Barns symtom på Adhd
Hej!
Jag är separerad och har delad vårdnad på vår 6-åriga son. Fadern delar inte samma uppfattning som mig (eller kanske inte vill?) men jag har sedan länge misstänkt att vår son har Adhd. Han är väldigt ?speedad? och svår att bryta då han väl varvat upp, väldigt frågvis om ALLT - vilket såklart kan vara positivt men det är över det ?normala?. Han frågar ofta samma saker upprepade gånger för att vara säker på att ha koll på läget, kan också handla om att han tex vill veta vad ett mattetal är också frågar han vad 8+4 blir flera gånger om... Kan inte leka själv och då han är rastlös springer han ofta runt här hemma, kryper på golvet och är allmänt tramsig. Lyssnar sällan på tillsägelser, svår att få kontakt med och leder ofta till att jag och min sambo blir väldigt frustrerade och ofta arga på honom. Har ofta dåligt samvete på onsdagar då han åker till sin pappa och känner att det blev ytterligare ?en dålig vecka? med för många konflikter. Någon som har barn med diagnos som kan ge input?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-29 21:57
Behöver inte råd om Hur vi kan fostra honom på bästa sätt osv, vill bara veta om någon förälder som har barn med diagnos känner igen de symtom som jag nämnt och om min farhåga kan stämma.