• PenguinBonBon

DONALD TRUMP

Jag bara vill säga att jag älskar Donald Trump :)

• Svar på tråden DONALD TRUMP
  • FM2018

Han borde klippa sig, det är det enda jag säger.

Jag svarar inte på provokation eller upprepade frågor
  • Nimzay

Jaha okej, intressant. Man brukar ju mest höra folk som säger att de ogillar honom, bara man säger att man gillar honom bättre en Sveriges regering tar ju ingen en på allvar ens exempelvis, så kul med lite variation antar jag. Tycker väl för egen del att han verkar vara sådär både bra och dålig, typ.

• Contador

Självjlart är Trump helt brilliant. Han har verkligen lyst med många av sina aktiva val inom politiken. Sen att han är för Dödstraff och Tortyr är ju en amerikansk grej som i betydligt högre utsträckning drivs av feministvänstern därborta. Hsn ville införa några fjuttiga vallöften om aluminiumtull på ett par ynka miljarder och europa startar ett helt handelskrig. Han skapar fred med NK , har rättat till budgetunderskott i flera delstater ( vänsterflum som gillar att bränna mer pengar än de tar in i skatter ) och sen har han sett till att folk som inte har giltiga skäl att stanna i usa ska behandlas så att övriga pappersökande behandlas rättvist. Han är den enda presidenten på 100 år som inte startat en massa krig. Obama var duktig på detta.

• Dr Love
    Contador skrev 2018-07-05 08:06:19 följande:

Självjlart är Trump helt brilliant. Han har verkligen lyst med många av sina aktiva val inom politiken. Sen att han är för Dödstraff och Tortyr är ju en amerikansk grej som i betydligt högre utsträckning drivs av feministvänstern därborta. Hsn ville införa några fjuttiga vallöften om aluminiumtull på ett par ynka miljarder och europa startar ett helt handelskrig. Han skapar fred med NK , har rättat till budgetunderskott i flera delstater ( vänsterflum som gillar att bränna mer pengar än de tar in i skatter ) och sen har han sett till att folk som inte har giltiga skäl att stanna i usa ska behandlas så att övriga pappersökande behandlas rättvist. Han är den enda presidenten på 100 år som inte startat en massa krig. Obama var duktig på detta.

Va? Vart får du din information ifrån?

Obama har inte startat några officiella krig och det har ingen president sedan WW2. Pratar du om en mer inofficiell definition av krig såsom Obamas bombningar av Syrien så har ju Trump redan gjort samma sak.
    Gerald Ford var president 1974-1977 och startade inga krig. Det var inte 100 år sedan.
  • Konservativ
    Dr Love skrev 2018-07-04 22:30:17 följande:
    Invald via ryska interventioner i valet, försvagat internationella relationer med flera av USAs allierade, startat handelskrig, gått ur Parisavtalet, förnekar människoorsakad global uppvärmning, sänkt skatter som främst gynnar höginkomsttagare, separerat barn från sina familjer, konsekvent misslyckats med att ersätta ACA, satt in domare i högsta domstolen med målet att inskränka aborträtten, infört reseförbud från många muslimska länder men ej saudi-arabien, backat ur kärnvapenavtalet med Iran.
    Du tror verkligen på allt Aftonbladet skriver....

Valet gick helt korrekt till. Det finns inget valfusk. Några hundra robotar  på facebook som spred propaganda. Det var allt.

Startat handelskrig. Varför ska amerianska produkter missgynnas? EU har ännu högre tullar.

Gått ut parisavtalet. Mycket bra.

Förnekar global uppvärmning. Bra. För jordens temperatur ökar inte längre.

Sänkta skatterna gynnar främst medelklassen.

Separerat barn fr´n föräldrar? Nej. När en vuxen tas om hand av myndighet kan förstås inte barnet följa med. Demåste till ställen avpassade för barn. Obama gjorde det också. Men då var det tydligen helt rätt?

INfört reseförbud från t.ex. Venezuela. Du kanske har missat de internationella terrorister som har ihjäl folk? Faktiskt en regerings skyldighet att skydda befolkningen. Skiter Löven i.

