• whtevr9

3 åring

Varför har du flera trådar om detta? Gäller det din son eller bror, du nämner olika?

Hur som helst, en 7åring kan inte ta hand om en 3åring utan det är ditt ansvar som vuxen att hålla koll på barnet.

• whtevr9
    Shevi1 skrev 2018-06-29 14:11:54 följande:

Vill inte göra om det men jag satt på soffan och sa till dem ifall de behöver nått så kommer de till mig

Bättre du släpper detta och går vidare. Lär dig av dina misstag. Gör inte om det nästa gång bara.
  • whtevr9
    Shevi1 skrev 2018-06-29 14:20:38 följande:

Vet inte varför men känner mig taskig för att jag tänker alltid att något ska hända dem fast inget har hänt så får fortfarande ångest. Kan du några förslag som gör att jag släpper de och känner att det var dumt fast de gör inget

Du får tänka att inget hände denna gången och det är bra. Sluta tänk på att något kunde hänt, det blir inte bättre av det. Nu har du lärt dig av detta :)
  • whtevr9
    Shevi1 skrev 2018-06-29 19:07:43 följande:

Så jag ska tänka att inget hände o det var inte taskigt gjort för inget hände. Men ska ej göra om det.

Tänk hur du vill. Jag hade tänkt så, inte lönt att älta något som inte hänt
  • whtevr9
    Shevi1 skrev 2018-06-29 22:26:59 följande:

Eh jo dem går i 2an dem kan iallafall förstå order från en förälder så jag tror ändå att de kan vakta en 3 åring.

Du verkar ju inte själv tycka att du gjort fel, så varför fortsätta diskutera? Du kommer bara med en massa ursäkter. Bara för ett barn förstår order innebär inte de att de kan ta ansvar för ett annat barn.

Barn ska inte passa andra barn, punkt.
  • whtevr9
    Shevi1 skrev 2018-06-29 23:45:04 följande:

Fattar inte vad de kan hända dem egentligen, räcker det inte att sitta på soffan och kolla dem då och då?

Mitt tips är: Lämna bara av dom nästa gång och be personalen ringa dig när de vill hem igen (y)
Svar på tråden 3 åring