• Anonym (MuPpEt)

Jag behöver hjälp!

Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-11 23:22:59 följande:
    Går det inte få så att umgänget inte blir aktuellt? Hur ofta är det med övervakat och hur lång tid har man de? Till slut borde de väl bli utan övervak ?
    Det är ju ingen som kan svara på hur länge det ev kan bli frågan om övervakat umgänge. Men varför skulle inte ditt barn kunna få träffa sin far under övervakning? Under sådana omständigheter föreligger ingen risk att barnet skadas, det "enda" som kommer hända är att ditt barn utvecklar en relation till sin far, vilket det behöver oavsett dina åsiketr om pappan.

Om pappan "skärper till sig", blir nykter, lever ett välordnat liv osv kommer han så småningom få träffa barnet utan övervakning.(men det ligger i så fall låååångt fram i tiden). Borde du inte vilja att ditt barn får ha en bra relation med sin far, i den mån det går? 

Tänk lite smart. Gå med på övervakade umgängen, se till att dessa fortgår under lång tid. Men ge barnets far, eller främst barnet, en chans till en bra relation. Låt inte din bitterhet gentemot pappan förstöra ditt barns relation med den enda far det någonsin kommer ha. Tro mig, jag talar av erfarenhet...

Svar på tråden Jag behöver hjälp!