Inlägg från: Anonym (Folket.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Folket.)

SD varför är du för / emot?

Att säga att 80% inte röstar SD = inte står för en mer restriktiv migrationspolitik är falskt. Hela högern inkl sossar har betydligt fler som är kritiska till invandring än som vill öka.

Sen sånt fokus på SD och deras rötter medans ex FI/MP/ C gång på gång gör rejäla övertramp vad gäller anti semitiska uttalanden, umgås med islamister etc och folk i hela vänstern har ytterst svårt för att fatta att kommunism är precis lika illa som nazism.

• Anonym (Folket.)

Mp/V/Fi har stort inflytande i politiken, S måste förhålla sig till dessa relativ radikala ideer.

M måste förhålla sig till C/L/Kd. Här är det mest C som nu blivit det nya ex MP/Fi:arnas alternativ.

Inget utgör ett trovärdigt alternativ om man vill se en betydligt minskad invandring, att div partier inkl DN tycker vi har en restriktiv invandring är inget bevis, det är relativt mot tidigare och fortfarande hög nivå.

Sedan är det även ansra frågor som står högt upp på SDs väljarkårs önskelista ex hårdare straff för våldsbrott, verklig avvisning vid avslag etc.

Sen att du säger att SD vilar på nazistisk grund, jag röstar på deras partiprogram och om de inte följer det så får man rösta på ngt annat.

Svensk politik är en lekstuga just nu och det bevisas med Pride, ingen har fattat någonting. MED portas pga av fel värdegrundsfluff och har den enda partiledaren som är homosexuell plus jude, ingen reagerar när artisterna poserar med skäran/hammaren ala sovjet och folk glider runt i che guvara tshirts...

Hur långt är ett snöre, när vilar inte SD på nazi grund längre? Är uppimot 1/3 av svenskarna i vissa opinonsunderaökningar just nu rasister enligt dig?

Jag lägger min röst på M om säger de ska samarbeta med Sd men detta kommer inte ske innan valet.

Det bösta hade nog varit en s/m/sd regering.

• Anonym (Folket.)

Ge mig gärna lite utdrag som du tycker är rasistiska i principprogrammet, och politik som de driver som är rasistisk.

• Anonym (Folket.)

Kulturrasism...tror precis det är sådana här uttryck som ökar att normala medelklassare går till SD.

Att fjällen är till stora delar oförstörda är för det en väldigt oförlåtande natur, mager jordmån etc inte för att samerna ?brukat jorden?. Att fjällen är ett kultrlandskap och jag förnekar detta så är jag rasist, ja trösklarna är inte höga direkt! Förstår du inte själv hur löjligt och att ett sådant uttalande inte har fäste hos typ 90% av befolkningen?

Sen tror jag inte SD menar att man ska få in samerna som Svenskar utan snarare förhindra att de som kommer hit lever enligt sina gamla traditioner. Nu är jag nog rasist igen eftersom jag inte tycker det är svenskt att fasta 1 månad, anse att religonen står över lagen etc. och att hederskultur är verkligen inget att anse som fint etc.

Förstår verkligen inte du inkl flera andra att kleta rasism på allt som inte passar in i sina egna ramar skapar motreaktioner?

Jag är inte rasist men kan tänka mig du anser det nu.

Jag brukar ofta värdera beslut efter hur jag själv hade gjort om det va min egna familj. Hade jag låtit en våldtäktsman bo kvar i mitt hus även om han hotades av avrättning i sitt hemland, nej det hade han inte, han hade fått åka hem igen då det är frivilligt att våldta eller begå brott. Och tror många som röstar sd tänker likadant och anser politiken idag inte är rationell och slänger runt diverse ord ex kulturrasism.

• Anonym (Folket.)

SD är väl ändå väldigt villiga att komprimissa i alla frågor just utom invandringen där de vill ha mer restriktiva regler.

Kulturrasism är väl i princip förutfattade meningar, jag tror många från vänster är rasist mot sd:are ;)

SD som parti är vilka som röstar på dom idag, inte va de va i början på 90-talet, och det är nog där du och många andra går vilse och vägrar inse, att det är så de som röstar på SD tänker.

S är inte nazister, men dock tycks det ok att censurera sd film, ok när det görs åt rätt håll i demokratins namn. Jag röstade M innan men de har missbrukat min röst så nu är det dags att några andra får chansen.

Sen att man lusläser ett principprogram och tolkar saker som nazistiska ja det är nog inte så mkt att göra åt det, stora massan gör nog inte heller det och om de gör det så läser man nog det med mer neutrala ögon än dig.

• Anonym (Folket.)

Varför har flera gått över till SD, troligen pga av att de andra partierna har personer som er med.

