• Anonym (Mat)

Jag somnar hungrig ikväll

Lång historia kort blivit ensam med tre barn, har fast jobb men betar av skulder mitt x tog på mig så det går verkligen inte runt. hursomhelst sen han lämna oss har vi ännu inte fått hjämp med billigare boende. Jag och barnen går knappt runt. dom har mat och allt nödvändigt men ikväll hade jag inget att äta. Så tragiskt och overkligt. Jag har ingen närstående här heller. Barnen vill så gärna till badet på lördag och jag hoppas jag får lite grejer sålt lokalt innan dess. Trodde aldrig jag skulle ligga här ensam med tre små och somna riktigt hungrig. Förlåt för snyft inlägg men jag behövde bara skriva av mig.

• Svar på tråden Jag somnar hungrig ikväll
  • Rikochkåt69
    Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2018-07-13 00:51:30 följande:

På vilket sätt hamnade skulderna på dig? Tog ditt ex lånen utan att du visste något? Hur stora lån gäller det?

Hur fan kan det vara en relevant fråga? Spelar det nån som helst jävla roll hur skulderna kommit till? 

Idiot!
  • Anonym (Kyrkan)

Kyrkan gav mig en matkasse när jag inte hade pengar

• Anonym (Nja)
    Rikochkåt69 skrev 2018-07-13 05:57:50 följande:
    Hur fan kan det vara en relevant fråga? Spelar det nån som helst jävla roll hur skulderna kommit till? 

Idiot!
    Det finns många tiggartrådar där TS egentligen inte har problem, utan bara vill utöka semesterkassan lite. Då brukar det visa sig på följdfrågor att saker inte hänger ihop. Den här TS har dock fått lite råd nu om hur man kan få tag i mat.
  • Anonym (d)

Idiot!
    Det är ju högst relevant för den långsiktiga lösningen. Visst, det löser inte TS problem exakt just nu. Men om hon har blivit utsatt för ett brott (någon annan har tagit lånen i hennes namn) så ska hon ju inte betala de lånen alls.
  • Anonym (K)

Idiot!

Klart det har! Hoppas inte ditt nick 69 hänger ihop med din ålder för då borde du lärt dig att inte kalla folk på nätet för idioter.
  • Anonym (Mat)

Medans utredningen pågår måste jag tyvärr betala.

• Anonym (Mat)
    Anonym (Nja) skrev 2018-07-13 01:07:33 följande:

Bara? På hela dagen? Och i övermorgon? Jag har svårt att se att du skall svälta i 6 dagar tills barnbidraget kommer, men alla 3 barn har samtidigt tillräckligt med mat. Kunde du inte baka lite scones till dig själv ikväll? Eller havregrynsgröt? Det har du garanterat råd med om du har råd med 6 dagars mat till tre barn.

Ja idag blir det köttfärssås och spaetti. Sålde en gammal spjälsäng verkar det som och tjejen ska köpa den idag för 300kr så det är ju jätte bra! Då kan jag köpa blöjpaket och lite mat till fre. Jag behövde bara skriva av mig lite
  • Anonym (Hoppas allt löser sig)

Kontakta låneföretaget och andra du betalar till och be om paus eller omförhandling av lånet.

Värt ett försök!

• Unaangelita

Usch vilken jobbig situation Gråter

Finns det ingen du kan låna några tusen av på sikt? Alltså att du inte behöver betala tillbaka på en gång menar jag.
    Annars är kyrkan en bra plats att vända sig till, de hjälper en med matkasse/presentkort på mataffär.
    Jag menar du måste ju också äta för att orka vara mamma på dagarna.

Bra att du säljer iväg lite saker, det brukar jag också göra när det kniper!
    Lycka till och hoppas du finner en lösning.

• Anonym (Mat)
    Anonym (Hoppas allt löser sig) skrev 2018-07-13 08:49:29 följande:

Kontakta låneföretaget och andra du betalar till och be om paus eller omförhandling av lånet.

Värt ett försök!

Jag har fått i princip en mån paus var 12e mån hittills men jag kan ju ringa igen och fråga absolut
Svar på tråden Jag somnar hungrig ikväll