• LFF

Minsta storlek barnrum?

När vi fick barn bodde vi i en tvåa. Där fanns det ett invändigt förråd på 7kvm som tidigare använts som barnrum. Vi hade också tänkt göra det men den planen sket sig fullständigt när det visade sig vara två i magen Vi hade spjälsängarna i vårt sovrum i drygt två år innan vi flyttade till större. I förrådet hade vi arbetsrum och lekrum för barnen kombinerat.

• LFF
    Anonym (Tjocken) skrev 2018-07-03 07:11:59 följande:

Tack så mycket allihopa för svaren, det lutar absolut åt att jag redan nu lägger tid på att bygga ett litet rum till.

Mitt vardagsrum är jättestort så det är klart att det blir tajtare (får ordna en soffa utan divan och ett lite mindre bord) men det borde inte upplevas som speciellt trångt.

Nuvarande planlösning

Nya rummet

Vad sägs?

Gissar att det här är min version av "nesting phase" :)

Vad är ytan på 10kvm? Kan det utnyttjas till sovrum? Tänker eftersom du ändå inte får något fönster in i det nya rummet du bygger så kan du ju lika gärna använda det.
  • LFF
    Anonym (Tjocken) skrev 2018-07-03 08:49:57 följande:
    Det är balkongen, nya rummet skulle med den placeringen jag ritat in på planen ha öppningsbara fönster ut mot balkongen.
    Aha, då förstår jag lite mer. För på bilden så ser det ut som ett rum med bärande vägg
Svar på tråden Minsta storlek barnrum?