Man påpekar att det är inte bra att fasta, jaaa men kristna i sverige fastar oxå, helt skilda världar på att fasta på vinter och sommar, där den ena säger avhållsamhet=vegitariskt i princip där den andra säger ingen dricka/mat under dygnets ljusa timmar. Ni kan väl ändå inte tycka det är bra att barn och tonåringar fastar i maj/juni?

Attentat mot judar ökar...akta nazisterna...snarare islamister/palistinerna.

Så rädda att trampa några på tårna utom vita män och SD, där går det göra i princip vad som och det är kreddigt.

Varför växer SD.

Partiet vill stoppa invandring, svenskar ute i vårt land är trötta på gängbråk mellan olika grupperingar och att våldet ökar. Jo för så är det, patrakiala kulturer från mellanöstern har betydligt lättare att ta till våld än svenskar.

Svensson fattar att om man tar in 500 000 pers så kommer det betyda betydligt mer utgifter för staten i form av skola,omsorg, bostadsbrist och bidrag och det är de som får betala kalaset. Redan brist på lärare/läkare/poliser mm och sen ta in ännu mer...går bara ihop i en vänsterhjärna.

Trötta på att våldtäktsmän får 2 månaders villkorligdom och ej utvisas.

Om de ska utvisas så vägrar de och vi kan givetvis inte tvinga en våldtäktsman att åka om han inte vill.

Eller så avtjänar de 2 år för misshandel och sedan ska utvisas men då tycker sveriges svar på nelson mandela att man ska ställa sig upp på ett flygplan och hindra detta dödsplan.

Staten måste utvisa nån!

Vi utvisar en dataingenjör för ögonscanning, thats the shit, visar att vi har beslutsamhet.

Sen är det Pride,

Hela sjuklövern viftar med flaggor när de får frågan om SD är homofober och de kommer inte samarbeta med dom. JÅ är närvarande i form av en uppblåsbar elefant...efter detta spelar en känds duo pop med sovjets flagga på tshirten....detta är alltså de vuxna politikerna i rummet. Sådana här utspel är ju som ett rent självmål för att förlora konservativa väljare.

Sen då så står man här och det är snart val och man frågar sig vem man ska rösta på?

Fi,V,MP,S - Nej

Alliansen - ?

Förutsatt att man vill ha minskad invandring så är alltså alliansen det säkraste kortet, och man är mer höger, men där sitter C. C vill ha öppna gränser och tycker att gymnasielärare ska bestämma vilket ensamkommande barn som ska få stanna...låter nämdemän som förespråkar och dömer efter sharialagar trots flera varningar sitta kvar etc där Annie lööf som äter sin egna sko innan hon stödjer en socialdemokratisk regering sitter och ska vara med och bestämma.

Så nja,

Det är nog bara SD kvar även om det finns ett par rasister i partiet, och om man ser det krasst, vart skulle de annars vara.

• Anonym (Folket.)

Alla viftade till slut.

Gillar dock Sjöstedt, han vet hur fanan ska vajas! ????

• Anonym (Folket.)

Problemet är att vänstern tycker alla höger partier är rasister.

Nu har Medborglig Samling dykt upp som en nykomling.

Men de är oxå rasister enligt vänstern för de tycker att sveriges utgifter ska bantas genom att stoppa invandring, lägga ner myndigheter, motverka identitetspolitik.

Deras partiledare är homosexuell och jude men blev stoppad av Pride för de hade fel värdegrund.

Vänstern har gapat rasist till allt så ingen vet längre vad det betyder och skiter där med i det. Alla har ropat vargen för många gg och för högt.

• Anonym (Folket.)

Jag tror om M hade sagt att de kommer vilja gå ihop med SD efter valet så hade ex Sentios siffror varit omvända. Folk vill ha en erfarenhet och kompetenta människor i ledande ställningar, men som för deras talan. Annars får man sätta tillitet till att partilwdningen klarar styra personer med mindre erfarenhet som kommit in i finrummet relativt snabbt.

Man anser sig inte ha alternativ till SD då båda sidorna måste samarbeta med mindre mer invandringspositiva partier. SD och M hade nog även kunnat få in kd i riksdagen med stödröster om detta samarbetet blev uttalat innan valet. Jag tror därför partierna hade haft vinning på att säga detta och därmed kontrollerat SD, nu fryses de ut igen och därmed så har man ingen annanstans att gå.

• Anonym (Folket.)

Och en intressant effekt är att det som tidigare varit setts som den svenska arvssynden nu bagelliseras som aldrig förr, bara för det är SD som sprider det.

Svar på tråden SD varför är du för / emot?