• piolin

Ligger med en annan bara för sex?

Min fd har sex med en kvinna han börjat träffa för några månader sedan. De sover inte ihop det har jag konstaterat Tyst han vaknar i sin egen säng....han säger att visst känner han lite känslor eftersom de har haft sex och då uppstår känslorna av närheten men eftersom han har förklarat att han ska bo i Spanien över vinter och stor del av våren (han är 64 hon 51) så har stämningen mellan dem ha blivit dämpad menar han. Han vill inte heller ha en distansrelation.

Han och jag var ett par i flera år, jag gjorde slut av olika skäl och han kämpade för att behålla kontakten. Någon gång sade han att det kanske om vi hade flyttat ihop...han fortfarande pratar (senast i torsdags) om att ett problem i vå relation var för lite sex vilket är sant.....han pratar då och då om vår relation.

Han säger att så fort han kommer till Spanien kommer han att dejta p nätet för att hitta en kvinna där....

Jag vet inte men det känns cynisk, visst kan en kvinna ställa upp på det sättet, det är sådana som inte kan leva i ett parförhållande men jag vet att han vill leva i ett par förhållande....

Uhmm vore intressant att höra era erfarenheter om detta och vad ni tror....

• Svar på tråden Ligger med en annan bara för sex?
  • Anonym (plumpudding)

Spelar det egentligen någon roll? Han är ditt ex och hur han lever har du inte med att göra.

• Fjäril kär

Självklart finns det kvinnor som bara vill ha sex och inte förhållande och är nöjd så.

Jag förstår inte riktigt vad du vill med din fråga?

• Anonym (service och pengar)

Han vill ha service och sex,hon vill ha pengar.

• Anonym (Lina)

Hon kanske gillar att ligga med honom bara.

• piolin
    Fjäril kär skrev 2018-07-07 13:42:17 följande:

Självklart finns det kvinnor som bara vill ha sex och inte förhållande och är nöjd så.

Jag förstår inte riktigt vad du vill med din fråga?

ok det behöver du inte i så fall. Ville starta en dialog om någon har varit eller är i liknande situation
  • piolin
    Limajo skrev 2018-07-07 13:38:00 följande:

Jag förstår inte riktigt. Vill du ha tillbaka ditt ex? Eller tror du att han vill ha tillbaka dig? Det är väl inte konstigt att ha en lite ytligare relation om det känns bra just då? Och vad menar du med att ställa upp? Man får väl hoppas och anta att hon också får ut något av att ses.

et har varit luddigt mellan oss. Hon får säkert någt av det. Det startde på hennes initiativ int hans
  • piolin
    Anonym (service och pengar) skrev 2018-07-07 13:45:05 följande:

Han vill ha service och sex,hon vill ha pengar.

Han vill ha en som ställer upp utan krav, hon vill ha status. Han tjänar mer och har ett bättre jobb. Han ska inte gnälla eller ställa krav. Hon ska vara tyst. Förstår inte den typ av kvinnor. 
  • Anonym (service och pengar)

Precis  en sådan kvinna är det.

• Anonym (plumpudding)
    piolin skrev 2018-07-07 23:28:11 följande:

Han vill ha en som ställer upp utan krav, hon vill ha status. Han tjänar mer och har ett bättre jobb. Han ska inte gnälla eller ställa krav. Hon ska vara tyst. Förstår inte den typ av kvinnor. 

Fast det är ju inte ditt problem?
  • piolin
    Anonym (plumpudding) skrev 2018-07-07 13:32:09 följande:

Spelar det egentligen någon roll? Han är ditt ex och hur han lever har du inte med att göra.

Tack för din åsikt. Jag lägger ett tråd du behöver inte heller bry dig om trådet
  • piolin
    Anonym (plumpudding) skrev 2018-07-08 08:16:07 följande:
    Fast det är ju inte ditt problem?
    Jag vill gärna höra erfarenheter och funderingar från sådana som kan sätta sig i situationen. Om detta är mitt problem eller inte avgör jag. Du behöver inte bry dig i att svara. 
    Mitt problem å andra sidan ligger i att sådana kvinnor förstörde mitt äktenskap. Såna som vill bara ha kul och inte ens frågar om killen är ledig.  Så var det med denna. 
  • piolin
    Anonym (service och pengar) skrev 2018-07-08 07:20:59 följande:

Precis  en sådan kvinna är det.

Fast han vill inte berätta för henne att han tänker nätdejta i Spanien. Han motiverar det med att hon har inte med det att göra men såklart är det för att han är rädd att hon backar och inte ställer upp mer...
  • Anonym (Anonym)

Tycker det låter lite som att du ser det som att en eller flera mer lättfotade och ytliga kvinnor har klampat in i ditt liv, förfört mannen och nu vill du hitta stöd i att sådana kvinnor är dåliga. Det är de inte. Det är din man som borde hållit snoppen i kalsongen om han ville vara kvar i sitt äktenskap med dig. Det är mannen som valt att vara med en kvinna som, precis som han själv antagligen, mest ville få sex och dessutom slippa vardag med städning och räkningar. När folk är singlar är det så de lever. Träffas man ute och tycke uppstår så utgår man från att den andre är singel, man frågar inte den andre om hen är ?ledig?. Är man i en relation är man normalt sett inte öppen för flört och sex, alltså är antagandet att personen som flörtar är fri att göra vad som helst. Det är ett helt normalt singelbeteende från båda sidor.

