• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • Frugan89
    Erla skrev 2018-08-17 08:04:02 följande:

Vad häftigt att du liksom bara visste. Jag kände på mig det när jag höll på att dö av värmen i juli. Mådde liksom skumt. Tempade för att hålla koll på under flera cykler bara för att minimera risken ytterligare, att bli gravida. Vid BIM ändrades beräkningen och kurvan sa att jag hade äl mycket tidigare än normalt helt plötsligt. Då fattade jag hur det låg till och testade :P

Vår dotter har inte hunnit bli så bortskämd då hon ju fortfarande är liten, men hon är också enda barnbarnet på min sida. Har också tre syskon :) vi har inte berättat något än då vi är lite osäkra på hur några av mina syskon kommer reagera.

Vad mycket vi har gemensamt! Var bor du?

Låter som att du anar dåliga reaktioner? Hur kommer det sig?
  • Frugan89
    XaHHa skrev 2018-08-17 08:51:16 följande:

Någon mer har som har bakåtlutad livmoder?

Nopp, inte vad jag vet i alla fall. Är det något man alltid har genom alla graviditeter?
  • Erla
    Frugan89 skrev 2018-08-17 12:24:37 följande:

Vad mycket vi har gemensamt! Var bor du?

Låter som att du anar dåliga reaktioner? Hur kommer det sig?

Ja :) jag bor i Dalsland. Du då?

Ja, jag gör tyvärr det och jag kan förstå dem i så fall. Det verkar som att det inte bara tog tid för mig att få till första barnet. Kan tänka mig att det blir jobbigt nu när det bara skedde andra gången :/
  • grönaärtan
    Frugan89 skrev 2018-08-17 12:25:28 följande:
    Nopp, inte vad jag vet i alla fall. Är det något man alltid har genom alla graviditeter?
    japp hade så med sonen så det borde vara samma  fortfarande hehe nu...? Vad är det du undrar?
  • Modestyme

Hej på er. Jag är i v 8+5 och är beräknad 23/3. Trodde att det var april så jag har varit med i fel tråd ett tag :) jag väntar som en galning på att göra ultraljud så jag får veta om allt står rätt till

• Janesan

BF 2019 MARS

12 - Janesan

16 - Frugan89, Nicciz

26 - Erla

29 - XAHHA

31 - sa85

• Ninin

BF 2019 MARS

12 - Janesan

16 - Frugan89, Nicciz

26 - Erla

29 - XAHHA

31 - sa85

19 - Ninin

• Ninin
    Emgn skrev 2018-08-14 15:36:03 följande:

Hej allihopa!

Här är det en till med bf mars, som det ser ut nu 17 mars men lär ändras! (V.10 nu 9 +3 )

Var på tidigt ultraljud för några veckor sen för att se om det var något där då jag nojade för MF! Men där blippade ett hjärta <3

Är lite illamående till pch från och energinivån går också upp och ner. Kan vara obehagligt trött en dag och sen nästa har jag massor med energi och orkar med ett tufft pass på gymmet. Är det någon mer det går upp och ner för?!

Det går absolut upp och ner! Men snarare mellan nivåerna ?ligga i fosterställning hela dagen? och ?ok lite lugn yoga kanske funkar?... Känner mig som världens tråkigaste mamma, barnen har redan börjat vänja sig vid att deras mamma ligger och vilar ofta, mamma orkar inte busa, mamma vill inte cykla. Tur att jag har en så bra man, här hemma går det runt även utan några större insatser från mig. Bävar inför att börja jobba på måndag!!
  • Långväntanefterdig

Igår berättade jag för chefen att jag ska bli mamma. Han blev verkligen glad för min skull! Vet att vi har kämpat !

Nu längtar vi till v 12 ska passera så vi kan berätta för resten av världen <3

Min mage växer fint och blir svår att dölja inom kort, ska bli skönt att berätta så man riktigt kan njuta av den!!

Hur gör ni, när är ni redo att vara öppna med er graviditet?

• November2017
    Långväntanefterdig skrev 2018-08-19 06:00:07 följande:

Igår berättade jag för chefen att jag ska bli mamma. Han blev verkligen glad för min skull! Vet att vi har kämpat !

Nu längtar vi till v 12 ska passera så vi kan berätta för resten av världen <3

Min mage växer fint och blir svår att dölja inom kort, ska bli skönt att berätta så man riktigt kan njuta av den!!

Hur gör ni, när är ni redo att vara öppna med er graviditet?

Jag tänker att efter kub och det ser bra ut. Har tid för kub 12 september. Nervöst! Men hoppas allt ser bra ut så man kan glädjas fullt ut. Fram till dess är det så overkligt tycker jag! Men en del har redan frågat för från att förra gången vara helt oplanerad var detta ett planerat syskon så många vet att jag vill försöka iaf. Så hoppas verkligen allt ser bra ut så man kan andas ut. Är ju 39 liksom.
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL