma saker och bullshita bakom någons rygg eller andra socialt accepterade beteenden som "skvaller" eller knulla andra människor när du trolovat din kärlek till en person eller mobbning är ännu mer våld.

Om en smäll på käften gör att det våldet avslutas abbrupt så smäller jag gärna till. Alternativt att det blir olagligt att vara otrogen och mobbning, inget skrämmer folk så mycket som att sitta i fängelse.
    Bara att hoppas att någon anmäler dig så att du själv hamnar i det fängelse där våldskriminella hör hemma tills de lärt sig veta hut och uppföra sig som folk.
  • Nomanisanisland

Dessutom säger du emot dig själv, hotet om fängelse hindrar dig tydligen inte från att välja att vara oförsvarligt våldskriminell.
  • Nomanisanisland
    Anonym (E) skrev 2018-06-29 12:22:33 följande:
    Så otrohet ska ske ostraffat?

Jag skulle inte ens höja ögonbrynen om en person kommer in med en blåtira och grinar över misshandel, när personen varit otrogen. Trist att bli slagen men hey, du kanske ska sluta vara respektlös så får du respekt tillbaka. Sen om det är en man eller kvinna som grinar skiter jag fullständigt i.
    Otrohet straffas normalt med relationen avslutas eller omförhandlas. Att du saknar empati får stå för dig, det ligger väl i linje med din allmänna våldskriminalitet.
  • Nomanisanisland
    Anonym (E) skrev 2018-06-29 12:30:10 följande:
    Beror på iofs.

Om man är man så måste man vara väldigt väldigt försiktig, minsta lilla blåmärken på någon och du åker fast. Som kvinna kan du dock komma undan det mesta allt från falska anmälningar till att projicera dina egna handlingar på en annan om inte t.ex videobevis finns.

Så jag skulle säga att män som vill smälla till deras otrogna kvinna de bör nog hellre låta bli och bara dumpa svinet så slipper de fängelse även om hon borde sitta minst lika hårt i fängelse eftersom otrohet borde klassas som psykisk misshandel och alltså våld.

Kan man polisanmäla otrohet? Det borde ju verkligen tas i beaktande som grov psykisk misshandel.
    Ja det är ju fruktansvärt, ska man inte ens få vara ett litet as och misshandla sin kvinna i fred i det här landet längre.
  • Nomanisanisland
    Anonym (123) skrev 2018-06-28 15:53:29 följande:
    Skulle inte nån som hade satte på djur innan 2014 förtjäna en smäll på käften?
    Vad skulle det hjälpa? Inte ett smack förstås.
Svar på tråden Min pojkvän säger att han kommer att slå mig om...