• jrockyracoon

Inte behöver man väl utfodra kompisarna?

Lillamusen skrev 2018-06-30 17:17:22 följande:

Mellanmål för mig är en smörgås eller en frukt. Fika är kakor och kex.

Skulle vad väldigt intresserat att veta vad det är TS barn får att äta?

Jag tycker det är väldigt intressant vad forskningen om nanoteknik i samband med cancer kommer leda till..

Du tycker det är Väldigt Intressant vad TS ger sin barn till mellanmål?
  • jrockyracoon
    Rosaröd skrev 2018-06-30 16:27:00 följande:

Ja fast jag skrev ju att om man inte ger alla får barnet komma in och äta. Tycker det är onödigt med konflikter man kan undvika eftersom en av mammorna har varit på TS om detta. Jag förespråkar lågaffektivt bemötande i alla lägen speciellt när det gäller barn! Och självklart tycker jag att man ska prata med dom andra föräldrarna om det är ok att bjuda :)

Det låter ju bra att du förordar lågaffektivt bemötande, för det är en bra strategi när det gäller barn. Men däremot förstår jag inte vad det har med saken att göra i detta sammanhang? Lågaffektivt bemötande handlar inte om att undvika konflikter eller att inte kunna sätta gränser. Det handlar om att ha ett bemötande som inte i onödan accelererar en pågående eller potentiell konflikt. Sen tycker jag det är upp till TS att välja om hon önskar ge kompisarna mellanmål eller ej. Å ena sidan kan hon ju inte begäras utfordra hela kvarterets barn som om de vore en skock höns... Vore det någon/några goda vänner till mitt barn och att jag tror att relationen mellan kompisarna och mitt barn skulle kunna främjas genom att bjuda på mellis, skulle jag säkert bjussa. Men det ska förstås inte kännas som ett krav...
Svar på tråden Inte behöver man väl utfodra kompisarna?