omöjlig trötthet
Många bra tips kommer nog läsa om inlägget några gånger. Tack så mycket :) kram
Jag känner mig faktiskt inte så mycket "deprimerad" längre utan är så omöjligt trött jämt :( Det finns saker jag har lust att göra och små projekt jag tänker på, men jag orkar bara inte. Rent fysiskt. Det gör i sin tur att jag blir deppig. Jag skulle misstänka att jag kan ha någon annan sjukdom som orsakar denna trötthet/svaghet. Även om jag har haft/har depression så kan man väl ha en sjukdom till? Men jag tror att läkare bekvämt skyller allting på depression eftersom det redan är känd sjukdom hos mig, så de utreder inget mer.
Ja, lämna jättegärna ditt tips från samtalskontakten!
För problem med sköldkörteln så tycker läkarna i stort sett alltid att värdet är helt nooooormalt och att man ska sluta inbilla sig att man är sjuk. Referensintervallet sträcker sig upp till 3,5 eller 4 (beroende på mätmetod) men man bör ligga under 1 för att må bra.
Titta även på järnvärdet, inte bara hemoglobinet utan även själva järnvärdet (ferratum), man kan ligga lågt på järn utan att det syns på vanliga blodvärdet och då blir man också otroligt trött.
Det finns säkert fler provsvar att dubbelkolla, titta på vilka som ligger utanför intervall eller nära gränsen.