• nihka

SD varför är du för / emot?

Padirac skrev 2018-09-05 23:11:43 följande:

idiotin har inga gränser för en del av SDs företrädare - dessa förväntar sig alltså att få folkets förtroendeKräks

www.aftonbladet.se/nyheter/a/m691Xg/sd-politikern-om-svenska-valdtaktsman-skaffa-ett-gymkort

"Men när det kom till svenska våldtäktsmän gav Rasmus Giertz uttryck för en annan hållning:

? Absolut finns svenska män som våldtar men till dem har jag bara en sak att säga, sträck på er,
    skaffa ett gymkort och sluta våldta kvinnor.

På en filminspelning hörs hur politikerns uttalande möts av applåder ? men också ilska.

? Vad i helvete sa han precis? utropar en elev på filmen.

På scenpodiet vände sig också flera av debattörerna mot Rasmus Giertz uttalanden.
    En av dem var den centerpartistiska riksdagskandidaten Sol Höglund.

? Jag blev väldigt upprörd. Om man våldtar någon ska man hamna i fängelse
    oavsett var man är född och det sa jag också till Rasmus Giertz i går.
    Det är otroligt förminskande att säga att det räcker med att sträcka på sig
    och skaffa sig ett gymkort om man är svensk och har våldtagit någon, säger Sol Höglund."
    Än en gång blir man förvånad fast man för länge sedan trodde att alla gränser redan passerats.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-09-06 16:43:51 följande:

Det ser fortfarande bra ut för SD bara dagar innan valet. Grädde på moset vore om MP åkte ur riksdagen.

Yepp. Det ser bra ut. SD dyker eller störtdyker i alla mätningar förutom hos fantasyinspirerade YouGov.
  • nihka
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-09-06 19:51:03 följande:

Även alltfler utrikesfödda har fått nog av brott våld och bilbränder och ser SD som det enda parti som tar problemen på allvar. Blir väl "syntax-error" i skallen på dom som hävdar att det bara är rasistiska svenskar som är deras väljarbas.

Så de kriminella fått nog av sin egen kriminalitet?
  • nihka
    Anonym (Åke Jimmyson) skrev 2018-09-06 19:31:50 följande:

Om vi lägger SD åt sidan en stund.
    Bör sverige begränsa invandringen främst flyktingar och andra som kkräver bidrag, eller bör det tas in fler?

Jag visste inte att flyktingar "kräver" bidrag. Hur går det till? Går flyktingarna runt med plakat eller skriver de på namnlistor?
  • nihka
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-09-07 04:42:39 följande:

Löfven har redan planerat sin fortsatta karriär efter valet

Enligt ditt sätt att resonera blir Löfven moderat efter valet. Han bär ju blåa kläder

Hade du något mer intelligent att tillföra?
  • nihka
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-09-07 04:31:40 följande:

I kväll leds den stora slutdebatten av Camilla Kvartoft som i princip blängde på Jimmie som något som katten släpat in under hela utfrågningen härom kvällen. Medans hon kvällen till ära klädde sig i sosserött och smilade upp sig inställsamt när det var Löfvens tur. Säger väl allt om objektiviteten på SVT.

Ikväll har hon på partiledarnas slutdebatt blå klänning med guldknappar och blått nagellack.

Kristersson och Åkesson har röda slipsar.

Vad drar du för intelligenta slutsatser av detta?
  • nihka
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-09-08 19:57:58 följande:

"järnrörsmannen" väcker munterhet i rysk TV

Ekeroth har svart slips. Kanske är han djävulsdyrkare?
  • nihka
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-09-09 12:24:41 följande:

Undrar hur mycket valfusk det förekommer som aldrig avslöjas? Det går t.ex att med en vanlig ficklampa genomlysa valkuverten och se vad dom innehåller för röster.

Jag har hört att folk kryper ner i de plomberade lådorna med sina ficklampor och tuggar i sig de röster de inte gillar

Håll koll på vilken färg rösttuggarna har på kläderna så vet du vilka röster de har tuggat i sig
  • nihka
    Padirac skrev 2018-09-09 22:35:43 följande:

Nu kommer bortförklaringarna från SDsvansen - det ska bli roligt att se vad de hittar på. 

Jag väntar mig en anstormning av desinformation från SD parallella sidor som politiskt inkorrekt på Fejjan tex.

SD kommer att göra allt de kan för att få till ett omval nu då de kommer att hållas utanför den här regeringen. KD är nog de mest opålitliga i fråga om SD
    Javisst! Varför skulle de plötsligt börja uppträda normalt?
  • nihka
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-09-10 14:37:45 följande:

Ok jag kanske är paranoid 

Bra med lite självinsikt.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?