• Frökenglad

    Gravid BF mars 2019 med andra barnet tätt

    Hej!

    Någon som vill följas åt som väntar syskon, BF mars 2019? :)

    Är gravid i vecka 5 (4+3) och väntar alltså vårt andra barn, har en son på 9 månader här hemma :) vi vill ha tätt så det är absolut inte oönskat :D

    Känner ingenting förutom liiiite molvärk i magen samt ovanligt trött mitt på dagen :) sen har jag varit lite extra irriterad på sambon ;)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-07-10 22:36
    Jag blir 23 år på måndag om det vore intressant att veta :)

  • Svar på tråden Gravid BF mars 2019 med andra barnet tätt
  • Lo1985

    Hej,
    Vår son är född 19 juli 2017 och nu har vi plussat för bf i början av Mars. Detta är också planerat och ska bli jättekul med täta syskon om allt går bra. :)
    Är 33år och bor i Stockholm.

  • Lo1985

    Tack detsamma :) 


    Just nu mår jag faktiskt illa i princip hela tiden (var exakt samma med första barnet) däremot betydligt mer molvärk denna gång, nästan varje dag.
    Hur är det med dig?

  • Frökenglad
    Lo1985 skrev 2018-07-12 13:52:40 följande:

    Tack detsamma :) 

    Just nu mår jag faktiskt illa i princip hela tiden (var exakt samma med första barnet) däremot betydligt mer molvärk denna gång, nästan varje dag.

    Hur är det med dig?


    Men åh vad jobbigt :( vilken vecka är du i? Jag kräktes i flera veckor med sonen och gick ber 8kg :/ hoppas att slippa det.. minns inte vilken vecka jag började kräkas i men runt vecka 6-7 måste det varit.. hoppas du slipper det iaf.. även fast det typ är skönt att kräkas om man mår mycket illa!

    Mår inte alls illa men är sjukt trött, så trött att jag ibland känner mig svimfärdig.. det kom som en smäll idag. Mitt humör har även varit mer ?känsligt? idag.. lätt till irritation och gråt. Och jag har samma som dig gällande molvärken, mycket mer denna grav! :)
  • Frökenglad
    November2017 skrev 2018-07-15 21:26:29 följande:

    Jag plussade idag! Otroligt! Är 39 år och har en liten gosse på snart 8 månader här hemma!


    Ååh stort grattis! Då är vi väldigt lika med tätheten! Kul :)
  • Frökenglad
    November2017 skrev 2018-07-16 08:49:59 följande:

    Tack!! :D Inte sjunkit in riktigt än! Men morgonillamåendet bekräftar. Nästan lite skönt haha.


    Förstår! Då vet man att det är något iaf ;) själv känner jag ingenting :o
  • sommarsaga

    Hej! Jag väntar mitt andra barn i mars 2019, min son är född nov 16, så det blir inte supertätt mellan dem, men inte heller superlångt! Är 22, fyller 23 i mars så vi får se om den lille kommer på min födelsedag eller får en egen :)

  • Frökenglad
    sommarsaga skrev 2018-07-17 17:02:03 följande:

    Hej! Jag väntar mitt andra barn i mars 2019, min son är född nov 16, så det blir inte supertätt mellan dem, men inte heller superlångt! Är 22, fyller 23 i mars så vi får se om den lille kommer på min födelsedag eller får en egen :)


    Hej vad kul! Grattis ????
  • ytn

    Jag har rätt tätt mellan mina första 2

    090628 och 100621

    Sen kom 3dje 160119 och fjärde 180110

    Och väntar nästa 190304

  • jessikutt

    Hoppar in här ???? har ni startat nån grupp på fb? Vill gå med i en hemlig ????

    Jag har en son på 10 månader och plussade för några dagar sedan med andra. Är i vecka 6(5+0) med bf 22 mars ????

  • Snofff

    Jag väntar mitt andra barn med bf i mars 2019, syskonet är 10 månader just nu.  


    Jag har för någon dag sedan gjort en hemlig grupp på facebook för oss som har bf i mars som jag tänkte hålla ganska liten, max 20-30 medlemmar och det finns fortfarande plats över om någon skulle vara intresserad :D 
    Jag är så dålig på att vara inne på familjeliv så jag tyckte det var enklast att göra en hemlig grupp på fb. 


    Om intresse finns så skicka ett pm med din mail som du använder på fb till mig så lägger jag till dig :)

    Jag är 22 år. 

Svar på tråden Gravid BF mars 2019 med andra barnet tätt