Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

SD varför är du för / emot?

Anonym (fy) skrev 2018-07-14 18:33:01 följande:
    Precis så! Ett mycket obehagligt missnöjesparti. Att det ska vara så svårt att lära sig av historien...
    Håller med
  • Anonym (A)
    nihka skrev 2018-07-16 14:41:30 följande:
    Förutom vitmaktbakgrunden och alla dessa "enstaka rötägg" är det jag har emot SD den skeva bild de försöker skrämma upp folk med. Alla balanserade diskussioner om vad man behöver förbättra går om intet när SDare börjar skrälla om att "Sverige har kollapsat". Jag har noterat en brist på verklighetsuppfattning som också tas upp här:

SD-väljare sämst verklighetsuppfattning

"En stor grupp som sticker ut som har fullständigt fel i dessa frågor"

www.aftonbladet.se/tv/a/259902
    Bra inlägg.
  • Anonym (A)
    nihka skrev 2018-07-18 16:07:18 följande:
    Givetvis kvinnan som har bestämt sig för att göra abort.
    Instämmer
  • Anonym (A)
    Anonym (USCH!!) skrev 2018-07-20 07:53:17 följande:
    Det jag mest är emot SD för är deras kvinnopolitik. Dom vill kunna bestämma över kvinnans kropp samt att dom verkar tro att vi lever kvar på 30-talet.
    Samma här, det är skrämmande.
  • Anonym (A)
    Anonym (Skillnad) skrev 2018-07-20 11:33:53 följande:
    Ja, gränsen för mycket sena aborter ses redan över. Det behöver inte ändras någon lag för det då det redan står i lagen att abort inte får ske om fostret kan överleva. Finns ingen anledning att ändra på fri abort fram till vecka 12 istället för vecka 18 då ett foster inte kan överleva i vecka 18. Däremot ska så klart Socialstyrelsen se över rutinerna för de aborter som beviljas i vecka 21.

Blanda inte ihop korten. Detta har inget att göra med vecka 12 eller vecka 18.
    Håller med
  • Anonym (A)
    tobbe01 skrev 2018-07-21 08:02:52 följande:
    Jag är FÖR SD och kan knappt bärga mig till valet i höst där SD kommer göra ett KANONVAL! Hur vet man att ett parti är framgångsrikt? JO T EX att det startas trådar på FL år ut och in om partiet. Mest hat men KÄNSLOR! Jag har ALDRIG sett en tråd om Liberalerna eller sossarna. Ingen bryr sig om dom töntarna.
    Så var det för fyra år sedan också, när det är valår så lobbas det för detta parti på diverse forum. Inget nytt.
  • Anonym (A)
    nihka skrev 2018-07-22 19:00:27 följande:
    Garanterat inte.

Det kommer inte att bli något inbördeskrig för SD kommer aldrig att få någon makt.
    Håller med
  • Anonym (A)
    xMKx skrev 2018-07-23 22:58:06 följande:
    Nej, kolla statistik, år för år de senaste 40 åren så kan du se att det inte är en ökning utan lite upp och lite ner ibland. Om man då tänker att befolkningen ökat rätt kraftigt är det dessutom så att det dödliga våldet minskar i förhållande till befolkningsmängd. Sen kan vissa år stå ut, positivt eller negativt. Kortsiktigt ser det just nu ut som att det dödliga våldet ökar men inte satt i ett längre perspektiv.
    Just så
  • Anonym (A)
    Anonym (S) skrev 2018-07-24 19:25:04 följande:
    Äter Jimmi fortfarande Antideppressiva?
    Ingen aning.
  • Anonym (A)
    lövet2 skrev 2018-07-31 15:37:48 följande:
    Vet du, att det hade vi på 80-talet också. Gott om dem. Skillnaden var att vi inte polisanmälde, eftersom vi visste att det skulle bli vi själva som råkade värst ut i så fall.
    Precis så är det
Svar på tråden SD varför är du för / emot?