• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • Janesan
    Erla skrev 2018-08-22 08:56:58 följande:

Åh då förstår jag! Det känns ju som att de borde ha sett något på något ul hittills då, om det hade varit något fel. Förstår att du är orolig, men med medicinerna kanske ni, som du själv skriver, en ärlig chans för en gångs skull. Hoppas och håller tummarna för er!!

Precis. Tack, jag kommer så fort vi har varit på ul den 31/8 skriva om nyheten här

Ja om det hade varit något fel på den när vi var inne i v.9 så borde de kanske ha sätt de.
  • Frugan89

Jag har aldrig varit med om mf, men min kusin har haft två gånger på raden nu. De försöker, men de har det lite tufft nu efter andra mf. Jag hade INGEN aning om siffrorna för mf. Fick höra från bm nu att det är 1/4 graviditet som avslutas pga mf. 1/4!? 

Och nu när jag får vara med i ert gäng här så öppnas ögonen ännu mer.

Jag har aldrig haft mf, men med den faktan och statistiken som jag har fått så kan man inte låta bli att oroas. Även om man var orolig innan man visste. 

Har absolut ingen aning vad ni går igenom, men kan bara tänka mig hur tufft det är. Jag är väldigt glad över att ni som har haft den erfarenheten delar med er av er historia för att påminnas om mirakel som faktiskt sker i samband med graviditet.

• Erla
    Janesan skrev 2018-08-22 14:06:42 följande:

Precis. Tack, jag kommer så fort vi har varit på ul den 31/8 skriva om nyheten här

Ja om det hade varit något fel på den när vi var inne i v.9 så borde de kanske ha sätt de.

Då håller jag alla tummar och tår för att det är er tur till en bebis ^^
  • Erla
    Frugan89 skrev 2018-08-22 14:46:38 följande:

Jag har aldrig varit med om mf, men min kusin har haft två gånger på raden nu. De försöker, men de har det lite tufft nu efter andra mf. Jag hade INGEN aning om siffrorna för mf. Fick höra från bm nu att det är 1/4 graviditet som avslutas pga mf. 1/4!? 

Och nu när jag får vara med i ert gäng här så öppnas ögonen ännu mer.

Jag har aldrig haft mf, men med den faktan och statistiken som jag har fått så kan man inte låta bli att oroas. Även om man var orolig innan man visste. 

Har absolut ingen aning vad ni går igenom, men kan bara tänka mig hur tufft det är. Jag är väldigt glad över att ni som har haft den erfarenheten delar med er av er historia för att påminnas om mirakel som faktiskt sker i samband med graviditet.

Det är ganska sjukt faktiskt hur vanligt mf är. Endel har turen att aldrig uppleva det och endel har oturen att uppleva det flera gånger :/ jag fattade vilket jäkla mirakel det är att ett barn blir till och utvecklas normalt, när vi försökte med vårt första barn. Då kändes det typ omöjligt att få till ett friskt embryo.
  • Lilly2015

Nu är jag i vecka 13 och det allra värsta illamåendet har gått över, men kvällarna är fortfarande jobbiga och jag går och lägger mig vid nio för att slippa kräkas. Är det någon som inte känner gravidpirr och pepp? När jag berättar för någon att jag är gravid känns det som att den personen är gladare än vad jag är. Allt är så abstrakt och allt dåligt mående gör att det är svårt att vara glad tycker jag. Jag hoppas att jag snart ska få känna lycka och glädje över att bära ett barn, men det gör jag inte än :(

• Erla
    Lilly2015 skrev 2018-08-23 06:28:06 följande:

Nu är jag i vecka 13 och det allra värsta illamåendet har gått över, men kvällarna är fortfarande jobbiga och jag går och lägger mig vid nio för att slippa kräkas. Är det någon som inte känner gravidpirr och pepp? När jag berättar för någon att jag är gravid känns det som att den personen är gladare än vad jag är. Allt är så abstrakt och allt dåligt mående gör att det är svårt att vara glad tycker jag. Jag hoppas att jag snart ska få känna lycka och glädje över att bära ett barn, men det gör jag inte än :(

Japp! Jag känner inte så mycket lycka som jag gjorde med första barnet. Är illamående hela dagarna och har knappt någon energi. För att inte tala om den obefintliga sexlusten och mitt humör :( Det ska bli skönt när ul är gjort och man vet att det är en bebis där inne. Inte för att det blir mer verkligt då utan för att detta blir sista gången jag är gravid. Ska lyfta mina tankar och känslor hos bm nästa gång så det inte är en depression som smyger sig på. Kände inte alls såhär under förra graviditeten. Då var jag lycklig från början till slut trots vidrigt illamående och låg energi.
  • Lilly2015
    Erla skrev 2018-08-23 07:20:26 följande:

