Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Sambeskattning är en kvinnofälla och är en politik som man kan förvänta sig av ett värdekonservativt parti som SD. Med sambeskattning skulle det bli mer lönsamt för den i familjen som tjänar mest (i regel mannen) att jobba mer, medan det blir mindre lönsamt för den som tjänar mindre (i regel kvinnan) att öka sin lön. Det innebär att kvinnor i ännu större utsträckning än i dag skulle halka efter löne- och karriärmässigt, utföra mer obetalt arbete i hemmet, få än större ansvar för att ta hand om barnen och dessutom halka ännu längre efter männen i nivån på pensioner. Jag förstår inte hur man kan rösta på så reaktionärt parti som SD.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Crisp skrev 2018-07-11 22:39:47 följande:

Vi. Vi är två som kommer att rösta på SD nu för första gången.

Får vi upp SD till 51% så lär det gå genom. Hjälper du till?

Annars är det förhandlingar som gäller. Givetvis hoppas jag att SD driver frågan då. För vår familj vore det en gudagåva. Bara att slippa stressen över att hon riskerar att bli fattigpensionär ...

SD+M+KD kan få egen majoritet. SD+M kan få egen majoritet beroende på hur andra partier ramlar ur. Jag hittar faktiskt inget om hur M står i frågan idag år 2018.

.

Men jag ville också visa signaturen att förslaget är väldigt bra för många av oss. Jag förväntar mig inget svar på min fråga till signaturen men hade gärna haft ett civiliserat meningsutbyte om saken.

Moderaterna kommer aldrig någonsin gå med på en politik spm leder till att fler (framförallt kvinnor) stannar hemma i stället för att förvärvsarbeta. Sambeskattning är tom sämre än det vårdnadsbidrag som KD införde när de satt i alliansregeringen och som visade sig vara en riktig kvinnofälla.
  • KillBill
    Maya84 skrev 2018-07-12 00:28:51 följande:
    Oavsett om detta förslag är "vidrigt" eller inte, så är det det minsta problem Sverige måste ta itu med idag, när Sverige håller på att falla sönder. Du vet att Danmark, Norge och Finland har 12veckors gräns? Dom är ju så kvinnofientliga där eller hur?

SD är det enda parti som inte har någon skuld till varför Sverige idag ser ut som det gör. Etablissemanget ser BARA SD som det "stora hotet" för Sveriges framtid samtidigt som otryggheten ökar för varje dag och abortlagar känns inte som något hot.
    Ingen av de andra partierna verkar våga prata om problemen, och samtidigt så dör människor som flugor i Malmö, 15 min från mig.
    Handgaranter sprängs i papperskorgar, ambulanspersonal kan inte göra sitt jobb, polisbilar och ambulans får sten kastade på sig, polisen uppmanar unga tjejer att stanna hemma på kvällarna och färga håret (!), för att polisen förlorat kontrollen,
    Gruppvåldtäkter läser man om nästan dagligen, polisen får lägga ner utredningar om våldtäkt på små barn i brist på resurser, människor dör väntan på vård (i högkonjunktur), män med anknytning till IS finns inte tid att hitta eller utvisa, (därav fick 5 människor offras på drottninggatan),bilar brinner i förorterna, invandrare som flytt terror och förföljelse i sitt hemland får nu utstå samma sak i Sverige.

I början av 90-talet fanns 3 utanförskapsområden, idag finns nästan 200. Samtidigt importerar vi problem som barngiftermål, könsstympning, hedersvåld. Det finns inte ett end parti som tagit upp dessa problem förutom SD har, och ändå är vi "rasister" som vill sätta sig emot att detta fullständigt tar över. Sen har jag läst SD partiprogram och jag ser inget läskigt med det, förutom att jag inte håller med om att homosexuella ska inte ska få gifta sig i kyrkan tex eller att gränsen vid abort ska sänkas några veckor (sen undrar jag vem fan vill ha kyrkligt bröllop nuförtiden ändå, men det är ju självklart en smaksak...)

Men varför ska sekulariserade Sverige anpassa sin abortlagstiftning till länder vars abortlagstiftning har påverkats av kyrkans makt? 

Parallellt med att SD kraftigt vill inskränka möjligheten att själv fatta beslut över en abort så vill SD att vårdpersonal på svenska sjukhus ska kunna vägra att hjälpa en patient med en abort eller med preventivmedel genom att hänvisa till sin religiösa tro (t.ex. kristna eller muslimska tro).

Varför vill SD att religionens makt över det svenska samhället ska öka? Jag tycker att det är en skrämmande utveckling som kommer leda till Sverige går bakåt i stället för framåt i samhällsutvecklingen. 

Nyss deklarerade regeringen att den kommer att förbjuda alla typer av barngiftemål (även utländska barngiftemål). När frågan sist var uppe på Riksdagens bord så röstade SD för att utländska barngiftemål skulle godkännas trots att det fanns ett förslag från Vänsterpartiet som skulle ha förbjudit alla former av barngiftermål)

• KillBill
    mormed3barn skrev 2018-07-12 09:39:07 följande:
    Tycker om hur du citerar expo som en "trovärdig källa"...

Som att citera avpixlat fast värre...

Varför anser du inte att Expo, en religiöst och partipolitisk obunden stiftelse som jobbar för att bekämpa rasism i alla dess former är trovärdig? Har du problem med organisationer som bekämpas rasism?

• KillBill
    nattuw skrev 2018-07-12 10:39:33 följande:
    Expo lever på att blåsa upp nazisthotet. De är dessutom starkt vänsterdominerade. Därav följer att de inte kan betraktas som en opartisk källa.

Hotet från nazisterna är i högsta grad levande. Efter den nyss avslutade Almedalsveckan finns det en stor mängd polisanmälningar mot nazister som antingen ska ha gjort sig skyldiga till misshandel eller till hets mot folkgrupp. Bl.a gav sig nazisterna på äldre kvinnor och en ung man med funtionshinder,

Expo är politiskt obunden och politiska ungdomsförbund från både höger och vänster har varit med nästan från start. Den f.d. moderata kulturministern, Cecilia Stegö Chilò har tidigare varit styrelseledamot i stiftelsen Expo.

• KillBill
    Port II skrev 2018-07-12 11:08:33 följande:
    Nej, Expo är inte politiskt obunden.

Dock kan man använda Expo som källa precis som du kan använda Fria Tider. Problemet på FL är inte källornas kvalitet utan bristen på källor.

Både vänsterextrema och högerextrema grupper är ett hot i dagens Sverige.
    Expo har altså haft fd moderater statsråd i styrelsen. Expo är inte vänsterextremt. 
  • KillBill
    nattuw skrev 2018-07-14 11:53:11 följande:
    Det är vid sådana tillfällen man inser att man lever i en ankdamm. Obama förlorade 3 miljoner  (ja 3 miljoner) följare men har fortfarande över 100 miljoner (ja 100 miljoner) följare.
    Källa: The New York Times (som tappade 732 000  följare och nu bara har 41,6 miljoner följare kvar)

Ok Obama tappade ca 3% av sina följare medan Jimmie Åkesson tappade nästan 25%. Jag tänkte mest på det faktum att Jimpan i ett slag inte hade fler följare än västerpartiet

Svar på tråden Vad tycker ni om SD? är själv ganska kluven