Varför badar du inte naken?
Jag håller verkligen med Mandarina. Sola, bada och vara i naturen naken en skön sommardag är verkligen underbart. Om man sedan kan göra det tillsammans med andra är det ännu bättre. Det är synd att nakenheten är (har blivit?) så tabubelagt i vårt samhälle. Undrar vad det beror på... Är det kroppsfixeringen? Man skall exponera sin kropp, men ändå inte... Vore skönt om alla kunde vara lite mer avslappade kring nakenhet. Trots allt är ju nakenhet naturligt. -Vi är ju födda nakna. De som skriver här att de skäms för sin nakenhet, hur kommer det sig?
Jag har varit en del på "riktiga" nakenbad och jag upplever att folk där är mycket mer toleranta för olika kroppsformer, diverse lyten mm än textilare. -Släng kläderna och slappna av!
En sista sak, ibland har jag och min fru bastat (nakna såklart) med vänner. Även om det är folk man känner väl sedan tidigare så kommer man varandra ännu lite närmare när man kan vara nakna tillsammans. Man visar och får förtroende. Man behöver inte vara hemlig med hur man ser ut under kläderna, precis som man kan dela andra "hemlisar" för goda vänner.
Ni som är rädda att vara nakna, testa! Det är jätteskönt och inte alls jordens undergång om någon ser er. Den som ser er har med säkerhet sett massor av andra nakna människor. Inget konstigt alls!