Anonym (Emot) skrev 2018-07-16 17:45:45 följande:
Enligt SDs politik ska dem inte arbeta för genus. Det handlar inte direkt om ?hen? eller vem som leker med vad. Det handlar om hur vi behandlar varann. Att det ska va OK att vara annorlunda, att vi inte ska behandla barn olika utifrån kön, för det gör vi. SD vill inte arbeta för det och det faller inte med vad jag tycker är bra. Det betyder att alla får göra som dem vill, skit bra. Men det betyder också att en lärare kan om den vill, säga åt pojken att det inte är lämpligt att komma med klänning på förskolan för det är till för tjejer. OM inte förskolan arbetar med genus och suddar ut stereotypiska föreställningar. Men om SD får välja så är det inget som de kommer att arbeta för. För de lägger dem sig inte i. Vilket i sin tur kommer påverka vår framtid som gör att män har den största makten i samhället eftersom det har de även i skolorna, som pojkar och inget kommer att förändras. Jag vill att mina döttrar ska ha samma rätt att prata i klassrummet, att deras röst i konferensrummet ska vara betydande även om dem inte är en man. Det handlar kort och gott om vi behandlar alla lika. Oavsett kön.
Nu blandar du ihop genus med jämställdhet, det är två olika saker. Människor behöver inte vara androgyna för att vara jämställda