• klyban
    piolin skrev 2018-07-08 11:45:31 följande:
    Jag vill gärna höra erfarenheter och funderingar från sådana som kan sätta sig i situationen. Om detta är mitt problem eller inte avgör jag. Du behöver inte bry dig i att svara. 
    Mitt problem å andra sidan ligger i att sådana kvinnor förstörde mitt äktenskap. Såna som vill bara ha kul och inte ens frågar om killen är ledig.  Så var det med denna. 

Men det är ju exakt vad man gör, och att det är inte ditt problem att bry dig om vad din före detta har för relationer.
    Även så låter det som du inte uppfylla hans behov, bara den skulle få mig avsluta denna kontakt ni har.

Även är det inte andra kvinnor som förstörde er relation, utan din man som gjorde.
    Där det uppenbart inte räckte med dig och sex.
    Sure det är lite hårda ord, men det är dock ändå en realitet för er.

Jag skulle vänt blicken åt andra håll och levt mitt liv istället.
    Är det så att ni har sex nu också?
    I så fall låter du som en i raden av kvinnor han använder för detta ändamål.

hur många meter var det?
  • piolin
    Anonym (Anonym) skrev 2018-07-08 13:27:52 följande:

Tycker det låter lite som att du ser det som att en eller flera mer lättfotade och ytliga kvinnor har klampat in i ditt liv, förfört mannen och nu vill du hitta stöd i att sådana kvinnor är dåliga. Det är de inte. Det är din man som borde hållit snoppen i kalsongen om han ville vara kvar i sitt äktenskap med dig. Det är mannen som valt att vara med en kvinna som, precis som han själv antagligen, mest ville få sex och dessutom slippa vardag med städning och räkningar. När folk är singlar är det så de lever. Träffas man ute och tycke uppstår så utgår man från att den andre är singel, man frågar inte den andre om hen är ?ledig?. Är man i en relation är man normalt sett inte öppen för flört och sex, alltså är antagandet att personen som flörtar är fri att göra vad som helst. Det är ett helt normalt singelbeteende från båda sidor.

Dina antagande om mannen och mig är helt felaktiga. Jag har skrivit att han och jag har varit ihop men är inte det längre. Vi var ihop inte gifta men vi var ett par under ett antal år. Inga räkningar eller städa ihop. Vi hade det fint men levde inte ihop mer än när jag sålde min lägenhet då bodde jag hos honom i två månader och både han och jag tyckte det fungerade underbart. Angående att inte kolla om personen man gillar är ledig tycker jag absolut att det är den personen som lever i en relation som ska respektera relationen men kvinnan som inte bryr sig är inte mindre ett svin. Lika mycket svin som sådana som slänger cigarretter på trottoarer eller tränger sig på en kö. De är skitstövlar som tänker bara på sig själva  
  • piolin
    klyban skrev 2018-07-08 13:33:24 följande:

Men det är ju exakt vad man gör, och att det är inte ditt problem att bry dig om vad din före detta har för relationer.
    Även så låter det som du inte uppfylla hans behov, bara den skulle få mig avsluta denna kontakt ni har.

Även är det inte andra kvinnor som förstörde er relation, utan din man som gjorde.
    Där det uppenbart inte räckte med dig och sex.
    Sure det är lite hårda ord, men det är dock ändå en realitet för er.

Jag skulle vänt blicken åt andra håll och levt mitt liv istället.
    Är det så att ni har sex nu också?
    I så fall låter du som en i raden av kvinnor han använder för detta ändamål.

Nej vi har inte sex, vi har rest tillsammans, sovit i samma säng och respekterat att vi bara är vänner. Bara som info så var det jag som avslutade vår relation och han ad mig gaska länge att ta honom tillbaka men jag gjorde inte det och det skulle jag inte göra nu heller
  • piolin
    Limajo skrev 2018-07-08 13:31:41 följande:
    Men nu blandar du ju hej vilt i dina inlägg. Visst finns det kvinnor som kan vilja ha en okomplicerad kk-relation under vissa perioder i livet. Det betyder inte att de inte kan ha en riktig relation, är golddiggers eller att de går efter upptagna män.

Och om det nu var så att ditt ex lämnade dig för en annan kvinna tycker du ska ha lite stolthet och släppa ditt ex och gå vidare i stället för att hänga upp dig på henne.
    Han lämnade mig inte för en annan, jag avslutade vår relation för han har ganska hetsig temperament (nej han slår inte) men han skriker och så.
    Jag kan inte låta bli att störa mig på denna kvinna. Jag hade lugnt accepterat att han dejtade ex på en sajt och att han så småningom hade träffat någon intressant men denna kommer bara fram och utan att bry sig bjuder ut honom. Om han och jag hade varit ihop hade hon gjort exakt samma sak och vem vet van han hade svarat
  • Anonym (X)

Han njuter av sex med andra som känner likadant, så låt honom göra det när ni ändå inte har en sån relation.

Har du känslor för honom så backa. Att fortsätta träffa honom gör att det bara tar längre tid att gå vidare, vilket ju han gjort...

• klyban
    piolin skrev 2018-07-10 23:00:20 följande:
    Nej vi har inte sex, vi har rest tillsammans, sovit i samma säng och respekterat att vi bara är vänner. Bara som info så var det jag som avslutade vår relation och han ad mig gaska länge att ta honom tillbaka men jag gjorde inte det och det skulle jag inte göra nu heller

Detta gör bara din tråd förvirrande, varför inte gå vidare i livet och låta han knulla vem han vill?
    Då det är knappast din ensak och lägga dig i den.

hur många meter var det?
Svar på tråden Ligger med en annan bara för sex?