Inlägg från: Jsv17 |Visa alla inlägg
  • Jsv17

Bärsele till nyfödd

BlueOrchid skrev 2018-07-10 13:57:19 följande:

Uppskattar svaret! Du har naturligtvis helt rätt när bebis är så liten. Finns det bärsjalar som är färdigknutna eller på något sätt har någon slags anordning? Såå fruktansvärt rädd att den ska gå upp och bebis ramla ???????? Det är väl en av de främsta anledningarna till varför jag är så osugen. Kanske helt obefogat ????????

Min son föddes liten (trots att han var fullgången bf+2)

Han vägde bara 2,7kg och då fungerade inte min ergobaby trots ilägg. Jag hade samma inställning till sjal, kändes krånglig att knyta och jag var lite rädd, jag köpte baby ktan som är färdig knuten och vi älskade den, men som nån nämnde ovan viktigt med rätt storlek, så köp gärna i butik där du får testa. Vi använde den första 2 månaderna sedan bytte vi still selet som jag tyckte var mycket bättre när det väl fungerade, men även om jag skulle få en normalstor bebis tror jag jag kommer använda min ktan första månaden då jag upplevde den mjukare och mysigare för en sån liten och vi fortsatte använda den ett tag hemma, lättare att slänga på och kändes mjukare mot kroppen hemma, medan jag föredrar selet ute, eller om jag ska röra på mig mycket. Nu när han är 7 månader är det endast sele som används, sjalen pensionerade jag runt 5 månader då jag tyckte han blev för tung att bära i den och att selet gav mer stöd.

Kan varmt rekomendera både ergobaby 360 och baby ktan
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden Bärsele till nyfödd