• Anonym (Ledsen)

Dumpad av narcissist

Hej! För 2 veckor sedan blev jag dumpad av mitt ex för 3e ggn. Första ggn tog han tillbaks mig efter 1 dag, andra efter 1,5 vecka och nu har vi inte pratat på 2 veckor. Vi bor grannar vilket är sjukt jobbigt. Dagen efter åkte han förbi mitt hus med en ny tjej, en tjej vi har bråkat mkt om, som han sagt att han aldrig pratat med. I förhållandet kunde han vara världens finaste. Han brydde sig mycket i början, ville veta vem jag skrev med, vart jag åkte när jag åkte någonstans, att jag skulle sova hemma när jag drack osv, detta gällde dock endast han, när jag frågade var jag "kontrollerande" och han gjorde slut. Vi var tillsammans i ca 6 månader, jag träffade hans familj osv och jag var alltså extremt nykär när det tog slut, därför är det jobbigt...så nu sitter jag här, mitt självförtroende i botten, sviken för 3e ggn, lurad, totalt nedbruten och jag har verkligen gett mitt allt i dethär. Och han går vidare utan något som helst problem, har någon att hålla om och detta får jag bevittna. Jag skulle gärna vilja att han får må dåligt, att han verkligen ska må skit. Samtidigt vill jag gå vidare.

HUR GÖR JAAAAG???

• Svar på tråden Dumpad av narcissist
  • EmberEyes

Har du inte bättre saker att göra med din tid och din energi än att slösa den på ett pucko? Som att pilla navelludd, sortera riskorn, rulla av allt papper på en toarulle och rulla på det igen, räkna sandkorn på en sandstrand osv...

• Anonym (Madde)

Ja sånt är livet tyvärr. Det gör ont att förlora sin kärlek. Men lösningen är inte hämnd eller att han också ska må dåligt. Du får helt enkelt sörja och vara ledsen nu, ända tills du känner att du varit ledsen länge nog och är redo att gå vidare. Bryt all kontakt med honom nu.

• Anonym (Ex)

Finns inget du kan göra förutom gå vidare med ditt eget liv. Det är omöjligt att påverka en narcissist. Det enda som "tar" på dem är total ignorans, likgiltighet och visa att man klarar sig utan dem.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Ex) skrev 2018-07-06 23:13:00 följande:
    Finns inget du kan göra förutom gå vidare med ditt eget liv. Det är omöjligt att påverka en narcissist. Det enda som "tar" på dem är total ignorans, likgiltighet och visa att man klarar sig utan dem.
    Håller med
  • Anonym (mmm)

Men var glad att du slipper människan! En person som för tredje gången gör slut med mig skulle jag verkligen inte vilja gå tillbaka till! 

• Anonym (Tur)

Du har haft tur. Den killen vill du inte leva med! Du är värd en mycket bättre relation utan uppbrott och bråk och drama.

Skriv en lista över dåliga saker med exet och er relation. Skriv allt du kan komma på. Läs listan. Läs den igen.

Satsa sedan på dig själv. Att göra sånt du gillar och mår bra av. Vad vill du göra idag? Hur gör du idag till en bra dag för dig?

Vill du hämnas på ditt ex? Den bästa hämnden är att du går vidare med ditt liv och blir lycklig.

• AndreaBD

Om han verkligen är en narcissist, så har du haft stor tur att HAN har gjort slut. Om det hade varit du, hade du aldrig blivit av med honom och hade blivit utsatt för allt möjligt i flera år. Kom bara inte på tanken att ha nån slags kontakt med honom, hämnas eller något sånt. Då kan du verkligen få honom att hämnas och det kan pågå länge. Var glad att du slapp.

Dessutom - du behöver inte ha dåligt självförtroende eftersom narcissister väljer partner ganska slumpmässigt, eller så väljer de efter hur bra de kan utnyttja personen. Så det är inget negativt att bli bortvalt. Snarare positivt.

• Anonym (R)

Du skaffar också någon att hålla om, krama kompisar gråt ut , ragga upp någon, ha filmkvällar och mysa, åk på äventyr, LEV dtit liv! och skit i det där ruttna äpplet han behöver ingen mer uppmärksamhet från dig varken positiv eller hatisk negativ för han älskar och gottar sig i att du inte släpper honom och att du har förakt och lägger energi på honom det är det en narcissist vill frambringa, frustrerande reaktioner, ge honom det värsta av allt, att Du ärligt och äkta släpper honom och lever vidare med alla medel som gör att DU har ett äkta leende på läpparna helt utan honom.

Vad har du för drömmar i livet?

Vad har du för planer?

Vad har du för intressen?

Vad skulle du önska få i ditt liv ?

Lista dessa saker och ha ditt fokus DÄR

Ta dig ett steg närmare dina drömmar ta tag i dina idéer gör det lilla roliga intressanta som har minsta glädjande betydelse för dig om det så är fika med en kompis i stan eller köpa en ny bok eller gå på shopping spree och elda upp allt du kopplar till exet. Bada i havet. Ut och spring en veva i skogen. Vad är DU? Var DIG.

• Anonym (Långerfarenhet)
    Anonym (Ex) skrev 2018-07-06 23:13:00 följande:

Absolut, det är enda sättet. Det som gör att man fastnar med dem är att man tror de kan förändras, att de har samma kretskort som vanliga människor.

En partner till en narcissist är alltid förloraren - tills man lämnar. Det är hela grejjen med relationen med en sådan person. De är härskaren.

Enda och största anledningen till att man är partner till en narcissist, är för att han bestämt det så utan att du ser hela bilden du är med i. Manipulationen pågår tills man vaknar ur hjärntvätten och lämnar.

Då gäller det att vara stark, vilket man tyvärr sällan är. Men det finna bara en väg om man vill må bra efter en sådan relation.
  • Anonym (Långerfarenhet)
    AndreaBD skrev 2018-07-07 12:16:21 följande:

Om han verkligen är en narcissist, så har du haft stor tur att HAN har gjort slut. Om det hade varit du, hade du aldrig blivit av med honom och hade blivit utsatt för allt möjligt i flera år. Kom bara inte på tanken att ha nån slags kontakt med honom, hämnas eller något sånt. Då kan du verkligen få honom att hämnas och det kan pågå länge. Var glad att du slapp.

Dessutom - du behöver inte ha dåligt självförtroende eftersom narcissister väljer partner ganska slumpmässigt, eller så väljer de efter hur bra de kan utnyttja personen. Så det är inget negativt att bli bortvalt. Snarare positivt.

Japp, exakt så ä det. Jag dumpade (av en god anledning) - ett helvete på ca 4 år. Nu har han hittat en ny - så jag är mindre intressant. Ibland när de är osams får jag gulliga inställsamma sms, som jag svarar sakligt på. Aldrig falla dit och tror att något förändras hos dem. Allt är manipulation. Men att vara artig kan vara bra, annars kan de bli kränkta. Det är en del av störningen - och det drabbar bara en själv.
Svar på tråden Dumpad av narcissist