• Ture888

SD varför är du för / emot?

Anonym (Rt) skrev 2018-07-31 01:00:51 följande:
    Malmös problem började långt innan de senare årens invandring som inte har något med mord och sprängningar att göra. Hatet och främlingsfientligheten fanns innan dess...Peter Mangs mord och mordförsök på personer med utländsk härkomst är ett exempel.
    Peter Mangs i all oära, men det han gjorde bleknar jämfört med alla gängskjutningar som förekommit i Malmö på grund av invandringen där folk inte får jobb (för att de saknar språket och kompetensen) och istället börjar tjäna pengar på kriminalitet eftersom det i många arabiska kulturer anses skämmigt att ta hjälp av regeringen.
  • Ture888
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-31 10:49:58 följande:
    Förklara gärna dessa kulturer och kom med relevant fakta.
    De är vana vid att ta hand om saker och ting själva (och inom familjen) istället för att anmäla till myndigheter som vi i Sverige gör (eftersom myndigheterna i deras hemländer inte fungerar). Att leva på bidrag från samhället är för dem extremt förnedrande, då är det mer attraktivt att begå brott och göra sig ett namn i dem kretsarna istället.
  • Ture888
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-31 13:01:11 följande:
    Precis som jag antog...du har ingen fakta att komma med eftersom du bildat dig en egen uppfattning som är baserad på hörsägen. Med andra ord; du har ingen aning om vad du pratar om!

Sluta tro på vad folk skriver på nätet, det leder bara till okunskap och destruktiva handlingar.
    OK, så berätta hur man får fram fakta om ett helt folk då. Hur vill du att den undersökningen ska vara upplagd? Berätta.

Sedan baseras inte det jag säger på andra, utan på vad jag själv ser och upplever. Åk ned till arabländer själv så får du se hur de lever. Det har jag gjort.
  • Ture888
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-31 15:16:15 följande:
    Men kära nån! Du kan väl inte dra alla araber över samma kam! Det är stora skillnader i hur folk lever i olika muslimska länder, och även regionalt. Sluta nu upp med dina fördomar!
    Det gjorde jag inte heller. Skrev inte att ALLA araber är likadana. Men folk formar sina länder, och vill du se vad det är för skillnad mellan Sverige och arabländerna är det bara att besöka valfritt arabland för att uppleva kulturen.

Jag lovar att du kommer märka skillnad.
  • Ture888
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-31 15:41:33 följande:
    Jag vet att det är skillnad eftersom jag både bott och jobbat i olika muslimska länder...våldtäkter och mord är lika brottsligt och otänkbart där som här.
    Vilka länder har du bott och jobbat i. Vet att det är stor skillnad på hur man definierar "våldtäkt" i Sverige jämfört med arabländerna.
  • Ture888
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-31 16:24:18 följande:
    Sluta älta din okunskap! Jämföra Sverige med arabländerna! Börja med att jämföra alla "kristna" länder, exempelvis Sverige, Mexiko, Italien, Kenya och se om dessa länder är lika. Jag lovar dig att skillnaderna i de muslimska arabländerna är lika stora.

Tack och hej!
    Sluta tjata om okunskap, den skiten kommer du ingen vart med.

Sverige är för övrigt inget kristet land, vi är ett av Europas mest sekulära länder. På tal om din okunskap ...
  • Ture888

Varför är det OK att kalla folk för rasister på felaktig grund, men det är inte OK med andra fula skällsord som neger och hora?

• Ture888
    Padirac skrev 2018-08-03 19:35:15 följande:
    Nu är det inte på felaktig grund SD kallas ett rasistiskt parti med nazistiska rötter. Sen har SD många rasistiska och en hel del nazistiska företrädare och säkert också medlemmar. En del som röstar på SD gör det av rasistiska skäl, andra gör det av andra skäl.
    På vilket sätt är det ett rasistiskt parti? Om du kommer med en sådan anklagelse bör du ha argument för det du säger, annars kan ju jag börja kalla kvinnor här för horor utan vidare också.
  • Ture888
    Iarwain skrev 2018-08-03 19:52:13 följande:
    "SD har sina rötter i nazismen och rasismen"

Menar du att det inte är sant, eller menar du att du inte bryr dom om så skulle vara fallet?

Alla partier, utom MP och KD som är relativt nya, har sina rötter i rasism och nazism, vilket vi kunde se i Samtidens film. Det är dock inte relevant idag, utan att börja prata om rötter gör bara de som saknar andra argument.

Jag väntar fortfarande på att höra ett vettigt argument till varför SD skulle vara ett rasistiskt parti. Argument som inte håller är bland andra:

"Media säger det" (media sysslar bara med propaganda och opinionsbildning för att de vill ha makt över demokratin)

"De har företrädare som säger rasistiska saker" (företrädare =/= parti, dessutom har alla partier sådana företrädare)

• Ture888
    Padirac skrev 2018-08-03 20:13:03 följande:
    Pratet om essens, nation och nationstillhörighet - alla delar är SD fixerade vid och det första är i princip den avgörande delen av definitionen på det som kallas kulturrasism.

sv.wikipedia.org/wiki/Kulturell_rasism

"Rasism och kulturrasism

Diskrimineringsombudsmannen menar att rasism "[u]rsprungligen [är] ett ord som beskriver uppdelningen av människor i ett rassystem där vissa raser biologiskt är underställda andra. Idag pratar man mer om kulturrasism ? föreställningen om att kulturer är absoluta, oföränderliga och definierar individens egenskaper."[4] Nationalencyklopedin anger att kulturrasism används för att "beskriva en förenklad och ofta stigmatiserande syn på invandrare och minoritetskulturer" och att en kulturrasistisk syn bygger på föreställningar om att kulturer är oföränderliga och att "ett kulturrasistiskt sätt att tänka betonar olikheter snarare än likheter och ser negativa drag i andras livsstilar."[5] Vidare anger nationalencyklopedin att ytterligare ett uttryck för kulturrasism är förbiseendet av andras kulturer:

