• Anonym tipsare

Tolka denna p-skylt

Hej!

Hur tolkar ni denna p-skylt? Gäller 08-22 bara måndag-fredag, eller alla dagar i veckan?

• Svar på tråden Tolka denna p-skylt
  • myskmalva
    Mandelskorpan skrev 2018-07-08 08:01:43 följande:
    Till vänster, avgift alltid. Till höger Max 4h på p-skiva och P-tillstånd vardagar 08-22. Övrig tid bara P-tillstånd. Så skulle jag tolka den. Men det kanske är helt fel?

Så tolkar jag det också. Jag kan ärligt talat inte förstå hur man kan tolka det annorlunda (förutsatt att man vet att vita siffror utan parentes betyder vardagar).
  • Limeblad
    Fjäril kär skrev 2018-07-08 08:47:00 följande:

Eftersom parkeringsreglerna är särskilda nattetid så gäller dessa regler 7 dagar i veckan oavsett veckodag.

Hur är de särskilda på natten? Förstår inte riktigt.
  • En till utan användarnamn

Vardagar 08-22 p-skiva+tillstånd max 4 timmar. Övrig tid avgift+tillstånd.
    Svårare än så är det inte. Så om du inte betalade avgift lör-sön så får du böter.

• myskmalva
    En till utan användarnamn skrev 2018-07-08 09:14:54 följande:
    Vardagar 08-22 p-skiva+tillstånd max 4 timmar. Övrig tid avgift+tillstånd. Svårare än så är det inte. Så om du inte betalade avgift lör-sön så får du böter.

De svarta pilarna på vit botten anger var de olika skyltarna gäller. P-tillstånd (och vid vissa tider p-skiva) till höger. Avgift till vänster. korkortonline.se/teori/vagmarken/tillaggstavlor/t11/
  • Anonym tipsare
    En till utan användarnamn skrev 2018-07-08 09:14:54 följande:

Vardagar 08-22 p-skiva+tillstånd max 4 timmar. Övrig tid avgift+tillstånd.

Svårare än så är det inte. Så om du inte betalade avgift lör-sön så får du böter.

Vi stod till höger om skylten, då ska inte avgift behövas.
  • Anonym tipsare
    Fjäril kär skrev 2018-07-08 08:41:25 följande:

Skylten anger att ni måste ha p-skiva OCH p-tillstånd. Det var nog därför ni fick böter.

Ja men min fråga är om det behövs p-skiva även på helgen? P-tillstånd hade vi!
  • Ljbs

För att svara kort på din fråga. Vardagar.

Titta i en körskolebok. Annars ring t ex svepark och fråga.

• Ljbs

För att svara kort på din fråga. Vardagar.

Titta i en körskolebok. Annars ring t ex svepark och fråga.

P= parkering tillåten

P skiva ska användas och uppvisas i kombination med p tillstånd mellan kl 8-22 ( vardagar gäller detta då det inte anges andra tider i parantes eller förtydligas med alla dagar)

Övrig tid, dvs. Efter klockslagen angivna samt helger och röda dagar, tillstånd erfordras.

• Ljbs
    Anonym tipsare skrev 2018-07-08 11:46:35 följande:

Ja men min fråga är om det behövs p-skiva även på helgen? P-tillstånd hade vi!

Helgen behövs ingen p skiva.

Vardagar mellan 8-22 vill markägare/ kommun antagligen ha ruljans på parkeringen därför begränsar dom p tiden till 4 timmar under vardagarna.

På din lapp (kontrollavgift eller parkeringsanmärkning) står det varför du fått lappen. Brukar anges som . Punkt.......
  • Ljbs

På skyltpakete. Gäller alltid var skylt för sig själv.

Så om du stått med tillstånd lördag- söndag förstår jag för allt i världen inte varför du fått den. Väldigt nyfiken på angiven förseelse!!

Svar på tråden Tolka denna p-skylt