• Anonym (TS)

Gammal otrohet

Jag fick av någon anledning se en gammal konversation min man haft med någon annan. I den fanns det sexuellt innehåll.... Vilket betyder att han varit otrogen då. Inte "fysiskt" men för mig är det tillräckligt illa. Eftersom att jag fick veta detta nu känns det väldigt jobbigt. Andra positiva saker har hänt sedan deras konversation..... Giftermål... Vi ska ha barn... Han menar att det han skrev med henne var obetydligt. Det känns tråkigt. Jag är ledsen och vet inte riktigt hur jag ska känna mig och hur jag ska tänka. Jag förstår att detta var längesen. Jag ska föda vårt barn om några veckor. Jag har ingen att prata med om detta. Jag skäms inför mina föräldrar och vänner. Jag vill inte berätta detta för någon jag känner men jag behöver reda ut hur jag ska tänka. Snälla hjälp mig. Jag kanske bara överreagerar.... Hade jag däremot fått veta detta då hade det inte blivit något av det liv vi har nu. Jag vill inte byta det vi har nu på något sätt. Men jag är väldigt besviken ändå.... Jag känner mig sviken helt enkelt.

• Svar på tråden Gammal otrohet
  • Anonym (TS)

När dom skrev var det typ 8 månader in i förhållandet och vi har varit tillsammans i snart 6 år.

• Anonym (Gräv djupare)
    Anonym (TS) skrev 2018-07-02 07:20:06 följande:

När dom skrev var det typ 8 månader in i förhållandet och vi har varit tillsammans i snart 6 år.

Så i 5 år har han undanhållit och ljugit för dig. Han har till och med gift sig och gjort dig gravid utan att en endaste gång fundera på att vara ärlig mot dig?

Vill du leva med någon som så länge kan ljuga? Varje gång som han har sagt sig vara trogen och ärlig så har han ljugit dig rakt upp i ansiktet!

Jag tror inte du vet allt. Det vore underligt om det du hittat av en slump är det enda tillfället.. Han var bara otrogen EN gång när ni borde varit nyförälskade men har varit trogen genom motgångar och vardagstristess?

Tror du verkligen att han är en supertrogen kille som bara en gång hamnade i sexsnack med en tjej? En trogen man funderar inte ens över sexsnack med andra. Nä där finns garanterat mer!
  • Anonym (TS)

Han säger att det bara var det. Att han glömt bort det. Han spekulerar i att han ville se om gräset var grönare på andra sidan... Han minns inte. Kan inte ge något svar på varför det hände.

Ja jag känner mig jävligt besviken. Han är väldigt ledsen.

Jag vill ju inte lämna honom. Han menar att det var så längesen...

• CitronTulo

Usch vad jobbigt!! Jag var med om något liknande när jag levde ihop med mina barns pappa. Vi hade en kris, var väldigt osams och då slängde han i ansiktet på mig att han haft ihop det med en tjej på sitt jobb när jag väntade vårt första barn (ca tre år tidigare)!! Senare så försökte han att ta tillbaks det och sa att han bara sagt så för att såra mig, att ingenting hänt! Vet fortfarande inte hur det var med den saken men det gjorde ju inte direkt att vi hittade tillbaks till varandra utan blev snarare tvärslut från min sida!

Det jag tänker på för er del, kändes det som att ni hade ett stark och stabilt förhållande under den där tiden då han haft konversationen med den andra kvinnan? Tänker att om det fanns tveksamhet från hans sida DÅ om "er" men att han senare kom fram till att du var "the one" och att han ville satsa på er? Det gör ju inte det han gjort okej, men ändå..

• Anonym (var_inte_naiv)

Otrogna människor ljuger ALLTID, Det är ALLTID 100 ggr värre än vad de säger. 

• Anonym (Sad)

Han har haft ett prat med en med sexuellt innehåll för 5 år sen, vet du om det har varit något annat under dessa år ni har varit i hop, om inte tror jag att ni kan gå vidare tillsammans

• Anonym (TS)

Det har inte varit något annat vad jag vet eller vad han säger.

Men visst har jag rätt att vara ledsen?

• Anonym (Hm)
    Anonym (var_inte_naiv) skrev 2018-07-02 11:14:28 följande:
    Otrogna människor ljuger ALLTID, Det är ALLTID 100 ggr värre än vad de säger. 
    Så är det 
  • Anonym (Gräv djupare)
    Anonym (TS) skrev 2018-07-02 11:23:30 följande:

Det har inte varit något annat vad jag vet eller vad han säger.

Men visst har jag rätt att vara ledsen?

Du borde vara förbannad! Och inte så naiv att du tror på honom. Men behöver ingen högskoleutbildning för att förstå att du bara hört toppen på isberget. Du får bara veta det du sett, inget annat.
  • Anonym (vimplar)

Vad hade ni kommit överens om vid den tiden? Vad hade ni lovat varandra 8 mån in i förhållandet?

Svar på tråden Gammal otrohet