• Ture888

SD varför är du för / emot?

Padirac skrev 2018-08-03 20:38:00 följande:
    Kulturell rasism är det som kallas neorasism - oavsett du tror det finns eller inte så är den delen av SDs principprogram en kopia av definitionen av kulturrasism.

Vill du ha ett fysikt eller matematiskt bevis för SDs rasism? Duger kort på SDs företrädare tillsammans med nazister, duger SDs pengatransaktioner från Nazsiter? De finns och dessa bevis tillsammans med kulturrasismen i SDs principprogram avgör frågan med svaret att SD är ett rasistiskt parti - de har dessutom nazistiska rötter vilket inte alla andra partier har.

Däremot fanns det många nazister på 1920- och 30-talet och det var många rasistiska idéer som ansågs som rumsrena på  den tiden. Nu förstår man bättre. SDs tankar är 100 år för sena för att vara fräsha och nya.. ny luktar de illa pga sin rasism och med sin nazistika bakgrund.

Den nazistiska bakgrunden har du inte förnekat - det är starkt , Åkesson vågar inte erkänna det.
    Jag kan också hitta på nya uttryck som passar mitt narrativ. Men jag föredrar att hålla diskussionen på en högre nivå än så.

Du kan hitta på vilka ord du vill, men räkna inte med att folk lyssnar på dig då. Det enda du gör är att rabbla massa rappakalja. Det finns ingen rasism i SDs politik.

Att kalla folk för rasister om du gör borde vara lika fult som att kalla någon för neger eller hora. Men eftersom det är så invant via media tycker alla det är OK. DET är vidrigt om något.
  • Ture888
    Padirac skrev 2018-08-03 20:53:45 följande:
    Det finns gott om rasism i SDs politik, och jag säger det igen: SD ÄR ett rasistiskt parti med rötter i nazism.

Notera att jag om och om skriver att partiet SD är rasistiskt, jag skriver inte att folk är rasister. Det är två olika diskussioner. Rasister finns över allt, i alla partier och i alla samhällsgrupper, i alla världsdelar och bland män och kvinnor.  Men SD har ett företrädarskap där detta är överrepresenterat, inte konstigt då det ligger i paritets sak att det är rasitiskt. Det står i deras principprogram 

Hela grejen med nedärvd essens beroende på var man härstammar från är en biologisk koppling till kultur - det är ytterligare en sak som behöver förstås för att den där essensen ska ha någon mening. Varför är det viktigt hur Zlatan rör sig? Varför pratar JÅ och MK i det som kommer att bli det andra eller tredje största partiet om dessa saker. De är inte dumma i huvudet. Fixeringen vid svenskhet, nation och essens är rasistisk dynga.Kräks
    Om det finns gott om det kan du väl nämna något? Och inte påhittad rappakalja som "kulturell rasism" då.

Så fixering vid svenskhet är rasism? Är då judar som är fixerade vid judenhet rasister? Är Japaner som är stolta över att det finns typiskt japanska saker i deras samhälle rasister?

Du gör dina egna tolkningar, men låt bli att kalla folk för rasister. Det är tur för dig att FL styrs av liberaler, annars hade du blivit avstängd för att kalla folk så fula saker utan grund.
  • Ture888
    Padirac skrev 2018-08-03 21:05:06 följande:
    Om man som partiet SD säger att alla, också osvenska svenskar, ska assimileras för att få vara i Sverige - undantaget de erkända minoriteterna - så är det rasism. SDs tankar runt detta liknar i mycket de tyska Nürnberglagarna. 

Kulturell rasism och neorasism är vedertagna begrepp som beskriver en form av rasism - att du inte begriper eller vill begripa detta är som det är. 

Notera igen att jag säger att SD är ett rasistiskt parti.  Säger jag att alla som röstar på SD är rasister? Säger jag att alla företrädare är rasister?

Det brukade vara långa diskussioner med en inte så nöjd man som hade svårigheter att hålla två eller fler tankar i huvudet samtidigt, oftast var det bara de egna underförstådda meningarna hen tillskrev andra som uppehöll missnöjdheten. Gör inte samma misstag -  att jag skriver att SD är ett rasistiskt parti handlar om partiet SD.   
    Det SD säger är att man ska anpassa sig till kulturen som finns här, inte fortsätta leva som man gjorde i hemlandet. I princip alla länder har exakt samma inställning. Det är inte rasism.

Haha, ja de är vedertagna begrepp bland liberaler som myntade dem. Bra argument där.

• Ture888
    Padirac skrev 2018-08-03 21:30:38 följande:
    Så SD har någon sorts patent på vilken kultur som vi som bor här omfattar - om de var något seriösa skulle de kanske kunna göra en lista på vad jag måste göra sedan de kommit till makten - så jag kan fortsätta vara svenskKräks

Folk får väl leva hur de vill så länge de inte begår brott och övergrepp mot andra människor. 

Kommer SD gör listor på musik, mat, kläder, böcker osv som vi svenskar får lov att förhålla oss till.

Vilka idioter har hållit på med sånt här.. kommunister och nazister..

sv.wikipedia.org/wiki/Varf%C3%B6r_krig%3F_En_brevv%C3%A4xling

"Varför krig? En brevväxling, tyska: Warum Krieg?: Ein Briefwechsel, engelska: Einstein-Freud Correspondence, är ett antal brev skrivna 1932, mellan juli och december, i Tyskland.[1] I brevväxlingen utlägger fyikern Albert Einstein personliga teorier om mänsklighetens pågående krigföringDiskursen dryftas tillsammans med psykoanalytikern och neurologen Sigmund Freud. Detta skriftliga samtal mellan två av 1900-talets främsta tänkare, båda upphovsmän till revolutionerande vetenskaper (den förre relativitetsteorin, den senare psykoanalysen), sammanställdes 1933 till en pamflett menad att spridas i Tyskland, England samt större delar av världen. Den tyske politikern Adolf Hitler tillträdde vid makten samma år (1933) och drev de två vetenskapsmännen i landsflykt. Warum krieg? bannlystes av tyska regeringen"

Nazisterna ansåg att boken var otysk och brände den därför på bål.