Backat ur avtalet med iran. Bra. Det var ett skitavtal.

Men om du tycker allt detta kan du ju inte samtidigt tycka att han bara har högt underhållningsvärde.
  • Dr Love
    Konservativ skrev 2018-07-05 18:08:05 följande:
    Du tror verkligen på allt Aftonbladet skriver....

Valet gick helt korrekt till. Det finns inget valfusk. Några hundra robotar  på facebook som spred propaganda. Det var allt.

Startat handelskrig. Varför ska amerianska produkter missgynnas? EU har ännu högre tullar.

Gått ut parisavtalet. Mycket bra.

Förnekar global uppvärmning. Bra. För jordens temperatur ökar inte längre.

Sänkta skatterna gynnar främst medelklassen.

Separerat barn fr´n föräldrar? Nej. När en vuxen tas om hand av myndighet kan förstås inte barnet följa med. Demåste till ställen avpassade för barn. Obama gjorde det också. Men då var det tydligen helt rätt?

INfört reseförbud från t.ex. Venezuela. Du kanske har missat de internationella terrorister som har ihjäl folk? Faktiskt en regerings skyldighet att skydda befolkningen. Skiter Löven i.

Backat ur avtalet med iran. Bra. Det var ett skitavtal.

Men om du tycker allt detta kan du ju inte samtidigt tycka att han bara har högt underhållningsvärde.
    Jag läser DN, inte aftonbladet.

Lögn. https://www.washingtonexaminer.com/news/senate-intel-russia-interfered-2016-election-preferred-trump-over-clinton

Handelskriget gynnar inte USA.

Varför bra att gå ur Parisavtalet?

Mer lögn. https://www.ncdc.noaa.gov/sotc/global/201803

Ännu mer lögn http://www.newsweek.com/republican-tax-cuts-trump-wage-increases-879800

Först säger du att man inte separerar. Sen säger du emot dig själv i nästa mening. Skrattande
    För övrigt var det precis lika illa när Obama gjorde det.

Men de andra länderna? Och Saudi arabien? Ett nytt 9/11 kanske kan vara bra att förebygga?

Din åsikt om Iranavtalet betyder mycket för mig.

Mitt första inlägg gällde det positiva med Trump.

Utifrån detta inlägg börjar jag känna att du kanske inte är en person vars trovärdighet man ska skatta alltför högt. Jag står fast vid att jag litar mer på FN.
  • Contador

Ok insåg just att att denna tråd blir för mlt förklarande. Måste bryta ned varenda beståndsdel. USA har alltod lyckas vara involverade i krig och det är nog bra att Trump valt att skala ned direkta konflinter. Obama bombade byar i Pakistan och skickade marktrupper in i syrien. Han var väldigt involverad i Afghanistan. Hillary ville konfrontera Ryssland i Ukraina och potentiellt störta europa in en svår kris. Trump fjantar sig lite och skapar goda kontakter. Han har Stabilt psyke.

• Contador

För att repetera mig. Donald Trump är en bra president därför att han verkar vara den ende med ett riktigt stabilt Psyke.

• Dr Love
    Contador skrev 2018-07-05 23:23:11 följande:

För att repetera mig. Donald Trump är en bra president därför att han verkar vara den ende med ett riktigt stabilt Psyke.

Vänta nu... har jag blivit trollad? Well played sir.
  • IceKitten
    Contador skrev 2018-07-05 23:23:11 följande:

Stabilt psyke? Du måste vara ett troll.

Snubben har samma självkontroll som en treårig. Du kan säga vad du vill om politiken som Obama, Bush den yngre osv förde men de var stabila med ett självförtroende som osade av dem.

Trump får vredesutbrott på varenda politiker/journalist/företag/privatperson som säger minsta lilla negativa sak om honom. Han har även lyckats med bragden att påstå att han är "världens ödmjukast kille" samtidigt som han jämför sig själv med påven...

Bara gå in och kolla hans Twitter... Sådär ser det inte ut hos en stabil människa.

mobile.twitter.com/realdonaldtrump/status/415868924841189376

Svar på tråden DONALD TRUMP