Inlägg från: Anonym (ace) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ace)

tonåring, kunna bo ensam

Anonym (...........) skrev 2018-07-08 23:06:45 följande:
    Om familjehemman försvinner skulle inte barn bli placerade lika lättvindigt. Föräldrarna som behöver stöd skulle få det i större utsträckning, så barnen kan bo kvar hemma och slipper bli traumatiserade för livet. 
    Det stora problemet med familjehemsplaceringar i Sverige idag är att barn tvingas stanna under vidriga förhållanden hos bio-föräldrar istället för att räddas från dessa. Om det funnits fler familjehem och soc-kärringar med lite ryggrad så hade betydligt färre barn behövt lida.
  • Anonym (ace)
    Anonym (...........) skrev 2018-07-10 10:10:51 följande:
    Håller med! Betydligt bättre lösning än familjehem. 
    Ja faktiskt. Speciellt som just denna skribent är (fd?) pundare, hennes babydaddy är pundare, hela hans familj verkar sjuka i huvudet (har namngivit deras barn mot hennes vilja) och en hel drös andra konstigheter... Nej, låt fler trasiga ungar bo själv innan de är mogna för det, så vi får fler pundare och soc-fall. Det är exakt vad landet behöver!
  • Anonym (ace)
    felicityporter skrev 2018-07-10 15:08:22 följande:
    Din människosyn är riktigt avskyvärd och jag förstår att du är anonym eftersom du är rädd för att visa upp dina vidriga värderingar, äckliga fördomar och fruktansvärda människosyn för omvärlden. Jag blir på allvar rädd när jag ser hur trångsynta och inskränkta människor det finns än idag trots att vi kommit så långt i utvecklingen, men jag hoppas att du kan fostra dina barn bättre än dina föräldrar lyckades med dig. Det är beklagligt.
    Det har ingenting med människosyn att göra. Struliga föräldrar skapar struliga barn i betydligt högre grad än föräldrar som inte är struliga. Det är ett ganska så väletablerat faktum. Du är själv ett levande bevis; du hade struliga föräldrar, du ger ditt eget barn struliga föräldrar, vad tror du ditt barn kommer föra vidare till nästa generation?
  • Anonym (ace)
    felicityporter skrev 2018-07-10 16:36:07 följande:
    Vad menar du? Jag har aldrig skrivit att jag haft struliga föräldrar och har heller inte haft det. Jag har två välutbildade föräldrar och är uppväxt i en helt vanlig familj i övre medelklassen, komplett med villa och volvo i ett idylliskt område. Du antar automatiskt att jag haft "struliga" föräldrar eftersom jag råkade hamna i ett läkemedelsberoende i övre 20-årsåldern? Herregud, om det inte är att vara inskränkt och extremt fördomsfullt vet jag inte vad som är det.

Jag ber dig att hålla dig till trådens ämne, vill du fortsätta hacka på en total främling och samtidigt vänta dig svar får du faktiskt ha stake nog att stå för dina åsikter istället för att skriva anonymt. Jag är klar med dig så länge du förblir anonym och spyr ut din unkna människosyn.
    Jag antar att du har haft struliga föräldrar eftersom ingen normalfuntad vuxen skulle tillåta sitt 16-åriga barn flytta ihop med en en pojkvän, än mindre en pundare. Bara kompletta idioter skulle tillåta det.
  • Anonym (ace)
    felicityporter skrev 2018-07-10 20:29:03 följande:
    Hahaha, jag skulle egentligen inte svara en feg fördomsfull människa med rutten människosyn - men du tar ju priset med dina fördomar! Herregud, när jag flyttade hemifrån var det inte allt för ovanligt att flytta som 16-åring. Jag hade många vänner som flyttade för att börja gymnasiet på annan ort, var dessa då inte normalfuntade?

Dessutom flyttade jag inte ihop med en pundare, jag flyttade ihop med en kille som studerade på högskola här i stan och samtidigt fick jag dessutom gångavstånd till gymnasiet. Mina föräldrar och jag hade och har en mycket god relation och jag pratade (och pratar än idag!) med min mamma flera gånger varje dag.

Du måste bara ha en svans. Det finns ingen människa som är så korkad.
    Och det är en enorm skillnad på att låta sin 16-åring flytta till ett internat eller studentboende eller tom ett eget boende, och en helt annan sak att låta barnet flytta ihop med en man. Om du själv inte förstår hur vansinnigt det är så kan jag förstå att du väljer att skaffa en pundare som far till ditt barn och låter hans släkt köra över dig totalt. Du har inte haft vettiga förebilder, och du är inte själv en vettig förebild. Bitt stackars barn...
Svar på tråden tonåring, kunna bo ensam