Tiden mellan köpekontrakt och tillträde, bolån.... hjälp!
Hej alla, vi fick ett lånelöfte av banken, jag informerade att jag kommer att behöva låna från annat håll till kontantinsatsen, det var inga problem. Allt är klart, vi har skrivit köpekontrakt, kollade med banken igen att allt var ok innan vi skrev på.
Men kom på nu att jag valde en annan bank och lite högre summa, 35,000:- kr mer än vad vi sagt, detta då vi ville kunna buda det där lilla extra för att få huset, banken skrev tidigare att de lånar ut 85% av 1,3 miljoner och vill vi buda mer så får vi gå in med egna medel.
Jag meddelade min personliga bankkontakt detta ovan 2 ggr i vår e-post konversation, vi har en tät kontakt, bad att hon skulle säga till om detta var något problem, men hon sa aldrig något fast jag påtalat detta 2 ggr, kan detta bli ett problem? Jag vill inte ta upp det igen nu när alt är klart med risk att det blir strul, jag har ju ändå meddelat att vi lånade lite mer och även varför.
Sedan undrar jag hur vanligt det är att banken inte medger bolån även fast man fått ett lönelöfte, skrivit köpekontrakt och allt. Inget i vår ekonomiska situation är försämrat utan snarare tvärtom, ja förutom att blancolånet blev lite högre med en annan långivare.
Snälla kan någon svara på mina funderingar, jag oroar ihjäl mig, vill bara skriva på alla papper nu så att det blir klart, jobbigt att vänta.