? "Kulturrasism kan också innebära ett negligerande av andras kulturer. När den svenska fjällvärlden beskrivs som orörd vildmark är det ett direkt förnekande av att samerna under århundraden skapat och påverkat det kulturlandskap som fjällen utgör. Också ett sådant resonemang kan betecknas som kulturrasism."[6] ? "

Från SDs principprogram sidan 8

"Det finns dock också en nedärvd essens hos varje människa som man inte kan undertrycka i hur hög utsträckning som helst utan att det får konsekvenser. Delar av denna essens är gemensam för de flesta människor och annat är unikt för vissa grupper av människor eller för den enskilde individen. Någon komplett förteckning över vad som ingår i denna mänskliga essens har vi ännu inte och kommer kanske heller aldrig att få. Till hjälp med att skapa en grovkornig bild kan vi dock ta den moderna vetenskapen och den mänskliga historien. Om det till exempel är så att en viss företeelse i olika varianter förekommit i nästan alla mänskliga samhällen i nästan alla tider, så menar vi att det är rimligt att anta att den på något sätt är kopplad till den mänskliga essensen."

Åkesson menar också att de svenskar som bott och levt i Sverige i 100tals år kan behöva assimileras till den 'svenska kulturen' - Åkesson menar alltså att de som han själv kallar etniska svenskar kan sluta vara 'svenska' om de har fel uppfattning eller tradition. 
    www.dagenssamhalle.se/nyhet/jimmie-akesson-aeven-svenskar-behoever-assimileras-4727

Tänk att både MK och JÅ tycker att Zlatan inte 'rör sig svenskt' - varför är detta viktigt för ett politiskt parti egentligen? Det är frågan att ställa sigKräks

www.aftonbladet.se/kultur/a/p6kegW/30-talets-rasbiologi-gar-igen-i-sds-kultur-rasism

"Jublet på boxningsarenan i centrala Berlin ville aldrig ta slut. Det var den 9 juni 1933 och Johann Trollmann hade precis blivit tysk mästare i lätt tungvikt efter sex hårda ronder.

Trollmann hade som vanligt dansat sig igenom matchen, med lätta, snabba steg, inte olikt en tidig Muhammed Ali. Publiken älskade honom! Född och uppvuxen i Hannovers fattigkvarter hade publikfavoriten nått sitt högsta idrottsliga mål.

Det fanns bara ett problem. Johann Trollmann var rom, eller zigenare som man ofta nedlåtande sa på den tiden. Den idrottsintresserade Hitler hade kommit till makten bara ett halvår tidigare. Att en representant för en undermålig ras vann en av Tyskland tyngsta idrottstitlar var naturligtvis otänkbart.

Bara några dagar senare fråntogs Trollmann sin titel av det tyska Boxningsförbundet. Motiveringen var hans ?otyska kroppsspåk?. En riktig tysk, konstaterade förbundet, ska inte ?dansa runt som en zigenare?. "

"Nästan på dagen 74 år efter att Trollmann fråntogs sin titel ? med hänvisning till hans påstått ?otyska kroppsspråk? ? använde sig en ledande svensk politiker av exakt samma formulering om en svensk idrottsman ? Zlatan Ibrahimovic. ?Han har ett kroppsspråk och ett språk i allmänhet som inte jag uppfattar som direkt svenskt?, förklarade Sverigedemokraten Mattias Karlsson i en intervju med Ekot i mars 2007.

På samma sätt som de tyska 1930-talsnazisterna menade Karlsson, känd som partiets chefsideolog, att detta diskvalificerade Ibrahimovic från den svenska gemenskapen."

Fler länkar som pekar på rasism och SD

www.metro.se/artikel/%C3%A4r-sd-ett-rasistiskt-parti-fem-experter-svarar-xr

asikt.dn.se/asikt/debatt/vad-hander-en-illojal-svensk-om-sd-vinner-valet/sds-principprogram-innehaller-rasbiologi/

SD har ett tonläge som liknar nazistisk propaganada

nyheter24.se/debatt/776576-sverigedemokraterna-anvander-nazitysklands-sprak

"Jag frågade dig om en skrivning i ert principprogram, att demokratin blir ?mycket problematisk att upprätthålla i en stat som bebos av flera folk?. Ett citat som jag menar har skrämmande likheter med Hitlers paroll ?ett land, ett folk, en ledare?. 

Du höll inte med mig. Du säger att citatet är oproblematiskt. "

www.expressen.se/nyheter/val-2018/expert-sd-har-mycket-att-vinna-pa-filmen-om-s/

"Per T Ohlsson menar att filmen närmar sig propaganda:

? Man använder förenkling, överdrifter, utlämnande av ganska viktiga upplysningar som hade komplicerat bilden och i bland rent missvisande grepp, säger Per T Ohlsson och fortsätter:

? De använder klassiska propagandagrepp som närmast förknippas med Joseph Goebbels."

Det går inte att missta sig om vad SD har i sin bruna påseKräks
    Kulturell rasism finns inte per definition då rasism bygger på ras och inte på kultur. Det är ett ord som vänsterliberaler har hittat på, varken mer eller mindre.

Resten av det du länker till är rena åsikter från liberaler som hatar SD. Med andra ord ganska tunt faktaunderlag.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?