Ska någon snavar för att upprätthålla svenskheten? MK säger att inget kommer att hända med de som är osvenska - jag undrar då varför de lägger så stor vikt vid att prata om denna och andra essensem vad har den i SDs politik att göra? MK säger ju att ingen kommer att hända med mig och andra osvenska etniska svenskar  
    Nekar du till att det finns en svensk kultur? Det finns en kultur i ALLA länder. Om du ska blanda kulturer med varandra får du segregerade områden som resultat, eftersom människor vill leva med dem som har samma kultur som en själv.

Du startar en vansinnestolkning av deras politik, och sedan förstorar du tolkningar med massa text och länkar som är helt irrelevanta.

Åk till vilket annat land som helst och säg till dem att de inte har rätt att definiera vad som är kultur hos sig själva. Meddela gärna vad de svarar.
  • Ture888
    Padirac skrev 2018-08-03 21:39:02 följande:
    neorasism och kulturrasism är som sagt vedertagna begrepp inom de humanistiska vetenskaperna. 

Bildning är aldrig fel, lättare att förstå världen, historien och samtida skeenden
    De är påhittade begrepp som blivit "vedertagna" för att liberalmedia upprepat dem gång på gång. Som jag skrev i början är själva definitionen "kulturrasism" omöjligt eftersom kultur inte är baserat på ras.

Det finns massa strunt som är "vedertaget" på grund av att det upprepats tillräckligt ofta, det blir inte mer sant för det.
  • Ture888
    Padirac skrev 2018-08-03 22:03:24 följande:
    Liksom att SD inte är rasister och nazister - en osanning blir inte sann för att den upprepas, det har du rätt i.

Så nu har SDsvansen alltså inte bara rätt att definiera svenskhet utan också vad som skall skrivas i ordböcker och vetenskapliga arbetenDöd  haha
    Tror du att diskussionen går så i alla länder?

"Ingen har rätt att definiera vad som är norskt!"
    "Ingen har rätt att identifiera vad som är ungerskt!"
    "Ingen har rätt att definiera vad som är kinesiskt!"

Det finns ju folk som vill att det inte ska finnas något svenskt, för då är det lättare att få de identitetslösa svenskarna att acceptera att de själva inte är normala i sitt eget land. Det är typ bara i Sverige denna diskussion förs. Just saying.
    Padirac skrev 2018-08-03 22:05:22 följande:
    Så liberalmedia kallar du det -  är det inte en sann skrikhöger som kanske bara konsumerar alt-right media med alternativa fakta och konspriationsteorier som skriver sånt?

Har inte sagt något om dem. Jag säger att all etablerad media i Sverige idag är liberal, och när de upprepar något tillräckligt ofta blir det ett "vedertaget begrepp" för folk som inte tänker så långt.

Min poäng är alltså att man inte kan hitta på nya ord som är fel (kultur är inte ras), och att sådana tramsord endast har följare bland de som stöder narrativet som orden är syftat att stärka.
  • Ture888
    Padirac skrev 2018-08-03 22:15:12 följande:
    SD har ingen rätt som sprungna ur rasism och nazism att definiera vad som är svenskt. Det begriper vilken normal människa som helstSolig
    Det är inte riktigt så det går till dock. Det finns en svensk kultur, precis som det finns en kultur i alla andra länder. Det är bara detta SD försöker påvisa, att vi faktiskt har en kultur som man får anpassa sig till.

Det liberalerna säger är att den svenska kulturen är helt tom, och att den endast formas av människor som kommer hit.

Prova att föra det argumentet i vilket annat land som helst.
  • Ture888
    Mila76 skrev 2018-08-03 22:22:13 följande:
    Bara en komplett idiot skulle tro att samtliga invånare i ett land större än en fingerborg är så pass homogena att de anpassar sig efter en vedertagen kultur. 
    Vad baserar du det på? För om du reser runt till olika länder så blir kulturskillnaderna snabbt tydliga. Till exempel i Sydeuropa är det mycket vanligare att man går fram till främlingar och börjar prata, i Spanien äter man middag väldigt sent och i Japan är man otroligt noga med renlighet och artighet.

Men det är väl detta som media lyckats med, att få många svenskar att bli identitetslösa superindividualister där alla drar åt olika håll så det skapas splittringar i samhället. Jag tycker det är sorgligt.
  • Ture888
    Padirac skrev 2018-08-03 22:29:20 följande:
    Så du menar att jag resonerar som du 'underförstått' tror att liberaler resonerar.  Du går verkligen i en missnöjd mans fotspårSolig 

Det går att ha en annan uppfattning än SDs och den du inbillar dig att liberaler har.

För min del räcker det om folk anpassar sig till lagar - sen får de klä sig hur de vill och tro och äta vad de vill.

Assimilering var sånt kommunister och nazister höll på med - och så SD då förståss fast de är så demokratiskaKräks
    Ja, du är för ett extremt individualistiskt samhälle där folk inte håller ihop utan går åt olika håll. Jag tror mer på kulturell sammanhållning där folk har gemensamma värderingar.

För övrigt kan du sluta med din skrattretande smileys och jämförelser, du tramsar till det i onödan.
  • Ture888
    Mila76 skrev 2018-08-03 22:34:07 följande:
    Ingenting i det du skriver antyder på något sätt att jag har fel i mitt antagande. Snarare tvärtom. 
    Bra argument där.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?