Japp! Jag känner inte så mycket lycka som jag gjorde med första barnet. Är illamående hela dagarna och har knappt någon energi. För att inte tala om den obefintliga sexlusten och mitt humör :( Det ska bli skönt när ul är gjort och man vet att det är en bebis där inne. Inte för att det blir mer verkligt då utan för att detta blir sista gången jag är gravid. Ska lyfta mina tankar och känslor hos bm nästa gång så det inte är en depression som smyger sig på. Kände inte alls såhär under förra graviditeten. Då var jag lycklig från början till slut trots vidrigt illamående och låg energi.

Skönt att inte vara ensam med tankarna! Det här är mitt första barn och jag har drömt om att vara gravid i fem sex år. Nu känner jag mig mest bara besviken och arg. Vill inte må såhär! Blir också lite panikslagen när jag läser i alla appar att man ?ska? må bättre nu och att illamåendet ska ha gått över. Skräcken att behöva må såhär till mars!
  • Erla
    Lilly2015 skrev 2018-08-23 07:40:06 följande:

Skönt att inte vara ensam med tankarna! Det här är mitt första barn och jag har drömt om att vara gravid i fem sex år. Nu känner jag mig mest bara besviken och arg. Vill inte må såhär! Blir också lite panikslagen när jag läser i alla appar att man ?ska? må bättre nu och att illamåendet ska ha gått över. Skräcken att behöva må såhär till mars!

Ja jag kände detsamma med första barnet. Alltså paniken över att illamåendet inte gick över efter vecka 12. Mitt varade fram till och med vecka 14. Efter det mådde jag bra fram till vecka 22. Då kom halsbrännan från helvetet som jag inte fick hjälp med förrän i vecka 30. Att vara gravid är en pina :P Men! Det är värt det i slutändan för man får världens bästa grej av det hela :) håll ut, men prata med din bm för det finns bra medicin om man tycker att det är för jobbigt med illamåendet. Själv tar jag postafen, som hjälper mot det värsta. Jag slipper de vidriga topparna och är liksom bara lite smått illamående. Hanterbart, men inte skoj.
  • Modestyme

Igår hade jag växtvärk. Inget konstigt för det har jag haft till och från under hela graviditeten. Men så var jag på toa och såg bruna flytningar och så kom det rosa när jag kissade. Bröt ihop fullständigt och grät och grät. Är i v 10. 9+4.

Ringde barnmorskan. Hon sa att då länge jag inte blöder så ska jag avvakta. Och så sa hon att man kan få så utan att det är någon fara men att hon inte kan säga att det inte är det. Och om jag börjar blöda ska jag ringa gynakuten. Och att hon hoppas att dom får se mig i slutet av månaden på inskrivning.

Det är mitt första barn och jag har längtat så i flera år på att skaffa barn så jag känner mig så orolig. Jag hoppas att det går vägen ändå. Känns som att det är 50/50 nu. Ville bara dela med mig.

Grattis alla och ull er som fått missfall så hoppas jag att ni snart kommer få en liten som mår bra!!! All kärlek till er.

• grönaärtan
    Modestyme skrev 2018-08-23 10:32:45 följande:

Igår hade jag växtvärk. Inget konstigt för det har jag haft till och från under hela graviditeten. Men så var jag på toa och såg bruna flytningar och så kom det rosa när jag kissade. Bröt ihop fullständigt och grät och grät. Är i v 10. 9+4.

Ringde barnmorskan. Hon sa att då länge jag inte blöder så ska jag avvakta. Och så sa hon att man kan få så utan att det är någon fara men att hon inte kan säga att det inte är det. Och om jag börjar blöda ska jag ringa gynakuten. Och att hon hoppas att dom får se mig i slutet av månaden på inskrivning.

Det är mitt första barn och jag har längtat så i flera år på att skaffa barn så jag känner mig så orolig. Jag hoppas att det går vägen ändå. Känns som att det är 50/50 nu. Ville bara dela med mig.

Grattis alla och ull er som fått missfall så hoppas jag att ni snart kommer få en liten som mår bra!!! All kärlek till er.

förstår helt.. jag hade bruna flytningar med min son i vecka 8..tjatade till mig VUL faktiskt då.. fick se bebisen och var gravid ända till 42+2 haha. Fick VUL denna graviditet också i v7 och 8 pga. smärta och cysta ...

men det blir inte lättare även om man redan haft barn.. går varje gång och känner efter och är nervös varje gång jag ska kissa om det kommer blod.. ush
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL