Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

SD varför är du för / emot?

Anonym (anonym) skrev 2018-08-21 09:13:00 följande:
    Klart konservatism är gammalt eftersom de hyllar deal som vi lämnat och vill tillbaka dit. Tittar man på man på vilken typ av bilder konservativa sidor använder för att illustrera något så är det bilder som visar ett liv före industrialismen med handarbetande kyskt klädda kvinnor sittande vid gaslampans sken med horder av stillsamma barn och en far i bakgrunden som läser tidning 
    Skrämmande.
  • Anonym (A)
    Anonym (demokrati) skrev 2018-08-22 15:51:05 följande:
    Du har  nog inte riktigt förstått vad demokrati är, ett problem som du tyvärr verkar dela med en del som röstar på SD

Demokrati är inte att ta hänsyn till partier som inte har egen majoritet eller som inte år majoritet tillsammans med andra partier.

Eller tycker du vi ska visa hänsyn för alla andra partier också för att ta hänsyn till hela folkets vila? Ska vi ta hänsyn till L, C, KD, MP, V osv också då ebligt ditt tankesätt eller är det bara SD som ska särbehandlas

Tycker det är skrämmande den utvecklingen man ibalnd ser på nätforum där en stor del inte förstår vad demokrati är.

Ja, det är skrämmande.
  • Anonym (A)
    Anonym (anonym) skrev 2018-08-22 18:41:40 följande:
    Om 85 % inte är intresserade av att exempelvis sänka abortgränser så blir det ju inget samarbete i den frågan
    Sant.
  • Anonym (A)
    TeresB skrev 2018-08-23 19:34:44 följande:
    Jag kommer inte lägga min röst på SD. Av många anledningar.
    Jag tycker att de har en unken kvinnosyn, de har inga miljömål. De har inte en budget som jag kan se skulle kunna gå ihop och de har allt för många neandetalar medlemmar. Jimmy Åkesson är duktig men resten ger jag inte mkt för och det fungerar ju inte såklart.
    Samma här.
  • Anonym (A)
    Less is more skrev 2018-08-29 12:12:51 följande:
    Han funkar lite som Trump. Tillåter inte andra att ha andra åsikter.
    Verkligen.
  • Anonym (A)
    Anonym (Tjabbah) skrev 2018-08-31 09:16:36 följande:
    SD är ett rasistiskt parti, men det är också ett djupt kvinnofientligt och HBTQ-fientligt parti. Dessutom bakåtsträvande och isolationistiska.
    Så är det, skrämmande.
  • Anonym (A)
    Anonym (För SD) skrev 2018-09-01 09:31:46 följande:
    Har förklarat tidigare vad jag tycker :) Jag tycker att övriga EU har en förnuftig gräns på 12 veckor. Jag ser inte varför det ska vara fritt upp till vecka 20. Där tycker jag att det är bra att man ska söka för särskilda själ, då fostret blivit mer utvecklat. Själva aborten blir dessutom mer våldsam i vecka 20 jämfört med vecka 12 för alla inblandade.
    Jag tycker att det finns en gräns för när man ska se till fostrets bästa. För mig är den långt tidigare än vecka 20.
    Min åsikt och jag känner många som delar den :) så ensam är jag inte.
    Det är vecka 18 inte 20.
  • Anonym (A)
    Anonym (Hå) skrev 2018-09-02 12:53:00 följande:
    Snack! Han tog tillbaka sin anmälan för att han inte villa skada partiet. Hans egna ord!
    Innebörden är glasklar. Partiet går framför lag och ordnin, alternativt har han blivit utsatt för påtryckningar och riskerar bli utsatt för våld eller andra repressalier om han inte tog tillbaka sin anmälan.
    Sant.
  • Anonym (A)
    KillBill skrev 2018-09-02 16:20:05 följande:

Här kan ni läsa ett skrämmande reportage från en kristen friskola i GP. Rektorn är vice ordförande i kristna friskolerådet. 

För allas kännedom så går SD till val på att religiösa friskolor ska få vara kvar.

www.e-pages.dk/goteborgsposten/2541/article/7...
    Skrämmande
  • Anonym (A)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-09-02 18:49:00 följande:
    Svensk media försöker påverka valet. Men jag tror att de flesta förstår vad som händer och väljer rätt nästa söndag.
    Struntprat.
  • Anonym (A)

Tror inte att Sd lyckas ragga så många röster på FL.

• Anonym (A)
    Anonym (Mp) skrev 2018-09-03 15:41:20 följande:
    Que, Trump och Putin är ju best buddies och Putin hjälpte Trump rigga valet. Men raseriet mot Vänsterpartiet har alltid funnits, kommunister är inte poppis i Sverige.
    Men att inte kunna välja MACRON framför Putin är sjukt.
    Håller med
  • Anonym (A)
    Anonym (grev) skrev 2018-09-03 15:58:15 följande:
    Macron recenserar Åkesson i den svenska valspurten.

Och här satt alla och var rädda för utländsk valpåverkan som skulle komma från Ryssland ...
    Det är inte riktigt samma sak.
  • Anonym (A)
    KillBill skrev 2018-09-04 17:18:58 följande:

Hur tusan kan du försvara detta. Det SD-toppen Stefan Jakobsson har gjort är inget annat än ett bedrägeri. Att Jimmie Åkesson har fortsatt förtroende för denna skurk säger en del. Hoppas att någon polisanmäler det hela.

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/qngAdg/... 

Skrämmande
  • Anonym (A)
    Spagettimonstret skrev 2018-09-04 18:45:14 följande:
    Här är ett smakprov på hur SDs företrädare uttryckt sig: www.sd-citat.nu/

Dessutom vill de avskaffa dubbla medorgarskap, villkora tillhörande till svenska nationen med "lojalitet" och att man tar del av "svenska kulturen" och att man inte har bytt språk (vad nu det betyder), gå ur EU, att endast kultur som anses "svensk" ska få stöd, inskränka aborträtten, avskaffa kvotflyktingsystemet (där flyktingar tar sig in i landet lagligt) med mera. De har även ett hål på 30 miljarder i sin skuggbudget ("Blaha blaha" var den kommentaren Jimmie kunde ge) så deras löften om satsningar väger väldigt lätt.
    Bra inlägg.
  • Anonym (A)
    Padirac skrev 2018-09-09 22:35:43 följande:
    smile2.gif

Nu kommer bortförklaringarna från SDsvansen - det ska bli roligt att se vad de hittar på. 

Jag väntar mig en anstormning av desinformation från SD parallella sidor som politiskt inkorrekt på Fejjan tex.

SD kommer att göra allt de kan för att få till ett omval nu då de kommer att hållas utanför den här regeringen. KD är nog de mest opålitliga i fråga om SD
    Håller med
Svar på tråden SD varför är du för / emot?