• Anonym tipsare

Tolka denna p-skylt

Hej!

Hur tolkar ni denna p-skylt? Gäller 08-22 bara måndag-fredag, eller alla dagar i veckan?

• Svar på tråden Tolka denna p-skylt
  • Anonym tipsare

Och här kommer bilden!

• Mandelskorpan

Till vänster, avgift alltid. Till höger Max 4h på p-skiva och P-tillstånd vardagar 08-22. Övrig tid bara P-tillstånd.

Så skulle jag tolka den. Men det kanske är helt fel?

• Anonym tipsare

Jag tolkar likadant. Vi stod en lördag - söndag (mer än 4 timmar) med p-tillstånd men utan p-skiva och fick böter.

• Anonym tipsare
    Mandelskorpan skrev 2018-07-08 08:01:43 följande:

Till vänster, avgift alltid. Till höger Max 4h på p-skiva och P-tillstånd vardagar 08-22. Övrig tid bara P-tillstånd.

Så skulle jag tolka den. Men det kanske är helt fel?

Ja, jag tolkar likadant. Svarade ovan också
  • Fjäril kär

Pilarna är bara hänvisning om VAR man kan parkera.

Mellan 8-22 gäller pskiva eller parkeringstillstånd

Mellan 22-08 krävs särskilt parkeringstillstånd

• Mandelskorpan
    Anonym tipsare skrev 2018-07-08 08:28:37 följande:

Jag tolkar likadant. Vi stod en lördag - söndag (mer än 4 timmar) med p-tillstånd men utan p-skiva och fick böter.

Hm, knepigt. Hittade en liknande skylt när jag googlade, där står det vardagar. Lördagar ska väl vara siffror inom parantes och söndagar röda siffror. Bara siffror = vardagar. Så har jag lärt mig.

https://www.övningskörning.com/parkering-vagmarke-tillaggstavla-8-18/
  • Fjäril kär
    Anonym tipsare skrev 2018-07-08 08:28:37 följande:

Skylten anger att ni måste ha p-skiva OCH p-tillstånd. Det var nog därför ni fick böter.
  • Fjäril kär

Eftersom parkeringsreglerna är särskilda nattetid så gäller dessa regler 7 dagar i veckan oavsett veckodag.

Svar på tråden Tolka denna p-skylt