Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Gammal otrohet

Jag fick av någon anledning se en gammal konversation min man haft med någon annan. I den fanns det sexuellt innehåll.... Vilket betyder att han varit otrogen då. Inte "fysiskt" men för mig är det tillräckligt illa. Eftersom att jag fick veta detta nu känns det väldigt jobbigt. Andra positiva saker har hänt sedan deras konversation..... Giftermål... Vi ska ha barn... Han menar att det han skrev med henne var obetydligt. Det känns tråkigt. Jag är ledsen och vet inte riktigt hur jag ska känna mig och hur jag ska tänka. Jag förstår att detta var längesen. Jag ska föda vårt barn om några veckor. Jag har ingen att prata med om detta. Jag skäms inför mina föräldrar och vänner. Jag vill inte berätta detta för någon jag känner men jag behöver reda ut hur jag ska tänka. Snälla hjälp mig. Jag kanske bara överreagerar.... Hade jag däremot fått veta detta då hade det inte blivit något av det liv vi har nu. Jag vill inte byta det vi har nu på något sätt. Men jag är väldigt besviken ändå.... Jag känner mig sviken helt enkelt.

• Svar på tråden Gammal otrohet
  • Anonym (TS)

När dom skrev var det typ 8 månader in i förhållandet och vi har varit tillsammans i snart 6 år.

• Anonym (TS)

Han säger att det bara var det. Att han glömt bort det. Han spekulerar i att han ville se om gräset var grönare på andra sidan... Han minns inte. Kan inte ge något svar på varför det hände.

Ja jag känner mig jävligt besviken. Han är väldigt ledsen.

Jag vill ju inte lämna honom. Han menar att det var så längesen...

• Anonym (TS)

Det har inte varit något annat vad jag vet eller vad han säger.

Men visst har jag rätt att vara ledsen?

• Anonym (TS)
    Anonym (Gräv djupare) skrev 2018-07-02 15:10:00 följande:

Du borde vara förbannad! Och inte så naiv att du tror på honom. Men behöver ingen högskoleutbildning för att förstå att du bara hört toppen på isberget. Du får bara veta det du sett, inget annat.

Jag är jävligt förbannad... Men mest sårad och besviken. Visst är jag naiv... Jag förstår vad du säger men jag går på magkänsla här. För visst är det åt helvete och hur ska jag kunna lita på honom....
  • Anonym (TS)
    Linux1003 skrev 2018-07-03 20:38:02 följande:

Vänta lite nu, jag är lyckligt gift med flera barn sedan länge tillbaka. Första året så hade jag kontakt med flera tjejer med mycket flört dock utan sex och detta pga den inititiala osäkerheten i vårt förhållande. Har aldrig varit otrogen mot min fru och skulle aldrig riskera men jag är övertygad om att det inte skulle ha någon större betydelse idag om det uppdagades. Om du verkligen känner att det inte har skett fler gånger så är det bara gå vidare och fokusera på det som är viktigt just nu och det fantastiska som händer er inom kort. Lycka till nu.

Tack för att du delar med dig. Det hjälper att läsa det. Ja det är ju det största som händer i mitt liv.
  • Anonym (TS)
    Anonym (hello) skrev 2018-07-04 12:10:23 följande:

Tänkte att det också kunde vara som Linux skriver, dvs ett snedsteg i början, men sedan insåg mannen att det bara var du som fanns för honom. 

Dvs behöver inte vara worst case scenario.

MEN! Det som tyvärr låter lite suspekt är att din man säger att han "minns inte". Det låter som lögn/undanhållande av information, i mina öron. Tycker han är skyldig att tala om för dig vad som verkligen har hänt, för att du ska återfå tilliten och ni ska kunna fortsätta bygga på det han nu delvis raserat.

Ja han säger att han verkligen inte minns. Att han inte vill hitta på något bara för att. Men jag kan verkligen inte förstå hur man kan glömma något sådant. Han menar att det var så obetydligt att han inte kommer ihåg. Att det inte var värt att minnas. Jag har svårt att förstå det. Vem glömmer sånt lixom...
  • Anonym (TS)
    Anonym (hello) skrev 2018-07-04 12:38:15 följande:

PS, Viktigt att du slutar skämmas! Håll inte detta inom dig. Prata, prata, prata med alla! ALLA! Skammen är inte din, den är hans. Du behöver ventilera och om din man inte tar dig på allvar i detta så får du framöver fundera på om han är rätt för dig och i nuet ventilera med andra.

Jag ska verkligen göra det! Jag kommer ge det lite tid som du skrev. Vi har pratat mycket om det som hänt och han är mycket ångerfull och ledsen. Men som sagt så avvaktar jag lite med drastiska beslut.
  • Anonym (TS)

Den han skrivit med var någon han var väldigt intresserad av tidigare så visst måste det ha funnits känslor och tankar där. Jag vet faktiskt inte varför jag snokade sådär och det var helt fel såklart. Jag tycker verkligen det men så läste jag ju vad dom skrivit och jag blev så ledsen.

Men jag tror ändå att det var bra på något sätt. För vi har pratat mycket om allt och på något sätt kommit ännu närmare varandra fast det fortfarande är en liten kris i förtroendet.

Han har varit en toppen kille under alla år. Verkligen någon att beundra och älska. Jag älskar denna mannen djupt och skulle inte kunna tänka mig ett liv utan honom. Vi har verkligen roligt tillsammans och hittar på äventyr.

Jag förstår att alla kan göra fel och sånt är livet. Vi är bara människor. Men det betyder inte att man kan göra som man vill utan konsekvenser.

Efter som att detta var så längesedan väljer jag att lägga detta bakom mig men jag är fortfarande ledsen och tänker på det. Jag behöver vara det och han behöver se att detta var fel. Vi har så mycket spännande framför oss. Det viktiga är att han förstår att det är fel och inte gör om det. Att han är öppen och förstående.

• Anonym (TS)

Jag är fortfarande jävligt förbannad

Men

Livet går vidare...

Fast det är svårt att inte älta :/

Svar på tråden Gammal otrohet