• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-16 17:10:32 följande:

Jag lever i den verklighet som finns utanför dörren, till exempel på arbetsplatser! Har du provat det någon gång...arbeta alltså? Eller du sitter framför datorn/telefonen och skapar din egen alternativa värld, precis som majoriteten av SD-anhängarna?

Nej men jag jobbar och försörjer alla bidragstagare. Din arbetsplats är väldigt liten jämfört med sveriges befolkning
  • Anonym (aldrig SD)

Jag har inte skrivit något om varför jag inte kommer rösta.

Här kommer mina argument emot: (var och en på denna lista skulle enskilt göra att jag inte kan rösta på ett sådant parti)

De har en väldigt nära i historien rasistisk bakgrund. Jag har väldigt svårt att tro att de skulle ha "tvättat" bort dessa element helt och hållet än.
    Dessutom visar det sig gång att många medlemmar fortfarande har dessa åsikter. De är inte regeringsmässiga i meningen att deras program inte sitter ihop. De har inte tillräckligt med kunniga människor i sitt parti, eller en realistisk ekonomisk politik,
    De har de flesta partiavhoppen (utslängningar) De vill inskränka kvinnans rätt till sin egen kropp (inkluderande abort) etc
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-16 17:30:04 följande:

Jag har inte skrivit något om varför jag inte kommer rösta.

Här kommer mina argument emot: (var och en på denna lista skulle enskilt göra att jag inte kan rösta på ett sådant parti)

De har en väldigt nära i historien rasistisk bakgrund. Jag har väldigt svårt att tro att de skulle ha "tvättat" bort dessa element helt och hållet än.

Dessutom visar det sig gång att många medlemmar fortfarande har dessa åsikter. De är inte regeringsmässiga i meningen att deras program inte sitter ihop. De har inte tillräckligt med kunniga människor i sitt parti, eller en realistisk ekonomisk politik,

De har de flesta partiavhoppen (utslängningar) De vill inskränka kvinnans rätt till sin egen kropp (inkluderande abort) etc

Dom vill sänka abort gränsen så att aborter inte ska kunna göras i vecka 22 (då många barn kan räddas och då man tillhör förlossningen) det tycker jag är bra.
  • KlunsSmurfen
    Less is more skrev 2018-07-16 17:02:03 följande:
    Då har dre gått för långt. Hen kan vara ett användbart ord i vissa sammanhang, men inte när man faktiskt kan säga han eller hon. Tex " Han vill inte det" . " Gör inte så mot honom eller henne".
    Han, hon, hen - ett genusmedvetet synsätt

Genusteori på dagis

Lady Dahmer / Postpatriarkatet - Hur hanterar man stereotyp pojke?

Man brukar säga att genusmedvetenhet handlar om att tillföra, inte ta bort. Jag håller inte med. Jag tror man måste ta bort för att möjliggöra och öppna andra dörrar. Begränsa för att ge mer frihet.
    ladydahmer.nu/2018/january/hur-hanterar-man-stereotyp-pojke.html.

• Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-16 17:25:33 följande:
    Fast dom barnen blir ju också vuxna någon gång och blir de uppfostrade med genus pedagogiken finns risken att de börjar klä sig så även som vuxna. Så det är inte helt omöjligt eller ovanligt att de kommer det. Det vissa glömmer är att tänka längre än näsan räcker
    Kan du förklara vad risken med att klä sig så består i?
    Vill du bestämma hur andra ska klä sig?

För mig är det inte ett problem om någon skulle klä sig så.
  • Anonym (mor)

Det kryllar av SD-trådar. SÅ känner man igen ett framgångsparti. Inte en enda tråd om M eller S. Vem bryr sig om dom liksom. SD 2018!

• Less is more
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-16 17:25:33 följande:

Fast dom barnen blir ju också vuxna någon gång och blir de uppfostrade med genus pedagogiken finns risken att de börjar klä sig så även som vuxna. Så det är inte helt omöjligt eller ovanligt att de kommer det. Det vissa glömmer är att tänka längre än näsan räcker

Om du haft barn på förskolan så märker du att den

4-åriga som leker i den rosa prinsessklänningen inte längre har på sig sånt - utan klär sig som alla andra killar. MEN han kanske väljer en rosa t-shirt ibland - för att han helt tycker det är snyggt och vill det. Han vet fortfarande att han är pojke.
  • Anonym (Emot)
    KlunsSmurfen skrev 2018-07-16 09:20:14 följande:

"jah vill att fokus på våld i nära relationer ska fortsätta och inte gömmas. Jag vill att kvinnor ska få lika jämtställd som män, jag vill att män ska prata om i våld i nära relationer."

Vad beror våld i nära relationer på då?

Har det egentligen med jämställdhet att göra?

Kan man verkligen lösa det med genus"vetenskap" och genusdagis?

Enligt SDs politik ska dem inte arbeta för genus. Det handlar inte direkt om ?hen? eller vem som leker med vad. Det handlar om hur vi behandlar varann. Att det ska va OK att vara annorlunda, att vi inte ska behandla barn olika utifrån kön, för det gör vi. SD vill inte arbeta för det och det faller inte med vad jag tycker är bra. Det betyder att alla får göra som dem vill, skit bra. Men det betyder också att en lärare kan om den vill, säga åt pojken att det inte är lämpligt att komma med klänning på förskolan för det är till för tjejer. OM inte förskolan arbetar med genus och suddar ut stereotypiska föreställningar. Men om SD får välja så är det inget som de kommer att arbeta för. För de lägger dem sig inte i. Vilket i sin tur kommer påverka vår framtid som gör att män har den största makten i samhället eftersom det har de även i skolorna, som pojkar och inget kommer att förändras. Jag vill att mina döttrar ska ha samma rätt att prata i klassrummet, att deras röst i konferensrummet ska vara betydande även om dem inte är en man. Det handlar kort och gott om vi behandlar alla lika. Oavsett kön.
  • Less is more
    Anonym (mor) skrev 2018-07-16 17:39:43 följande:

Det kryllar av SD-trådar. SÅ känner man igen ett framgångsparti. Inte en enda tråd om M eller S. Vem bryr sig om dom liksom. SD 2018!

Det är roligare att diskutera SD för det är ett "nytt" parti man vill lära känna och förstå. Sen kanske man ändå väljer S eller M när det kommer till kritan.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?