Maya84 skrev 2018-07-12 00:28:51 följande:
Oavsett om detta förslag är "vidrigt" eller inte, så är det det minsta problem Sverige måste ta itu med idag, när Sverige håller på att falla sönder. Du vet att Danmark, Norge och Finland har 12veckors gräns? Dom är ju så kvinnofientliga där eller hur?
SD är det enda parti som inte har någon skuld till varför Sverige idag ser ut som det gör. Etablissemanget ser BARA SD som det "stora hotet" för Sveriges framtid samtidigt som otryggheten ökar för varje dag och abortlagar känns inte som något hot.
Ingen av de andra partierna verkar våga prata om problemen, och samtidigt så dör människor som flugor i Malmö, 15 min från mig.
Handgaranter sprängs i papperskorgar, ambulanspersonal kan inte göra sitt jobb, polisbilar och ambulans får sten kastade på sig, polisen uppmanar unga tjejer att stanna hemma på kvällarna och färga håret (!), för att polisen förlorat kontrollen,
Gruppvåldtäkter läser man om nästan dagligen, polisen får lägga ner utredningar om våldtäkt på små barn i brist på resurser, människor dör väntan på vård (i högkonjunktur), män med anknytning till IS finns inte tid att hitta eller utvisa, (därav fick 5 människor offras på drottninggatan),bilar brinner i förorterna, invandrare som flytt terror och förföljelse i sitt hemland får nu utstå samma sak i Sverige.
I början av 90-talet fanns 3 utanförskapsområden, idag finns nästan 200. Samtidigt importerar vi problem som barngiftermål, könsstympning, hedersvåld. Det finns inte ett end parti som tagit upp dessa problem förutom SD har, och ändå är vi "rasister" som vill sätta sig emot att detta fullständigt tar över. Sen har jag läst SD partiprogram och jag ser inget läskigt med det, förutom att jag inte håller med om att homosexuella ska inte ska få gifta sig i kyrkan tex eller att gränsen vid abort ska sänkas några veckor (sen undrar jag vem fan vill ha kyrkligt bröllop nuförtiden ändå, men det är ju självklart en smaksak...)
Men varför ska sekulariserade Sverige anpassa sin abortlagstiftning till länder vars abortlagstiftning har påverkats av kyrkans makt?
Parallellt med att SD kraftigt vill inskränka möjligheten att själv fatta beslut över en abort så vill SD att vårdpersonal på svenska sjukhus ska kunna vägra att hjälpa en patient med en abort eller med preventivmedel genom att hänvisa till sin religiösa tro (t.ex. kristna eller muslimska tro).
Varför vill SD att religionens makt över det svenska samhället ska öka? Jag tycker att det är en skrämmande utveckling som kommer leda till Sverige går bakåt i stället för framåt i samhällsutvecklingen.
Nyss deklarerade regeringen att den kommer att förbjuda alla typer av barngiftemål (även utländska barngiftemål). När frågan sist var uppe på Riksdagens bord så röstade SD för att utländska barngiftemål skulle godkännas trots att det fanns ett förslag från Vänsterpartiet som skulle ha förbjudit alla former av barngiftermål)