Inlägg från: Anonym (Anonymious) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonymious)

Varför försvinner mina vänner?

Vet precis hur du känner dig. Jag saknar mina vänner men det är ju inte ömsesidigt. Jag har varit drivkraften till att ses, ordnat tacokvällar osv. När jag inte hör av mig blir det ingenting. Hade en vän som inte kunde boka upp en dag på hela sommaren, antagligen för att jag aldrig skulle bli prioriterad om det skulle dyka upp ngt bättre.

Jag har inga krav på att träffas varje vecka, bara lite då & då kanske. Jag har också ganska fullt upp nämligen, har fyra barn...

För ca 2 år sen bestämde jag mig för att sluta höra av mig till mina sk vänner. Ingen märkte att jag försvann. Men jag har ju en stor familj, även flera syskon. Jag tänker att jag någongång i livet kanske hittar ngn vän på vägen som passar ihop med mig. De vänner som jag umgåtts med har haft en del problem, och man kan ju även undra om jag dragits till fel typ av vänner som jag inte passar ihop med. Jag är utåtriktad, social, och lever ett trivialt liv med man och barn (är 41 år).

Jag mådde i alla fall bättre när jag bestämde mig för att sluta ta allt ansvar för kontakt med mig och mina sk vänner. När jag verkligen vill ha en vän tänker jag att jag kommer försöka hitta en likasinnad. :)

Svar på tråden Varför försvinner mina vänner?