Inlägg från: Anonym (hello) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hello)

Gammal otrohet

Linux1003 skrev 2018-07-03 20:38:02 följande:

Vänta lite nu, jag är lyckligt gift med flera barn sedan länge tillbaka. Första året så hade jag kontakt med flera tjejer med mycket flört dock utan sex och detta pga den inititiala osäkerheten i vårt förhållande. Har aldrig varit otrogen mot min fru och skulle aldrig riskera men jag är övertygad om att det inte skulle ha någon större betydelse idag om det uppdagades. Om du verkligen känner att det inte har skett fler gånger så är det bara gå vidare och fokusera på det som är viktigt just nu och det fantastiska som händer er inom kort. Lycka till nu.

Tänkte att det också kunde vara som Linux skriver, dvs ett snedsteg i början, men sedan insåg mannen att det bara var du som fanns för honom. 

Dvs behöver inte vara worst case scenario.

MEN! Det som tyvärr låter lite suspekt är att din man säger att han "minns inte". Det låter som lögn/undanhållande av information, i mina öron. Tycker han är skyldig att tala om för dig vad som verkligen har hänt, för att du ska återfå tilliten och ni ska kunna fortsätta bygga på det han nu delvis raserat.
  • Anonym (hello)

Nej, oftast glömmer man inte en gammal flört, iaf inte jag. Möjligen om man är värsta player och har hundratals flörtar kanske man glömmer, men nån man chattat intimt med borde man ju rimligen inte glömma. Vem var den här tjejen?

I övrigt hade jag gjort följande:
    1, krävt att han lade korten på bordet
    2, frågat om han hade nåt mer att dölja
    3, sen avvakta och se tiden an (oavsett vilket svar du får av honom) och sedan utvärdera hur förhållandet utvecklats. Dvs om du är ledsen, visa att du är ledsen. Se hur han tröstar dig, tar emot dig. Om det inte är på ett bra sätt kan du ju fundera på hur du vill göra, men ge det några månader. Värdighet är det aldrig för sent att få, du behöver inte fatta några beslut om relationens varande nu när du är höggravid. Låt det vänta lite.

kram

• Anonym (hello)

PS, Viktigt att du slutar skämmas! Håll inte detta inom dig. Prata, prata, prata med alla! ALLA! Skammen är inte din, den är hans. Du behöver ventilera och om din man inte tar dig på allvar i detta så får du framöver fundera på om han är rätt för dig och i nuet ventilera med andra.

Svar på tråden Gammal otrohet