• Js93

    Jag vill ta tjänstledigt

    Jag är 25 år, utbildad barnskötare och har jobbat på olika vik inom barnomsorgen de senaste 5 åren och har äntligen fått fast anställning!

    Jag är extremt glad över mitt jobb. Grym chef, underbara kollegor och en fantastisk grupp med barn.

    Problemet jag har är att jag hela mitt liv har drömt om att åka som aupair. Jag har hela tiden tänkt att så fort mitt vik går ut så ska ja söka. Jag har "tyvärr" blivit förlängd hela tiden och nu har jag en fast anställning på 100%. Det är som sagt inget negativt, tvärt om! Men det gör ju också att min dröm kanske inte går att göra till verklighet. Jag har sparat pengar och har råd att åka typ imorgon. Men jag vill åka nästa sommar. Jag har inte sagt till varken kollegor eller chef att jag ens tänkt tanken då jag böt till en ny förskola i augusti förra året. Därför ville jag inte säga något just för att kunna få fast anställning. Men nu känner jag mig så otroligt dum och ful som gjort det. Jag vill träffa min chef efter sommaren och diskutera detta och vara ärlig. Jag vill läsa till förskollärare, men jag vill verkligen åka 1 år som aupair till USA innan jag "blir vuxen" och satsar på jobbet.

    Tycker ni att jag är helt dum i huvudet?

  • Svar på tråden Jag vill ta tjänstledigt
  • isaswe

    Problemet är väl om arbetsgivaren vill ge tjänstledigt för att åka som au-pair. Jag är inte så insatt i just den biten men är det inte så att det bara går att ?kräva? tjänstledigt om det handlar om studier? Rätta mig gärna om jag är ute och cyklar. Alla andra anledningar handlar om välvilja från arbetsgivaren.

    Så i värsta fall får du ju säga upp dig om du absolut vill åka.

    Har själv varit au-pair men var yngre än dig, 21 år, och tyckte det var väldig lärorikt.

  • Js93
    isaswe skrev 2018-07-10 10:58:03 följande: