• gladmensjuk

    Har ni frågor om ätstörningarna anorexi eller bulimi, se hit!

    Har du frågor om ätstörningar? Fråga vad du vill! Jag är en tjej som lidit av ätstörningar i 9 år och vill inte skryta men jag kan nästan allt om hetsätning med och utan kompensation, om bulimi och anorexi. Då jag haft alla. Jag är även sjuksköterska så kan en del om vad som händer i kroppen.

  • Svar på tråden Har ni frågor om ätstörningarna anorexi eller bulimi, se hit!
  • Bida

    Hej! Vet inte om du kan hjälpa mig men är värt ett försök för har onekligen panik.

    Har haft en ätstörning under många år, så plötsligt tappade jag 7 kg i januari och kollapsade strax därefter. Nu har jag självbehandlats efter råd från läkare i 6 mån och mår relativt fysiskt bra igen (svimmar inte längre, kan koncentrera mig och minnas, kan gå och springa, fryser inte etc) dock fortfarande ingen mens och mycket skört hår och naglar. Psykiskt har jag kommit en bit men lider fortfarande av stark kroppsångest och ångest relaterad till mat och träning. Har nu gått upp ca 9 kg, de första 3 kilona gick jag successivt upp i samband med att jag ökade matintaget, men resterande har gått väldigt snabbt på slutet. Får tototal panik och slutar äta från dag till dag samtidigt som jag är otroligt kluven till att träna för om jag gör det så får jag för mig att jag går upp i vikt samtidigt som ångesten blir enorm när jag inte tränar. Har väldigt svårt att klä på mig och ens gå utanför dörren. Går i terapi och bearbetar min ätstörning och självkänsla men känner att jag helt tappat kontrollen.

    Jag undrar om du vet vad som händer i min kropp? Hur kan jag hitta en lösning där jag kan stanna i vikt? Äter fortfarande efter strikt lchf men har ökat mina portioner och antalet måltider per dag.

    Tacksam för svar!

Svar på tråden Har ni frågor om ätstörningarna anorexi eller bulimi, se hit!